zooplus leverans till dörren
Hej!
Ni som har beställt från zooplus - fick ni ert paket till dörren? Om ja, fick ni någon "förvarning" om att det var på väg?
Jag väntade på sms eller mail, men det kom inget. Plötsligt så hade de varit här och jag hade en liten avi i brevlådan där det stod att paketet fanns att hämta - i en annan stad! Det var precis samma sak sist, fast ja då fick jag aldrig ens någon avi utan fick ringa runt för att spåra mitt paket. Eftersom jag inte har körkort är det svårt att hämta tunga paket (massa Kattsand och kattmat) i en annan stad, så jag funderar på att sluta beställa därifrån mer.
Hur har det varit för er? Har ni fått reda på att paketet kommer under dagen?
Brukar få avi och hämta ut på posthämtningsställe. Närmaste ligger ca en kvart bort så det går fort och lätt för mig. Man kan inte komma in utan nyckel i trappuppgången där jag bor. Ibland har de ringt och jag har kommit ner men för det mesta så får jag hämta ut paketet. :)
Ungefär 2/10 gånger så får jag hem paketen till dörren. Senast igår faktiskt ringde det på porten, lite chockad blev jag över att det var postgubben som skulle leverera mina paket trots att när jag bara en timme tidigare spårade mina paket så stod de fortfarande "listade" i Tyskland 🤔 Jag får aldrig reda på om mina paket kommer utan får chansa helt enkelt vilket egentligen inte är så enkelt när man beställer paket som väger mer än vad man själv gör.
Jag har beställt två gånger. Första gången fick jag avi om att paketen fanns på postens företagscenter utan att de försökt nå mig innan och kollat om jag var hemma. Då hade jag dock missat att uppge portkod eftersom det inte fanns någon sådan ruta att fylla i när jag gjorde beställningen.
Andra gången tror jag att de försökte nå mig på mobilen en gång via dolt nr innan de körde vidare till postens utlämningsställe. Portkoden fanns då angiven på paketet och jag var hemma.
Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att få paketen levererade från Zooplus och varför inte paket utan kvittens-alternativet finns! Därför beställer jag från dyrare ställen som Animail och Foderbilen istället när det handlar om tyngre och skrymmande saker.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag får avisering via mailen och kan följa paketen från zooplus hem till mig. En gång missade de mig men annars så har jag varit hemma.
Nu har servern brunnit upp för posten så man kan inte spåra paketen men zooplus sänder en info om att det är skickat i varje fall. Igårkväll efterlyste jag ett paket hos dem och fick svar idag att det var i Jönköping och i eftermiddags så kom det hit hem😃
# 3 Kvittens är viktig då man vet att det är rätt person som fått leveransen. Köper man för 4.000 kr åt gången så vill man nog ha en kvittens också.
De sa på Tv i något nyhetsprogram att det var dåligt med kollen på en del ställen och att folk beställer varor i andra personers namn och sen står där när posten kommer och ta emot det utan att begära leg.
Två första gångerna har jag blivit uppringd på mobilen i princip när de varit utanför mitt hus, kl 11 på förmiddagen. Tur att jag pluggar och ofta är hemma. Men då har jag fått leveransen ända till dörren.
Två gånger har jag själv fått ringa först DHL för att få reda på vilket nummer försändelsen bytt till vid svenska gränsen, och sedan fått ringa posten för att lokalisera försändelsen. Då har det visat sig att den finns på Coop, jättenära mig, och så ger de mig en kod så jag kan få ut paketet. Men då har jag fått bära hem själv (500 meter). Två första var beställningar via tyska zooplus, de två senare har varit från danska zooplus.
Nu väntar jag på en beställning via svenska zooplus, det har inte börjat så bra, de slarvade bort paketet men ett nytt är på väg hoppas jag. Ska bli spännande att se hur det blir med leveransen den här gången! Man måste helt klart vara på alerten om man ska handla från zooplus!
Men har ni ingen mail? Jag får bekräftelse på beställningen och så hör de av sig när de sänt den och när den kommer in i Sverige kan jag spåra den via Posten.
