Älskligen är dålig i magen
För snart två veckor sedan postade jag ett inlägg här om min honkatt som var nykastrerad och opererad (navelbråck). Inlägget handlade om att hon var en aningen lös i magen samt hade lite rött blod i avföringen.
Hon hade kommit över lite förbjuden "matte och husse mat", jag antog då att det var det som gjorde att hon blev lite lös och att hon var en aning irriterad som gjorde att det kom lite blod.
Nu är det så här att hon fortsättningsvis är en aning lös. När hon sitter i lådan för att göra undan bestyren så ser jag att det bildas korvar, så sååå farligt löst är det inte. Efter att hon bajsat klart så sitter hon kvar ett tag och försöker trycka ut något som inte kommer ut.
Eftersom att hon är långhårig så måste jag torka henne efteråt. Det kommer alltid lite avföring samt några droppar rött blod på pappret.
Hon äter Mjaus blötmat, rått kött nästan dagligen samt att porta 21 sensible står framme hela tiden. Jag har nu endast hållit henne på torrfodret men det verkar inte hjälpa. Förut har hon aldrig druckit ur vattenskålarna, men nu dricker hon som aldrig förr. Skålen har ofta varit tom på morgonen…
I nuläget känns det som att jag bör kontakta veterinär, jag är orolig att hon kan ha fått i sig något olämpligt som kanske fastnat i tarmen. Vad tror ni?
Finns det någon riktigt skonsam kost som jag kan ge henne så att tarmen ska lugna sig?
Hon är annars helt som vanligt. Mycket busig och gosig.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ingen som har några tankar? :/
Jag hade kontaktat en veterinär så hon får undersökas ordentligt!
Eftersom hon opererats och det blöder skulle jag också gå till vetten.
Jag skulle också kontaktat veterinär
Men skonsam kost är ju kokt fisk och kokt kyckling, de förslagen får man ofta från veterinärer också. :)
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
prata med veterinärer och se vad han säjer annars så brukar även kokt puread kyckling vara bra att ge till dåliga magar.
Kanske en dum fråga men.. Vad för kyckling ska man köpa och koka?
Jag har kört på vanlig benfri kycklingfilé, svårt att hitta benfri kyckling som inte är dränkt i salt..
Ja, det var det jag grubblade på också.. Och hur mycket ska man ge? Det var ju en ännu värre fråga… 🤔🤦♂️🤔
Varför måste kycklingen vara benfri från början? När man kokar en vanlig kyckling är det ju bara att ta bort köttet från benen sen?
Jag har köpt fryst kycklingfilé även om det ligger i "saltlake", jag har sköljt av den eller kokat ändå.. Tycker inte att den har varit salt iaf.
#9 Klart att den inte behöver. Jag skrev bara vad jag har använt… Tycker det är enklare med filé, bara att dela i små bitar så blir det klart på nolltid.
#11jaha jag undrade bara om jag hade missat nåt…😃
#12 Ah nää :) Ville nog mest poängtera att kycklingen ska vara benfri när man ger den just pga att tillagade ben är så himla farligt!
Ingen som vet Hur mycket man ska ge?
En av mina katter kan äta en hel filé eller två om hon får chansen haha men jag brukar ge ca ½ som jag smulat sönder.
Men om katten får endast kokt kyckling, hur många gånger om dagen ska man ge en halv då?
Ja.. Det beror ju lite på hur mycket katten brukar äta. Men kanske 3-4 gånger?
Vi gav mjukmat och äggula samtidigt som kokt kyckling då våran hona även behövde gå upp i vikt.
#16 Det absolut bästa är små, små portioner ofta. Man rekommenderar någon tesked flera gånger om dagen, men är det inte möjligt så 3-4 gånger som #17 säger. Mina katter fick dela på en filé men det beror nog lite också på hur mycket hon äter i normala fall.
Mina katter är galna i kokt kyckling så jag kan tyvärr inte ge bara en tesked, då har jag en skrikande hona i flera timmar! Oftast hinner vi inte ens koka den innan hon skriker och då skriker hon enda tills hon får kyckling..
En gång drog hon till och med upp en kycklingfilé från kastrullen och började äta på den även fast den fortfarande var fryst.
haha 🙂
Får ta och pröva detta då och hoppas hon blir bättre. Kan magen bli ännu lösare till en början?
