Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 786 ggr
Jiqsaw
1

Avlivningshotad katt

Jag vet av en döv okastrerad hankatt om får gå ute utan uppsikt. Denna hane förökar sig okontrollerat, revirmarkerar på grannarnas verandor och uteplatser osv. Ägaren vägrar kastrera katten, och anser inte att det är något fel med att släppa ut en döv katt.

Efter att grannarna blev less och uppmanade ägaren att vara snäll att åtminstone kastrera katten, för dess egen och alla andras skull, så har han nu bestämt sig för att gasa ihjäl katten. Omplacering kommer inte heller på tal.

Katten är varken avmaskad, vaccinerad eller chipmärkt.

Min fråga är nu, vad ska jag göra? Det enda som snurrar i mitt huvud nu är att "kidnappa" katten och se till att den får ett bra hem, innan det är för sent. Det är fel, men det är det enda som i mitt huvud är vettigt i det här läget. Jag blir tokig!!!!😢

Twinflamewolf
3

Ring polis och djurskydd för det där handlar om rena djurplågeriet och katten bör tas om hand om omedelbart för såna människor ska inte få ha djur.Fruktansvärt resonemang att gasa ihjäl och en fruktansvärd död att gå till mötes,vad tänker folk med 😕

Egycsaj15
1

Ring polisen o djurskyddet som förregående skrev. Det är inte okej på nåt sätt

mimåne
0

Ja, ring på en gång!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Rafflan
1

Tänker dem verkligen gasa ihjäl katten eller är det bara nåt dem sa när dem bråkade med grannen?

Det är inte olagligt att ha okastrerad och döv katt ute, men det är olagligt att gasa ihjäl den, ring polisen eller djurskyddet och informera dem om problemet med katten + att ägaren nämnt att gasa ihjäl den, om dem nu verkar ha sagt det seriöst?

Imasy
2

Har du möjlighet att fråga om du kan få katten själv, och sedan hitta ett nytt hem åt den i lugn och ro?

Har de ändå beslutat sig för att ta livet av den borde det väl inte vara ett problem om du vill ta den?