#7 Ja, att man kan "spåra paketet" kom jag på efter att jag missat telefonsamtalet på mobilen från dolt nr. Kände på mig att de var paketet som var på väg och mycket riktigt såg jag att paketet noterats som på väg till "närmaste utlämningsställe" minuten efter det missade samtalet… Mycket frustrerande!
Sajtvärd Katter iFokus
# 8 Men får ni inte ett id-nummer på ert kolli där det står var ni ska söka och en länk till posten?
Jag beställer från Animail istället, det har funkat varje gång.
Får hemlevererat men lyckas aldrig vara hemma just den stunden de kommer, en gång var jag borta en timme på hela dagen, när jag kom hem hade de varit där, höjden av otur! Nu har jag lånad bil så nu gör det inte jätte, jättemkt just för stunden men i vanliga fall är det trist, sjukt tungt att bära på 40 kg sand, mat m.m. från utlämningsstället 😉
Bättre är det med animail, där ringde de, jag var på väg hem och bad dem ringa på hos grannen istället för att lämna det utanför (delar hall med en granne) och när jag kom hem stod det så fint i hallen och väntade, mkt närmre än det vanliga utlämningsstället och säkrare än trapphuset 😉
#9 Jo, men jag har inte riktigt förstått att man måste sitta beredd vid mobilen för att inte bli utan leverans… Eftersom jag var hemma utgick jag ifrån att de skulle ringa på dörren, men till nästa gång vet jag att de förmodligen inte kommer att göra det.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag får det utan förvarning utanför dörren. Dom ringer på och ska ha underskrift. I går fick jag ett paket, men hörde inte att dom ringde på så då går det till ett utlämningsställe. Lite dumt att man inte få nån sorts förvarning för det är ju många som inte är hemma mellan 8-9 på morgonen. Jag beställer för jag har ingen bil och nu måste jag fixa skjuts för att hämta paketet. Man kan spåra paketet men man får väl inte veta exakt dag dom kommer och levererar det.
Jag beställer av grizzly zoo och animail också, men dom kräver ingen underskrift utan lämnar bara paketet utanför dörren. Det är bättre att dom gör så istället
Jag har beställt flera gånger från zooplus och aldrig haft problem. Får mail med kolli-id nummer så jag kan söka var paketet/paketen är. Sen lämnar posten bara paketet på bron. Bor i villa med lantbrevbärning. Tror att det kan bero mycket på hur man bor. Hur bor ni?
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#14 Ja, hur och var man bor spelar antagligen in. Jag bor i lägenhet i Stockholm.
Sajtvärd Katter iFokus
lägenhet i Lycksele i norrland
kan det verkligen vara så
#13 Ja, jag föredrar också alternativet utan kvittens. Jag handlar inte för så stora summor som Mustangcab och hittills har ingen i huset velat stjäla mina blytunga paket med Kattsand eller kattmat som ibland står några timmar utanför min ytterdörr. Vi har portkod på huset och jag bor i ett lugnt område med trevliga och ordentliga grannar.
En gång fick jag dock någon annans paket också som innehöll en säck med hundmat, men då kontaktade jag både posten och animail så att den kunde returneras (eller hur de nu löste det).
Sajtvärd Katter iFokus
För mig har de lämnat avi att de försökt leverera men att ingen var hemma, detta trots att jag/vi varit hemma 😕 Som tur är ligger utlämningsstället på andra sidan gatan bara en liten bit bort så inga problem för mig egentligen men hemleverans ska ju vara till dörren tycker man 😛
Men i mitt fall beror det snarare på posten för de gör så med paket från andra ställen också.
Numera handlar jag från petsonline och låter det skickas direkt till utlämningsstället.
Men detta ska ni reklamera! Det är uselt att göra så. Jag får alltid veta från zooplus när de sänt ett kolli och kollinummer samt adress för spårning av paketet.