Ja en del katter kan bli lösare i början :)
Nu har vi kört med enbart kokt kyckling åt damen. Hon har ätit det med god apit och det blev bättre. Hon hade normal avföring.
Imorse, ca 7:00 prövade jag ge henne lite av den vanliga maten och nu blev hon lös i magen igen…
Jag har haft kontakt med vaterinärkliniken men de säger bara att jag ska fortsätta med skonkost och att det är Metacam hon blev lös av, som hon fick utskrivet vid hennes kastrering. Det är en månad sedan men tydligen hänger det kvar ännu. Enligt dem.
Nu tycker de att jag ska byta skonkost till överkokt grötris och ge enbart det. + något som jag inte kunde uppfatta i telefon. Pro.. någonting. Vad kan det vara och var får man tag på det?
De är så otrevliga på djurkliniken… Känns som att de bara vill avsluta samtalet när man ringer och inte verkar de bry sig särskilt mycket heller..
Hon har blivit så trött och är inte sig själv. Jag kan se att hon har tappat i vikt.
Hon har också börjat gå och kissa ofta och pytte lite så jag frågade om hon kan ha uvi och bli lös därför men "Nä, det funkar inte så" sa de bara..
Vad ska jag göra.. Min lilla kisse😕
Jag använda sökfunktionen här på sajten och hittade Pro-kolin som köps på apotek. Det var det hon pratade om.
Dessa veterinärer som slaviskt följer vad tillverkarna skriver på forderförpackningarna.
Om katten blev bra av kyckling varför då inte fortsätta med det och SAKTA byta ut en del av kycklingen mot något annat som t ex lite nötfärs, kycklinghjärta, någon kattmat som inte innehåller spannmål och då en ny sak i sänder. För att katten inte ska få blodbrist måste hon få något med mer järn i än kyckling. För att se vilket kött som innehåller mycket järn kan du gå in på Livsmedelsverkets hemsida och titta i deras näringstabeller. Men ge inte mer än små mängder lever för det kan orsaka att katten blir lös i magen.
Metacam stannar inte i kroppen så länge som en månad. Goggla och leta efter halveringstiden för Metacam eller den verksamma beståndsdelen.
Att risgrynsgröt skulle vara bra för en katt verkar konstigt. Kanske har veterinären blandat ihop katter med barn som har diarré?
Vad var den vanliga maten?
Kissandet tyder på något problrm i urinvägarna. Ta en urinprov på katten. Är det blod i? Be en bra veterinär att titta på det med mikroskop och även göra en odling för att se om det finns stenar eller bakterier. I mikroskåp kan veterinären se blod även om det inte syns med blotta ögat.
Lycka till!
Tack för ditt svar. Jag vill så gärna hjälpa min älskling men det känns inte bra att inte får stöd och hjälp från veterinärkliniken. Själv är man ju ingen veterinär och jag vet inte bäst.. Jag har ingen aning om vad jag ska göra.
Hennes vanliga mat är mjau och bonzitas blötmat, kött dagligen och porta 21 sensible vid sidan om. Det var lite porta jag gav henne i morse då det inte innehåller spannmål. Endast några få kulor fick hon.
Jag hoppades att jag skulle få stöd med att jag funderar på om hon kan ha uvi, men det viftade dom bara bort. Det var ju metacam fokusen var på…
Testa att köra från skonkost till blötmat istället för de är mer lika varandra än skonkost och torrfoder. Mjau kalkon ska ha en stoppande effekt också, så kan kanske vara värt att använde det när du fasar över till den vanliga maten.
Ett alternativ är att börja barfa :) Det löste problemen för mig direkt.
Jag tänker att jag fortsätter med skonkost på kokt kyckling. Det har ju fungerat bra hittills och kok grötris låter i mina öron inte som något trevligt alls.. När hennes mage blir bättre igen kan jag pröva att ge henne en liten tesked Mjau kalkon. Därefter väntar jag och ser hur hennes nästa avföring är. Är den fast och bra så kan jag ge henne en sked till nästa dag tänker jag..
Låter det som en bra plan?
Låter toppen!
Då ska jag kila iväg nu och köpa mer kyckling och en burk mjau kalkon åt henne, samt ett paket ägg åt hankatten! :)
Jag lånar tråden liite.
är det någon som vet hur jag ska göra när jag slutar med kokta kycklingen?!
