Kastrering i Göteborg
Jag vill veta mer om era erfarenheter av kastrering (av honkatt i första hand, men hankatt är också intressant) i Göteborg! Jag har själv ingen erfarenhet eftersom Ellen är min första katt.
När jag läser olika trådar här verkar det som att det är stor skillnad på de trattar man får med sig hem efter operationen. I någon tråd läste jag att katten kan ha en body istället. Om man är missnöjd med det kliniken har att erbjuda, går det att köpa bättre trattar eller bodies nånstans?
Ni som har kastrerat er katt i Göteborg får gärna svara på följande frågor:
1 Vilken klinik var det?
2 När var det?
3 Vad kostade det?
4 Vad ingick i priset?
5 Var du tvungen att köpa till något som inte ingick i priset? (Mediciner, tratt eller annat.)
6 Skulle du gå tillbaka med en annan katt? Varför/varför inte?
följer
1 http://www.evidensia.se/djursjukhuset-goteborg
2 den 10 januari 2014 och den 13 december 2013 (de sa inget om hur det skulle vara kampanj när jag kastrerad hanen men det behövdes göra ändå och det kostade 1200 kr utan kampanj)
3 ca 1200 kr för båda (honan fick kampanjen, annars skulle det ha kostat 1600 kr tror jag)
4 Kastreringen, id-chip, vaccinering, krage, en låda Ever Clear Kattsand, en påse tuna godis som alla älskar och påsar av Royal Canin trials (som slängdes). Hanen fick kastreringen, id-chip, vaccinering för 1200 kr men med kampanj är det 600 kr eller så för hanar, vilket gör man lite irriterad att de sa inget, haha!
5 Medicinen för honan, som var 100 kr. Hanen fick inte recept för någon medicine.
6 Ja, det gjorde jag också. ;)
1. http://www.evidensia.se/djurkliniken-goteborg-city
2. 10 dec 2013
3. 695 kr för hankatt
4. Tratt, royal canin torrfoder (400g) och blötmat (2 portionspåsar) som gavs bort med en gång.
5. Nej, allt ingick.
6. Själva kastreringen var jag nöjd med men överväger starkt att byta veterinär. Kortfattat är anledningen att jag kastrerade min hankatt tidigare än 6 månaders ålder eftersom han haft problem med skabb och var tvungen att sövas pga det (passade på att kastrera samtidigt eftersom jag inte vill att han ska sövas hit och dit). Det enda de gjorde var att göra rent öronen och konstatera att han inte hade vaxpropp, de struntade helt i att ta odlingar osv = han måste antagligen sövas igen för att de inte gjorde sitt jobb.
#3 Fick han id-chip och vaccinering också för 695 kr?
#4 nej det hade han redan fått några månader innan, så det behövdes inte. Vet inte om det hade ingått i priset annars.
#5 Jaha okej! Tack!
#2 och #3 Tack för svaren! Vad var det för kragar ni fick? Var ni nöjda med dem?
Några fler som kastrerat sin katt i Göteborg?
Putt
1. Lerums Djurklinik. 2. November. 3. Runt 500kr, då hade veterinären passat på att fixa lita med kattens tänder när den ändå var sövd… Fick ett recept utskrivet och en påse med Hill's torrfoder. 6. Kan inte tänka mig att ta mina katter till något annat ställe, är så nöjd!
#10 Är din katt hona eller hane?
Ah, glömde skriva att han är en hane.. :)
1 http://www.goteborgsdjurklinik.se/
2 5 år sedan
3 kommer inte ihåg, runt 600 tror jag, hankatt
4 kommer inte heller ihåg men tror jag skulle fått en påse torrfoder för kastrerade katter men dom hade det inte inne just då, och orkade inte gå illbaka dan efter.
5 inget
6 vet ej, det var nära där jag bodde då men lite jobbigt att ta sej till om man inte har bil (som jag inte har) men dom var väldigt trevliga och hjälsamma med frågor och så
//////
2 31 juli 2013
3 ca 1400, honkatt
4 en vanlig tratt
5 inget
6 gått dit senaste åren nu, det är nära och lätt att ta sej till med kollektivtrafik (och har bra kontakt med dom efter min katt blev njursjuk så känns bekvämt att gå dit då dom känner till mej och katten så bra) men jag blir lite orolig ibland för hör av vänner med hund att dom inte blir så bra behandlade :/
man verkar dock få dåligt med kampanjerbjudanden där :P