Jag bor i egen villa och det är bara jag som har "en massa katter"😃
Det är så bra att få hem både Kattsand och kattmat då jag för det första inte har någon bil och för det andra så har jag en rygg och axelskada som gör att jag inte kan bära tunga saker. Jag har 4 katter så det går lite Kattsand här hemma. Nu vet jag inte hur jag ska få hem mina paket som ligger på ica. Lite dålig stil faktiskt för alla andra gånger jag beställt så har dom ringt och kolla om jag var hemma. Nu sover jag ganska länge på dagen eftersom nätterna är värst med värken. Så därför hörde jag aldrig dörrklockan. Dom kan väl åtmistone komma en gång till för dom kör ju ut grejer hela dagen tycker jag. Försökte hämta ut paketet igår eftermiddag då jag ordnat skjuts, men det skulle inte inte finnas där förrän idag
Nej det tar en dag extra att få paketen till utlämningsstället.
Jag har beställt en hel del från zooplus, och jag tycker nästintill jämt att de kommer till dörren. De flesta gånger har jag inte varit hemma, så man har fått en avi och fått hämta på närmaste uthämtningsställe. Dock var jag myyycket tacksam över att jag var hemma och kunde ta emot kattens takhöga klösträd vid dörren. Med tanke på storleken på lådan så var det oerhört smidigt. ;)
Jag fick paketet fram till dörren när Zooplus har skickat det med GLS. Då har det gått över till Schenker (eller om det var DHL?) väl i Sverige och de har ringt före ankomst. Inga problem, funkade klockrent - tur för mig, paketet innehöll en 40 kg tung råttbur…
När paketet däremot tagits över av Posten här i Sverige har det fått hämtas ut. Satt och spårade och såg att det beräknades finnas på utlämningsställe den och den dagen, inte ens försök till utkörning alltså. När jag ringde Posten om det fick jag till svar att de inte kör ut paket under en viss vikt till privatpersoner längre iom att folk "sällan är hemma dagtid". Tacka fan för det när de inte sällan bara kör förbi och noterar det som att man inte varit hemma utan att ha ringt på ens…
Kontaktade zooplus om det och de var tydligen medvetna om problemet och jobbade på att få fram något mer fraktalternativ. Hoppas att de fixar hemkörning utan kvittens framöver, det vore guld.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
visste väl det! En lapp i brevlådan om att jag får hämta ut mitt paket tidigast imorgon efter 16:00. ENDA dagen denna veckan jag inte var/ska vara hemma 😉😃 inte ringer de heller……
De ringde en gång innan de kom men alla andra gånger har de bara gått upp till dörren för att ringa på dörren.
Jag beställer så att de kommer på en dag som jag är hemma (det har tagit 3 dagar varje gång) men nu att terminen har börjat och veckorna är upptagit har jag bestämt på posten så jag kan hämta upp det själv. DHLs upphämtning plats är nästan utanför stad och sjukt jobbigt att ta sig till utan bil. Men jag brukar välja DHL.
Vi får se hur det går den här gången med Post. Jag väntar på kattmat som kommer vara tungt men inte så farligt som andra paket.
Jag uppgav portkod och telefonnummer till Zooplus, men Posten fick aldrig portkoden. Jag fick även veta att Posten inte ringer om de inte kommer in. Skickade ett mail till Zooplus angående detta och frågade varför de inte lämnar viktig information till Posten och jag fick ett goddag-yxskaft-svar. 🤮
Beställer från zoo.se nu istället. Det funkar. Då kan jag köpa kött också.
Fått hemlevererat alla gånger utom en.
Men inte fått förvarning men räknat ut ungefär vilka dagar det ska komma.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bara beställt en gång, men fick det då levererat till dörren
Jag var inte hemma, men pappa var, så vet inte om dom ringde på eller om det lämnades utanför dörren
När jag kom hem stog det bara en fin liten kartong på golvet ^^
Bor ganska öde i skogen, där jag inte ens ser mina grannar (norrland alltså (; )
När jag beställt från Zooplus tidigare så har post-killen ringt innan och kollat om jag är hemma.
