Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1357 ggr
thildatessie
2

Permanenta hem och Jourhem sökes AKUT!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Permanenta och tillfälliga hem sökes akut till 8-11 katter. Katterna lämnades av förra ägarna till huset och de nya har kastrerat,vaccinerat och id-märkt en del av dem.

När huset Förlanda köptes ingick ett antal katter, dessa har blivit fler och många är nu kastrerade, men familjen kan inte ha kvar dem. LS är inkopplade och det finns en deadline så det är bråttom för dessa fina katter att hitta ett HEM eller i annat fall JOURHEM om de skall räddas. De är vana vid att vara inne och väldigt sociala. Förutom katterna på bilderna finns 6 andra som inte lyckades bli fotograferade.Moa, en svart hona med vita tecken, högrest och slank, mkt oriental i henne, superkelen och lekfull, hade inte lust att sitta still och posera framför kamran tyvärr, liksom fem unga katter. Tack på förhand mvh från paret Bengt-Åke Olofsson 0762 084781

Ring Bengt-Åke direkt om ni kan ta emot någon/några.

Jag vet inte deadlinen utan jag vet bara att det är bråttom då Länsstyrelsen brukar vara snabba med detta!

Jourhemmen ska ej stå för mat och sand.

Första bilden är på Rumpe.

thildatessie
0

Rumpe är en helt enormt kelen katt som vill vara med överallt men vill inte ha för många katter omkring sig, är stålgrå samt har troligen manxkattsgener då han har stubbsvans.

thildatessie
0

Karlsson är också en enormt kelen och social kisse, svart med en mkt vacker nyans av havsgrönt i sina snälla ögon

thildatessie
0

Misa är en ljus tigrerad med lite gult i, hona är social och sällskaplig, ngt orientaliskt finns säkert bak i generna

thildatessie
0

Minna syster till Misa grå/svart tigrerad även hon sällskaplig och ngt orientaliskt i generna. Ligger gärna ihop, gör dessa systrar men fungerar även utmärkt var för sig

Djurälskaren87
0

Puttt till dessa fina katter!!!!

thildatessie
0

#5 ja, du får gärna kolla med bekanta om någon vill skaffa katt. Så hemskt om de ska behöva avlivas.. jag själv har två katter redan och kan inte ta fler :(

Missne
0

Hoppas de hittar hem. Rumpe är ju en grå katt med stumpsvans - då är han ju Pelle Svanslös!

Kaiia
0

Kanske att nån av mina kompisar kan ta en katt…

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

vinteralvan
0

puttar

[Nightcat]
0

Kan inte se någonstans i texten var katterna bor? Har du testat att sätta in annonser på fler ställen?

ElmerKrudd
0

Undrar som #10 vart katterna finns. Vilka är kastrerade? Är alla på bilderna kastrerade?

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Djurälskaren87
0

Hon skrev ju att pga av att hon har skyddad identitet inte kan utlämna vart dom finns

ElmerKrudd
1

#12 Kan inte se det nånstans :S

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[Nightcat]
0

#12 De är väl ingen hon det står ju att det är ett par??

Niiinah92
0

#12 Du måste tänka på en annan tråd med två svartvita katter.

Djurälskaren87
0

15# oj ja förlåt vet att jag läste de men tagit fel tråd

SilverEmma
0

Förlanda ligger nära Kungsbacka. 🙂

thildatessie
0

#17 det stämmer!

Jag vet inte mer om katterna än denna info så ni får höra av er till den nuvarande ägaren för mer info! Vet inte vilka som är kastrerade! Det är mycket akut…

Jag har lagt ut detta på olika grupper på facebook och på omplacering.ifokus

Paddan88
0

Det fins inte skygga/vilda katter där också utöver dessa?

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

thildatessie
0

Oj gammal tråd.. Dem fick tyvärr inte loss alla katter för sedan satte ägaren stopp… Några fick fina hem iaf..