Vi har kokat kyckling och gett ungefär i en vecka samtidigt som vi ger blötmat och det funkar jätte bra mne så fort vi slutar med kycklingen så blir det diarré igen!
Pro - kolin är ett preparat som innehåller "goda bakterier" och funkar bra om tex antibiotika har slagit ut dem. Finns på apotek och vet kliniker.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
#31 Vad jag förstått så ska man fasa över mycket mycket långsamt som vid ett foderbyte. Men fungerar inte det så då vet jag inte hur man gör.
#32 Kan man använda det här hur som helst? Jag tänker om det spelar någon roll vad katten äter medan. När hon äter enbart kokt kyckling blir magen bra, om jag ger pro-kolin tillsammans med det finns det risk för hård mage då istället? Eller ska man ge det när hon äter sin vanliga mat som gör henne dålig i magen?
#31 Hur mycket blötmat ger ni nu? Hur ofta? Börja med en tsk om dagen och trappa sedan upp med 2 tsk etc och det kan ta en rätt lång tid för magen att hinna med.
#33 Pro-kolin kan man ge när som helst eftersom det är bara ett kosttillskott med snälla magbakterier.
Okej! 👍
Pro-Kolin är ungefär samma bakterier som i vissa youghurtar för oss människor
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Jaså på så vis
En vän till mig tyckte att jag skulle ge katten en tesket A-fil. Det innehåller ju också goda bakterier.
I så fall laktosfri
#38 Jag hade inte vågat eftersom mjölkprodukter kan skapa orolig mage. Annars hade jag rekommenderat Actimel det fungerar för min mage! 😂
Haha :)
Ja det var samma jag tänkte. De ska ju inte äta mjölkprodukter alls.. Dock påstår hon att de inte alls är laktosintoleranta, borde hon väl veta som gått djurvårdsutbildning🤦♂️
#34 Alltså vi slutar aldrig ge blötmat då inte alla katter bli lösa i magen. Samtliga katter har bra mage så länge vi ger den kokta kycklingen också. Men när vi tar bort de så blir de dåliga igen.
Vi ger Mjau (tetrapak) 2 ggr/dag och kyckling 1ggr/dag + torrfoder som alltid står framme.
När vi sedan tar bort kycklingen så blir det diarré igen :(
#42 Vad är det för torrfoder ni ger? Mina blev också lösa i magen pga kombinationen mjau + torrfoder (Applaws). Nu när de aldrig får torrfoder mer så kan de t.o.m äta mjau utan problem.
#43 De får lite olika torrfoder men endast sådant som de alltid haft. Tex Mjau Kyckling, Friskies Oxkött och Friskies Indoor ( Vet att de inte är det bästa men de verkligen gillar detta och ratar annan mat)
#44 Måste de äta torrfoder då?
#45 Måste måste de väl inte men et är lättare så :P
#46 Jag hade slutat helt med torrfoder och endast gett blötmat.
Hej återigen.
Jag har fortsättningsvis kört på enbart kokt kyckling till damen. Min lilla moder var på besök här om dan och stötte på en hungrig katt "Nä men ojdå har du inge mat framme?" Så hon gav henne torrfoder…
Hon fick alltså en ny kur diarre. Jag har vart inne på apoteket och köpt Pro-kolin och gett henne en dos. Hon väger ca 2,2 och skulle då ha 2ml från sprutan. Jag ska ge henne andra dosen ikväll så får vi hoppas att det hjälper henne.
Stackarn är så trött om dagarna och inte alls sitt busiga yrväder längre.
Vad tråkigt att läsa! Jag hoppas det vänder för er snart. Hade också problem med vår äldsta på 9 månaders efter att han hade hetsätit kattungens mat. Kokt kyckling i små portioner de första dagarna med fortiflora + vätskeersättning, sen kyckling, överkokt ris, fortiflora tills magen stabiliserat sig. Därefter började jag öka portionernas storlek. När allt fungerade började vi sakta fasa in blötmaten igen. Tog väl ca 2 veckor allt som allt. Vätskeersättning kan pigga upp katten lite samt ersätter salter & socker. Inte konstigt att stackarn är trött. Lycka till :)
Min kisse har redan ätit skonkort i två veckor :/
Kan hända att jag inbillar mig men idag när jag rensade lådan så var vissa små kissklumpar lite missfärgade. Som att det hade kunnat vara en del blod i det.. Vet inte alls vad jag ska göra då jag inte får hjälp från veterinären. Varje gång jag ringer dit så är de hemskt otrevliga och man känner sig bara oerhört besvärlig.