Fick mitt paket med Kattsand idag, det var en annan kille som levererade och han ringde inte. Så som tur var så va jag hemma, annars hade han släpat upp 30kg sand till andra våningen i onödan. 😂
Dock så var den ena påsen med sand lite trasig, och det var även kartongen de låg i. Men inte så mycket sand hade åkt ut så jag reklamerade inte det… Imorgon kommer paket nummer två, då kommer jag inte vara hemma (stackars post-killen) 🙂
Så kul det kan bli då, var på utlämningsstället igår vid 21 tiden, då hade de inte fått in paketen trots att det stod att man kunde hämta det efter kl 16. Var där idag igen och då har de fått in ETT utav TVÅ paket, ombudet fattade nada för de hade varit med både paketen hemma hos mig när jag då inte var hemma, varför då bara lämna ett till utlämningsstället? Nu fick hon lämna tillbaka lappen till mig eftersom jag behöver den för att hämta ut paket nr två imorgon om den har anlänt då, annars ska lappen stämplas och det ena med det tredje, hon hade aldrig varit med om det förut och de andra satt oxå som frågetecken. Aja det mest kritiska paketet fick jag idag i alla fall, kattsanden är inte akut.
När vi beställer från Zooplus så skriver vi en fullmakt och sätter på dörren. "Paket med koll-id: (numret här) kan lämnas vid dörren. (Namn, datum, underskrift)."
Då tar den som delar ut paketet denna fullmakt, det duger precis lika bra som kvittens. Då är det dock ditt egen ansvar vad som händer med paketet när de lämnat det och tagit fullmakten.
Så, som jag sa förre bestämde jag att använda posten eftersom jag visste att jag inte skulle vara hemma och ville inte hitta hela vägen till DHLs ställe.
Jag har jobbat med min hund i flera månader nu för att träna bort separationsångest och idag ville jag veta hur det gick för henne (hon blev enormt bättre efter vi skaffade kattungarna) så jag använde en app som spelar in när ljud kommer fram (till exampel, snark, prat i sömnen, eller för min del, gnäll, skäll, och yla). Jag kom hem vid lunch för att ta ut hunden på kort promenad och ge alla lite lunch innan jag åkte till nästa lektion.
Jag lyssnade senare när jag kom hem. Inget gnäll, inget skäll, bara ljudet av djuren när de drack vatten, brev som kom, och en kort meow från en katt. Detta var under hela dagen. Jag var riktigt glad!
Nästa dagen kom en AVI som sa att de kom förbi förra dagen och jag var inte hemma kl 9.50. Och det var jag inte, men de kom inte heller till min dörr (hunden skulle ha blivit galet om de knackade på dörren eller så) och ringde inte mig på telefon för att kolla heller. Jag tror att de skippar helt enkelt att prova om någon är hemma och tar det bara till utlämningsstället först och främst.
Om jag hade varit hemma skulle jag ha varit jätteirriterad men jag valde posten bara för att jag visste att jag skulle inte vara där och det är lättare att gå förbi ICA än DHL. Bara konstigt att ha bevis att de ljög men det spelar ingen roll eftersom jag var inte hemma heller. Jag tänker mer på andra människor som planerar att vara hem när paketet kommer så de inte behöver bära hem en tung låda som jag gjorde. Ganska dåligt av posten tycker jag.
Så, nej, posten ljög och sa att de kom förbi och sedan lämnade lådan på ICA.
Jag har beställt därifrån två gånger och båda gångerna så kom paketen till dörren, andra gången var jag dock inte hemma men som tur var så såg min mamma att de kom så hon gick över till mig och tog emot det och tur var det för annars hade de tagit med paketet tillbaka till en stad 6,8 mil härifrån och jag hade fått betala en extra avgift för att hämta ut det. Ingen av gångerna ringde de innan och frågade om jag var hemma trots att mobilnumret stod angivet och bara det här med att jag i så fall hade fått hämta ut paketet i en helt annan stad trots att vi har både posten, schenker och dhl utlämningsställen här var droppen. Jag kommer inte beställa något mer från dom förrän de har ett alternativ utan kvittens alternativt att min mor kan vara hemma och passa när jag jobbar.
Jag brukar beställa från danska zooplus.
Jag har alltid fått det till dörren 3 trappor utan hiss.
