När saknaden blir för mycket
Hur hanterar ni bortgången av era små vänner?
Om 2 veckor så är det 2 år (!!) sen Noggis fick somna in, jag kan inte förstå hur snabbt tiden har gått. Jag känner fortfarande ett enormt tomrum i mitt hjärta.
Jag är inte komplett utan en katt…😢
Min högsta önskan är att få ha en katt men min mamma är helt omöjlig.
Det handlar inte om att jag vill ha en katt så som vissa barn/tonåringar känner att de vill ha ett sällskapsdjur.
Jag behöver en katt. Kan inte beskriva hur euforisk jag känner mig när jag är med en katt 😐
Det här låter så sjukt överdrivet tycker jag men kände mest att jag behövde skriva av mig, och ni här på KiF förstår mig nog bäst på hela iFokus!
Min första katt har varit död nu i 8:a år.
Jag blev deprimerad utan katt. sen kom nästa, han har dock varit nu död i 5 år.
Jag förstår ditt behov. Skulle inte klara mig utan katt. Har nu fyra, en är min egna men bor hos min mor då jag har bott i en annan del av landet i ett år. Ska bara ta hem henne till mig, men hon måste ha med en kompis.
Men ser katterna och gosar med dom nästan varje helg. 🙂

Memento mori

Medarbetare för Julen
Nu har jag inte förlorat någon katt än, men förstår att det måste kännas tomt utan katt.
Det kommer säkert en dag då du kan skaffa katt igen. 🙂
Tills dess får du kanske engagera dig i andra intressen, eller kanske hjälpa till hos ett katthem om du vill ha katter runt dig ändå. Dock blir det ju säkert en del tungt också.
Sen får du se fram emot dagen då du kan skaffa katt igen. 🙂
#1 Beklagar sorgen! Katter är otroliga djur. ❤️
Min syster har en katt på strax över 12 månader, min s.k. gudson, som jag träffar ibland och har lärt 3 kommandon 😃
Han är min lilla ängel, det är bara så synd att jag träffar honom så sällan.. Hade jag en katt här hemma OCH min gudson så hade jag varit mer än euforisk 😍
#2 Jag praoade på Södertälje katthem år 2010! Så har iallafall en fot inne 🙂
Funderar på att söka extrajobb där nu, eventuellt när jag fyller 18, om de har resurserna till det! Jag vet att vissa katthem har tajt om pengar. 😐
Ser fram emot att skaffa katt igen… Om jag gör! 😍
Här är min gudson, vänster är första gången jag träffade honom och till höger är när han var strax över ett halvår gammal. Mitt hjärta dunkar ett extra slag när jag ser honom… ❤️ Jag låter nästan kär, men det är jag verkligen! Haha 🙂
Vi förlorade en katt den 24 november 2012, saknaden efter honom är fortfarande enorm men vi har nya katter i familjen nu & jag har blivit volontär på Gefle katthem där jag får hjälpa katter som behöver det… jag tror att det har hjälpt mig mycket i sorgen.
Jag har inte ersatt katten som dog, men det har hänt så mycket bra efteråt. Jag kan prata om honom utan att bli ledsen men ibland går det inte att hålla tårarna borta när man tänker på honom, för han var en fantastisk katt. Man måste gråta när man känner att det behövs, så är det faktiskt. Man ska inte hålla det inom sig, för det är då det blir alldeles för tungt. Prata om det, gråt.. ut med det!
Dagen då han dog var en av de värsta dagarna i hela mitt liv, alltså det var rena rama mardrömmen och jag grät hela dagen & flera dagar efter det. Höll inget inom mig, bara släppte ut allting.
Jag älskar den här katten minst lika mycket som våra andra katter, sorgen kommer bli lättare att hantera men den kommer aldrig att försvinna helt. Saknaden kommer också alltid att finnas där.. Minnena av den hemska dagen i november 2012 precis en månad innan julafton kommer också alltid att finnas kvar, men det kommer bli lättare att hantera.
Beklagar sorgen! :( Jag har inte haft en katt som dött från mig men vet hur det känns atta förlora en då min pappa gav bort våran älskade Figaro till grannen för att hans tjej inte pallade med han. Han var verkligen världens bästa katt och letar fortfarande efter en sånn men vet att jag troligtvis inte kommer att hitta en sånn som han. Kan fortfarande bli ledsen över att pappa gjorde det men förhoppningsvis lever han fortfarande och mår bättre då grannen verkligen brydde sig om han♡ Jag har haft katt sedan jag var liten men har ingen nu. Mem känner igen din beskrivning precis!! Min kille o jag bestämde oss härom dagen att köpa en lr två katter innan det här året är slut och tro att jag går bananas o tittar hur mycket som helst:) Hoppas verkligen du får köpa dig en katt snart! Vet hur det känns att vara utan! Katter är helt enkelt det bästa djur man kan ha!!
usch, bekagar sorgen, det är jättehemskt :(
min första katt gick bort 2011 och jag var tyvärr i ett helt annat land och pluggade och mamma fick tag på mej på min födelsedag och berättade, så det var ju inte så kul :(
Hon blev 19 år och tänker fortf. på henne ofta, har ett litet foto vid mitt skrivbord på henne från första dagen vi tog hem henne <3
kan heller inte leva utan katt och har nu 2 pälsbollar!
min mamma och mina 2 bröder har även katt så man är alltid omringad av katter :D har så svårt o se ett liv utan katter alls.