Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1302 ggr
Sussie_Birgersson
0

Humla behöver ett nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Min underbara Humla, en gul, kastrerad hankatt på snart 4 år måste tyvärr flytta ifrån mig till ett nytt hem. Det har visat sig att min astma har förvärrats på grund av min pälsallergi, som jag inte visste att jag hade, och nu kan jag inte längre ha kvar min katt. Det är väldigt svårt för mig att ge upp honom för att han är som en bästa vän till mig. Han är en riktig knä katt som alltid vill sova i knäet när man sätter sig eller i sängen vid huvudet eller i knävecket när man ska sova. Han är mysig och snäll mot alla utom andra katter. Han är en ensam katt som inte kan bo ihop med andra katter och han är inte väldigt van vid hundar , så även om små raser går bra så kan han bli lite rädd för större hundar. Snälla hjälp mig att hitta ett nytt hem till honom! Jag vill inte lägga ut en annons på blocket där risken är att han kommer till någon som inte kan ta hand om en katt så min syster rekommenderade den här sidan eftersom katter är i fokus så borde bara katt älskare finnas här, och då kanske någon kan hjälpa mig att omplacera min underbara lilla Humla. Jag är extremt tacksam om någon kan hjälpa mig. MVH Sussie

OberonsMatte
3

För att öka chanserna att hitta ett bra hem till Humla måste du annonsera även på Blocket. Vi som tänker igenom ett kattköp och vet vad det innebär kollar även där när vi letar ny katt, men det är viktigt att du sållar bland svaren du får, tar reda på så mycket som möjligt om vad som erbjuds och håller kontakten med köparen den första tiden.

Jag har hittat flera av mina katter på Blocket och jag kan lova att jag tar väl hand om mina guldklimpar!

Sajtvärd Katter iFokus

jnielsen
2

Kanske kan du lämna honom på foder en tid innan ägarskapet övergår, då kan du hålla bättre koll på hur han trivs, hur de sköter honom och hur han mår..

I övrigt så hade jag varit noga med köparens ekonomi, försäkringsval (tex om de väljer maxbelopp eller inte) val av kost till katten och hur långt de verkar vara beredda att gå för kattens bästa..

Jag lider med dig som måste lämna bort honom.

Sussie_Birgersson
3

Tack för all hjälp! Jag har hittat ett hem till honom och han flyttar dit på torsdag. Det kommer att bli väldigt tufft att se honom flytta, men han kommer att få ett bra hem.