De ringer när de är på väg (ca 15 minuter i förväg) för att kolla om jag är hemma.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
Detta har precis hänt mig…Dem har varit hos mig och ringt på men sedan tagit med sig paketen till närmaste postombud där jag nu måste hämta mitt extremt tunga paket…Dem hade ringt på min mobil 2 ggr tidigare idag men jag har inte haft möjlighet att svara och hade inte en tanke på att det var dem. Då jag annars beställer från Hemfoder (det jag skulle ha var slut hos dem denna gång) så behöver man inte vara hemma när paketet kommer utan man kan godkänna vid beställningen att det är ok att dem lämnar paketet utanför ytterdörren. Jag trodde ju det var på samma vis med zooplus men kommer aldrig beställa därifrån igen då jag betäller hem flera kg Kattsand och mat till dörren av en anledning, och inte är den att bära hem det från posten…
# 31 Det var smart det har jag inte tänkt på 😃. Vi har en altan under tak som de kan ställa det på.
#36 Det är många som inte tänker på det. Därför tipsade jag! Det har funkat för oss med ett flertal speditörer, inte bara posten.
Zooplus har tydligen infört ett nytt alternativ nu - för 5 kr extra kan man få paket skickade med GLS som sen anländer med Schenker här i Sverige. Det fungerade utmärkt när jag beställde råttbur men det är några år sen. Är det någon som testat om det här alternativet fungerar nu?
Skulle vilja prova Tigerino själv men att hämta ut Kattsand på Posten utan varken bil eller körkort… Alltså, näe 😛
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Intressant att läsa alla inlägg. Själv har jag varierad erfarenhet från zooplus och med det har Posten fått sin beskärda del… Jag har flera ggr ringt o skällt ut dem för att chaufförer ljugit att de varit hos oss trots att folk har funnits hemma och en massa strul. Jag skickade naturligtvis ett klagomål till zooplus kundtjänst med och har alltid fått bra respons från dem. Idag vet jag att dessa leveranser sker på Postens villkor, ej zooplus, och sist de skulle leverera så ringde de faktiskt innan!? Men bara 2 av 3 paket kom, de sista dök upp på måndagen. I fredags gjorde jag en ny beställning och valde nytt fraktsätt som fanns tillagt på zooplus.se och det ska bli spännande att se vem som kommer med det paketet och hur det fungerar eller om jag betalar 5kr extra i onödan. /M
Med vänlig hälsning
Miia
www.oneworldbengals.se
Jag får aldrig levererat till dörren vid beställning från zooplus. Det är jättetråkigt. Jag har mailat zooplus så mkt och beklagat mig och jag har kryssat i olika leveransalternativ (posten el dhl eller vad det är) men det fyller ingen funktion. Det blir att gå till affären.
I affären hatar de mina tunga paket. En gång hade jag beställt 2 stora säckar med Kattsand. Det var Kattsand i hela affären. Den ena påsen hade gått sönder. De var sååå sura, precis som om det var mitt fel…
Men zooplus.dk har ännu de bästa priserna på sand mm så jag lär fortsätta beställa…
(Ville bara skriva lite… 😉)
#31 Det ska jag prova… Tänkte göra en beställning nu. Det behövs sand (Cat&Clean som jag är väldigt nöjd med, tips!!) och blötmat 🙂
#31 Men det förutsätter ju att någon åker till min dörr med paketet… LOL
#42 Också nöjd med den sanden.
#43 Ja, men för alla de som får paketen hem, och inte är hemma, funkar det att göra så.
#44 Japp. Undrar hur det är med de andra företagen som lovar hemleverans? Ni som inte får zooplus till eran dörr, får ni annat?
Tänkte om det hela ligger på glesbyggdspostkontor lixom.. vissa..
Denna leverans kom med Schenker så jag fick ringa och boka utkörning…fungerade denna gången men jag får överväga om jag kan beställa därifrån fler gånger.
Med vänlig hälsning
Miia
www.oneworldbengals.se
#46: Hurdå ringa och boka utkörning, skulle inte de heller köra ut annars?
#47 De kör inte ut om jag inte ringer o bokar tid/dag för utkörning
Med vänlig hälsning
Miia
www.oneworldbengals.se
Posten är alltid lika nyckfull. Ibland vägrar de leverera ut brev med dvd-film, de går lätt in i postboxen. Det känns verkligen omständigt att gå till närmaste utlämningsställe för att kvittera ut ett litet brev sådär.