Hon äter dessutom inte mycket kyckling. Fick rekommendationer här om att hon skulle äta flera kycklingfiler per dag. Hon äter knappt en hel.
#50 Dock så är det inte konstgt om magen protesterar vid en för kraftig övergång. Fick själv backa två gånger med min katt som blev dålig igen när jag var för snabb. Ring agria jourveterinär? Fick bra tips! De sa bl.a. att avföringen kan bli missfärgad av skonkost, orangeaktig. Jag tror tyvärr att det är så att när kisen blir dålig i magen så får man själv som ägare kämpa på, även om det klart är tungt för både ägare & katt. Såvida man inte misstänkt bakterie eller sjukdom. Enzo åt inte i närheten av en hel kyckling i början. Han fick ca 1-2 msk varannan timme mellan ca 8-20 varje dag, med massa vätskeersättning.& fortiflora. När det fungerade ökade jag portionerna lite och gav även kokt ris, ca 1-2 msk. När allt ännu var stabilt gav jag större mål tills jag kom upp i 2-3 mål/dag och började då fasa in blötmat, med början med 1 tsk.
Jag tycker du ska ringa till veterinären igen. Strunta i att de är otrevliga och ställa alla dina frågor ändå, det viktigaste är ju att din katt blir bättre. Om du är rädd att det är uvi så ring och säg att du vill boka en tid för att kolla det. Överdriv symptomen om dom verkar tveksamma till att ta emot dig. Har du tur så är veterinären trevligare än dom som svarar i telefonen.
Jag tycker att det låter som att din katt ätit kycklingfile lite väl länge nu. Äter den enbart det? Jag funderar på om det verkligen innehåller allt som katten behöver? Någon skrev om lågt järnvärde i kycklingfile, det blir man väl trött av. Det kanske är ett alternativ att köpa färdig skonkost från veterinären annars? Då borde hen ju få i sig tillräckligt av vitaminer och sånt iaf.
När mina katter varit dåliga i magen har jag gett dom Forti-flora (mjölksyrebakterier) och det har fungerat bra på dom. Dessutom tycker dom att det smakar himlans gott så det är ett bra sätt att truga i dom extra mat ifall dom äter för lite.
Ifall du ger vätskeersättning så tänk på att man kan råka ge för mycket av det. Eftersom att man tillsätter socker och salt kan man råka överdosera det ifall katten inte dricker väldigt lite. Om katten dricker någorlunda normala mängder är det bättre att bara ge vanligt vatten.
#53 Stämmer såklart det du säger. Katten förlorar ju dock ännu mer vätska än vanligt vid diarré & blir lätt uttorkad. Man får ge med sunt förnuft. Min Enzo dricker väldigt dåligt & får i princip i sig allt via maten. När han blir dålig dricker han alltså inte utan jag får se till så att han får i sig vad han behöver, via tvångsvätskning & vätskeersättning.
Jag skulle aldrig ringa till otrevliga veterinärer! 🤔
Har du någon annan veterinär i din stad?
Jag ringer alltid distriktsveterinärerna först och främst, de är alltid super trevliga i min stad. MEN jag skulle nog ringa en annan stad innan jag ens funderar på att ringa veterinärerna i centrum. Otrevliga och "elaka" :(
#54 Jag skrev det bara för att jag själv råkade ge min ena katt för mycket vätskeersättning en gång. Fast hon kräktes upp det mesta så hade hon ändå troligtvis fått i sig för stor mängd salt. Hade aldrig tidigare hört talas om att man kunde ge för mycket vätskeersättning. Usch det är inte lätt att göra rätt :(
#55 Jag utgick nog från att det inte fanns andra veterinärer i närheten. Men nä, klart att man hellre går till någon som är trevlig. Dock tycker jag inte alltid bemötandet per telefon stämmer överens med bemötandet man får på plats. Ibland gör dom ett bra jobb fast deras attityd kan vara minst sagt opassande.