Andra gånger trycker de in saker man inte ens trodde fick plats i postboxen så att man kan plocka ut paket med kläder och böcker ur lådan.
Har ännu inte beställt något av zooplus, har inte vågat mig på det…
Haha.
#48: Meh, vad kasst! Har de motiverat varför?
Bor långt ut på landet och har turen att den lokala lantbrevbäraren älskar vår hund, han har kommit med paketet ända till dörren då vi beställt från zooplus.
Har hållit koll på spårningen, om det på förmiddagen står "överlämnad till lantbrevbärning" vet jag att det kommer till dörren samma dag.
Vi skulle få hemkörning på våra paket men vi fick avisering i posten att vi skulle hämta paketen hos något leveransföretag i stan (vi bor ca 2 mil utanför). Aviseringen var först skriven till vår Ica-butik (1 min promenad härifrån) men det var överstryket och med handstil skrevs istället företagets namn som vi skulle hämta det hos.
Det påstods att de hade försökt kontakta oss men båda gångerna var vi hemma hela dagen och vi har ingen portkod, samt att ingen av oss hade missat samtal, så nej de ringde inte…
Lagom förbannade är vi nu också när en del saker ur beställningen inte följde med och Zooplus vägrar nu plötsligt att svara på mejl angående ärendet. Kommer inte beställa därifrån igen. 😡
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
# 52 Vilket zooplus var det? Ni måste kunna få reklamera detta.
#50 Så funkar det alltid med Schenker, posten bara kommer utan avisering men då kör det tillbaka det till terminalen om ingen är hemma…
Med vänlig hälsning
Miia
www.oneworldbengals.se
# 53 zooplus.se
De svarar inte på kontakt längre. Sambon slutade vänta på svar idag och krävde pengarna tillbaka för sakerna som inte följde med. Får se om de svarar på det.
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Du kanske ska vända dig till Posten. Har kollat om de sänt ett eller flera paket? Man kan spåra hur många paket det är och var paketen är.
Det var inte posten som levererade paketen, vad jag vet. Vi fick hämta dem hos nordic logistics och de säger att det bara fanns 2 paket till 2 kolli-IDn.
Zooplus skickade 2 paket varav båda vi har hämtat men de innehöll bara kattsanden vi hade beställt, inga kattleksaker. Vi kontaktade dem och undrade vart leksakerna hade tagit vägen, då sa de att en del paket kan delas upp då allt inte får plats och att vi skulle vänta några dagar (trots att de påstår sig bara ha skickat 2 lådor, vilka vi redan hade hämtat). Nu har vi väntat i snart 2v sammantaget (med viss kontakt med dem under tiden). Sist de hördes av sa de att sakerna skulle följt med i en av lådorna sen har vi inte fått tag i dem mer.
- Christopher Hitchens
― Christopher Hitchens
#54: Men vad sjukt, de ska ju ha utkörning de också vad jag förstått. Här ringde de iaf och kollade om jag var hemma inför utkörning när jag beställde råttbur, men det är ett par år sen.
Men har ni inte fått via datorn att paketen har skickats från Tyskland och sen när kommer till Sverige så får ni ett paketnummer så att ni kan följa dem. Duka n gå in på dina "mitt zooplus" på zooplus och kolla när pakten är skickade och exakt vad ni beställt.
Vill bara berätta om min leverans, nu när jag beställde för andra gången.
Jag beställde 30kg sand men när jag ändrade adressen ho zooplus, har ju precis flytttat, så ändrades bara fakturaadressen. Detta upptäckte jag inte förrän jag fick ett paket-id och såg att försändelsen kommit till Sverige. Ringde och mailade som en tok, men ingen kunde ändra adressen.
Paketet skulle levereras, upptäckas att jag inte bor på adressen och skickas tillbaka till zooplus för att sen skickas igen.
Men idag kunde jag se att leveransen var på väg ut, och innan postkillen gick in på min gamla adress så ringde han mig. Jag förklarade läget och sa att jag är i samma stad, men bor inte på adressen.