Blod i kattens urin ska tas på allvar. För att se om det är rött i urinet kan du försöka sätta ett vitt mått på 1/2 dl under svansen på katten när den sätter sig och kissar. Det går bra ibland.
Jag hittade på nätet lite om blod i urinet och jag skrev upp vad jag läste men nu har jag tappat bort papperet och web-adressen men jag kommer ihåg en del.
När det är blod i urinet kan det bero på något trivialt stod det utan närmare precisering men det kan också vara urinvägsinfektion med eller utan bakterier, var i urinet, urinsten, njursten eller en tumör.
Det räcker alltså inte att bara rikta in sig på uvi eller urinsten. Katten kan inte leva mer än kortare tid på enbart kokt kyckling.
Jag har en tråd om några studier som handlar om urinsten och surgörande av urinet.
Missade helt att det var urin & inte avföring som ev var missfärgat. Försök reda ut om det är blod & isåfall bör du ta kontakt med veterinären. Någon annan kanske det finns du kan vända dig till?
Tyvärr så är det den enda veterinär som finns här. Jag bor lite ocentralt kan man säga.
Ja, jag förstår att kokt kyckling inte är bra i längden och att det inte innehåller allt hon behöver. Jag märker det på henne också att hon inte mår bra. Det är därför jag vänder mig hit till er, jag vet att ni är duktiga.
Hon var ingen höjdare på att dricka innan allt detta. Såg henne i princip aldrig dricka. Nu däremot hinkar hon i sig.
Hon fick igår morgon och kväll en dos pro-kolin. Så jag tänker ge henne en liten liten tesked med Mjau kalkon idag. Jag ska snart rensa lådan igen och se om det kommit lite kiss under natten.
När en katt börjar dricka mycket är det ett tecken på att allt inte står rätt till med njurarna. Kanske kan det bero på något annat också som jag inte känner till men jag är ju inte veterinär.
Det går att ta blodprov och titta på vissa värden som kan indikera njursvikt men problemet är att allt ser bra ut tills njurarna är nästan tagit slut. Du måste absolut låta en veterinär undersöka katten omgående. En veterinär måste ta prover och röntga för att kunna komma på vad som är problemet.
Luktar det något speciellt av kattens andedräkt? Njursvikt kan orsaka en speciell lukt av andedräkten. Tyvärr har jag glömt vad det var men kanske var det ammoniak.
Din katt är uppenbarligen sjuk och då får man inte mixtra med olika huskurer utan det är veterinär som gäller. Av andra inlägg som du skrivit har jag fått intrycket att du är en vettig och omtänksam kattägare.
Hur långt har du till näst närmaste veterinär? Är det mer än tio mil?
Hennes andedräkt är som vanligt. Den luktar ingenting. Att hon dricker mycket ser jag också som ett tecken på att allt inte är som det ska vara. Jag vill att hon får hjälp från veterinär och känner att det är nödvändigt men de tar inte saken på allvar alls utan sopar det under mattan helt. Det är den enda veterinärkliniken här och den ligger bara 5 minuter härifrån.
Om jag ringer dit igen är jag rädd för att de endast kommer be mig byta till ett av deras "skon kost foder" som Hills… Det vill jag inte göra och kommer då ses som motvillig själv som inte tar emot den hjälpen.. De tror ju att det är Metacam som gjort henne dålig i magen…
De tyckte ju också att jag skulle byta kokt kyckling mot överkokt grötris men det rådet har jag ju heller inte följt då jag tyckte det var bara skräp.
Jag vill verkligen att en undersökning görs på henne. En grundlig undersökning.
Jag har rensat lådan nu också, jag såg inga märkvärdiga kissklumpar men dock lite blod bland avföringen som annars var fina korvar.
Jag gissar att du bor någonstans nära eller i Norrland och visst är det långt mellan samhällen där men det finns det inte någon veterinär inom tio mils radie? Jag har 10, 25, resp 100 km till olika veterinärkliniker och beroende på omständigheterna så väljer jag ibland den närmaste, ibland den näst närmaste men ibland måste jag ta den som ligger 100 km bort. Är den veterinärklinik som ligger närmast en distriktveterinär? Om inte, var ligger då din närmaste distriktsveterinär? Där jag bor åker distriktsveterinärerna regelbundet till de mer avlägsna orterna och har mottagning där. Du skulle ju också kunna ringa distriktsveterinärerna och kolla om de har hembesök hos någon större djurbesättning närmare dig.
Den veterinärklinik som finns här där jag bor har en till station i "när"liggande stad. Distriktsveterinärerna utgår också därifrån så alla har de samma system och konstiga värderingar.
Jag vill göra allt för min kissemiss. Jag struntar faktiskt i om jag måste vara otrevlig för att hon ska få den vård hon behöver. De får tycka vad de vill om mig på veterinärkliniken så länge jag gjort mitt jobb som matte. Hade det varit så att jag kunde ta mig till någon annan klinik eller fått hjälp från veterinärerna här hade jag inte behövt vända mig hit. Jag gör så gott jag kan och väntar nu på hennes nästa avföring. Den kommer vara avgörande i om jag måste ringa dit ännu en gång eller i värsta fall åka in med henne och kräva den vård hon är värd.
Jag har gett henne en tesked med Mjau kalkon nu. Det var mycket uppskattat av henne, förhoppningsvis tycker hennes mage samma sak.
😕 Stackars misse! Hur har det gått efter hon fick Mjau? Hoppas magen reder ut sig och att avföringen också blir fin!
#64 Får man fråga varför du inte vill ge henne färdig skonkost? Jag är verkligen inget fan av den heller men jämfört med kyckling måste det väl ändå anses bättre? eller är det jag som är ute och cyklar?
Jag har träffat på en del veterinärer då min katt utreddes för ibd och min erfarenhet är att de kan vara ganska otrevliga. Jag har inte heller följt alla deras råd om diverse mat men jag tycker inte du behöver vara alltför orolig för det. De möter säkert varje dag folk som inte följer deras råd till punkt och pricka. Låt dom sucka över det och kräv att hon ska få undersökas istället. Du kan också säga att du testat de olika dieterna de rått dig till men att hon inte blivit bättre av det. Jag har en vän med katt som jag brukar ringa när jag varit tveksam ifall jag skulle åka till veterinär eller inte. Hon svarar alltid "vad säger magkänslan?" Ofta känner man på sig när det är dags att åka till veterinären. Jag håller tummarna för att det går bra för dig och din katt!
#65 Ja! Jag tycker så synd om henne, det gör så ont i mitt mattehjärta. Jag har varit hemma hela tiden sedan hon fick en tesked mjau kalkon och hon har inte gjort ifrån sig ännu. Jag har rensat lådan och fann inga "bajs-pannkakor". Jag håller mina tummar och tår!
#66 Jag vill inte ge henne varken Hills eller Royal canin då jag tycker de innehåller en massa skräp. Jag tvivlar inte på att det bara hade gjort henne sämre. Då känns det som att jag lika gärna och bättre hade kunnat fortsätta med hennes vanliga föda. Porta 21 sensible ska vara skonsamt som det är. Och varken kött eller mjau som hon äter i vanliga fall är dåligt det heller.
Ja de får sucka vad de vill. De är de som krånglar till det och gör det besvärligt för dem då man tvingas ringa dit stup i kvarten istället för att de ska ta tag i problemet direkt. Är så arg på dem!! 😡GRRR!
Tänkte uppdatera lite grann om hur damen mår idag.
Hon får nu två små portioner Mjaus blötmat dagligen samt kokt kyckling hur mycket hon vill däremellan.
Jag har gett henne Pro-kolin två gånger dagligen men nu har jag trippat ner på det också.
Man kanske inte kan säga att bajs är fint, men idag var det allt fina korvar hon gjorde.
#68 låter ju strålande!! :)
Ja jag är så glad att det gått framåt även om det går långsamt! Hurra 🎈🎂
Idag är frökens mage ännu ett steg bättre! Matte har glatt dansat några varv runt köket ikväll då damen bajsade runda tjocka korvar!🎈🥳
Hon får i dagsläget fri tillgång på torrfoder, fri tillgång på mjaus blötmat samt kokt kyckling ca två gånger om dagen. Och ingen pro-kolin!!
Hurra för bajskorven!🎈
🥳
Haha det finns nog inga som kan vara lika hängivna i ämnet bajs som galna kattmänniskor :D Grattis och bra kämpat! 😸
Haha jag kan inte annat än hålla med dig! När man sitter intryckt vid lådan och kikar in för att se hur bajset ser ut, ja.. Då känner jag mig som en "Crazy catlady!"