Killen är guld värd! Han sa åt mig att möta honom på hans nästa utdelningsställe så skulle jag få paketet. Sagt och gjort! Nu har jag 30 kg Kattsand snyggt paketerat i bilen.
Idag fick jag hem min lilla beställning, var inte hemma så testade att tejpa upp en fullmakt på dörren. Gick hur bra som helst, när jag kom hem stod paketet utanför dörren! :)
#62 Härligt! 👍
Min senaste leverans vägde för LITE för att köras ut så den fick jag hämta… Inte nöjd då jag inte vill bära ett 7kilos paket i 1.5km
Med vänlig hälsning
Miia
www.oneworldbengals.se
Jag har bara beställt tre gånger därifrån än så länge. Två av gångerna dök paketen(som mest innehöll lättare småprylar) upp hos det lokala ombudet, men den gången jag beställde ett klösträd så blev det krångel.
Jag fick en avi i lådan om att jag kunde hämta ut paketet på Hemköp, men när jag väl gick dit stod personalen & kliade sig i huvudet & sa att "paketet inte fanns". Jag ringde upp posten som sa att brevbäraren helt enkelt skrivit fel på avin, & att paketet var för "stort & tungt" för att lämnas på utlämningsstället, & att jag skulle hämta ut det själv vid någon slags huvudterminal ett par mil härifrån. Man kunde även boka en ny utkörning mot att mottagaren betalade för den, men nu löste de det gratis eftersom att brevbäraren lämnat fel uppgifter på avin. Man fick då välja en förmiddags- eller eftermiddagstid för leveransen, & paketet kom nästa dag. Kan de inte bara låta oss göra det valet från början, så att man kan vara hemma när paketet levereras?!
Nu vill jag beställa Kattsand, men vet inte om jag vågar? Försöker hitta uppgifter om storleks-/viktgräns för paket till utlämningsställen, men finner inget. Någon som vet något om denna gräns?
Anledningen till att jag beställer på nätet är samma som för så många andra: jag har inte tillgång till bil, & det är smidigt att få tunga saker levererat till dörren. Måste jag hämta paketet flera mil bort är det ju dock mycket smidigare att handla + bära hem från den lokala zoobutiken istället…
#64 jag tror att gränsen för utlämningsställen är 30kg
#64 Jag gjorde en beställning på ~70 kg med bland annat sand. Jag fick allt hemkört och även uppburet på liten vagn till min våning. Kartongerna var dock helt sönderslitna, men allt innehåll var som tur var helt.
Beställde 30 kg sand från zooplus.dk för någon vecka sedan, men det har försvunnit. Det är skickat, men ingen avhämtningsavi har kommit och till dörren kommer det aldrig.
Fått brevsvar från zooplus, jag ska tydligen ringa GLS…
Nu tar de priset måste jag säga. Beställde i måndags kväll och har regelbundet kontrollerat när de skulle komma. Så sent som igår kväll så hade de mottagit information om ett paket av två från Tyskland. Idag för mindre än en kvart sen så knackade det på dörren och det var två paket från zooplus.
Gick in och kollade igen och jadå mycket riktigt då fanns det i Sverige redan i går eftermiddag det första paketet. Det andra har jag inte fått någon avisering på men väl fått paketet och hela var de också 😃
Jag vågade mig på att beställa igen, & Kattsand den här gången. Leveransen kändes rekordsnabb(beställde 25e, fick paketet 27e, bor i Stockholm) & brevbäraren ringde innan han kom upp med paketet till dörren. Nackdelen då? Den tunna pappkartongen var trasig, & likaså sandsäcken inuti..
Sandsäcken kan du reklamera!
Igår fick jag äntligen sanden hem till huset. Tror tricket var att på zooplus.dk kryssa i GLS. (Tror de nyligen ändrat) Eller så hade jag bara tur.. (Lastbilschaffisen både knackade på och ringde till mig)
Det lustiga var att säckarna inte var inpackade i kartong som de brukar vara. Och jag tror inte heller jag fick exakt de säckar jag beställt. Jag brukar beställa Cat&Clean lila påse, men fick Cat&Clean blå påse… men men… det är typ samma ändå