Något speciellt?
Det finns säkert någon tråd om detta, men hittade ingen.
Vilket är era katters favoritgodis?
Mina katter äter i princip vad som helst för igår köpte jag något från granngården som hette typ.. Catnip cookies.
Skulle vara kul att få tips. :)
/ Michelle

min katt äter bara det som knastrar (torrmat)
hon får attihårbolls godis som godis (det knastrar också)
Anti hairball har mina fått förut också, vet inte om det fungerar men dom gillade det iallafall. :)
/ Michelle
Mina katter äter nästan vad som helst. Allt slags hund och kattgodis är gott. En ny sort som min syster hade med sig förra månaden som dom (såklart) älskade var cat stick mini. http://petgrocery.files.wordpress.com/2012/07/cat-stick-mini1.jpg Sen såg jag att dom fanns på dollar store också.
Min äldsta som är tokig i kattmynta gillade en godissort vi köpte förut, tror inte att just dom finns kvar men det var något liknande som dessa http://www.grizzlyzoo.se/kattgodis-DOGMAN/dogman-procat-godis-kattmynta-50g/
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag upptäckte idag att en av mina stödisar är galen i risgrynsgröt. Rent av manisk i det. Det slutade att jag fick ställa mig upp och äta gröten stående för att inte ha en Sultan som försökte äta upp den samtidigt.
Min hona tycker bara om "kattkyssar" Hanen däremot älskar det mesta, särskilt kattkyssar och ett godis från Bilanx "100% natural treats" det är torkad torsk…

säger bara kattmyntagodis… De blir galna! 😂
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
En av mina äter enbart Bilanx Taurin. Han ratar allting annat. De andra äter det mesta i godisväg.
Mina älskar Dreamies allra mest. Och kattmalt.
Ja mina katter älskar ju i princip allt men har någon mer testat mjölklinser eller vad det heter. Mina katter åt det men var inte lika förtjusta i dom, det kunde man se. Dom så osäkra ut men åt ändå.
/ Michelle
Min katt älskar malt och frystorkad kycklinglever från Planet Pet.
Här får Bamse ofta kyckling som jag själv torkat i ugnen, annars får han torkat kött idag var det älg som gavs som träningsgodis. Jag tycker mycket godis utesluter vart det kommer ifrån ofta är det från Kina och jag anser dom inte har så värst bra djurhållning där. Så därmed väljer jag att göra eget godis, har dessutom hundar som får samma godis.
Men det kanske inte många tänker på är just vad är det man sponsrar när man köper mat/godis?
torkar kycklinghjärtan i ugnen och ger som godis, det är hemskt populärt hos mina katter.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Jag ska köpa en svamptork och börja göra eget godis :) Jag barfar ju katterna förövrigt, och det känns fojävvligt att köpa torkat kött från asien. Vad tycker ni är väldigt smidigt att torka? Förutom kycklinghjärta :)
Sånt som man gör själv är ju himla bra men jag är bara 18 och har inte råd med sånt när man pluggar osv. :)
och en till fråga blir ni inte illamående när ni håller på med hjärtan och sånt? Jag vet inte om jag skulle våga, fjant som jag är ;)
/ Michelle
#14 Det är nog ofta billigare att göra själv ;) Man kan göra i ugnen också, på låg värme.
Och nej, jag blir inte illamående av det. Första gången jag höll i och skar i ett grishjärta tyckte jag väl att det var sådääär… Men annars är det inga problem.
#13 lever är ju populärt att torka och ge som snittar, typ, men i stort sett allt kött går bra att torka, och i min erfarenhet så är kycklinghjärta något av det krångligaste för det kan man behöva hälla av och torka med hushållspaper för att få bort överflödigt fett, men det är favorit godiset här hemma, så vad gör man inte för sina pälsklingar ;p
Men jag har även sett sett folk som gör hemskt fina tuggpinnar i ugn till hund och katt av svål också, det har jag tänkt testa någon gång iaf.
#14 ett paket kycklinghjärta (typ 450g) kostar ju typ 20-30 kr, så jag skulle påstå att det är något av det billigaste du kan ge som godis faktiskt ;)
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#17 Mina katter hatar lever. Kanske är gott torkat däremot! OM dom gillar det, och jag köper en svamptork som fixar låg värme (typ 45-50grader) så inte näringsämnena försvinner, kan jag räkna med det i den dagliga givan då tror du?
Jaha oj var det så billigt! Jag trodde det var svindyrt, haha. :)
/ Michelle
#11 Har du något tips på något godis som inte blir stora bitar eller hårda bitar? Det ENDA hårda vår Nina äter är kattkyssarna, hon ratar allt annat hittills.. hon gillar bara dem och fisk…
Just när det gäller godis har jag inte tänkt på ursprung, det är sällan vi köper det då det alltid räcker så länge här, men nu ska jag faktiskt maila lantmännen och fråga varifrån köttet till deras blötfoder kommer ifrån. När min sambo köper kött är vi väldigt noga med ursprung, och när katterna får rått får de bara svenskt..
Är deras köttråvaror till blötfoder inte svenskt så blir det barf här.

min ena katt skulle gå igenom eld för att få Dreamies med ostsmak, de andra smakerna/annat godis är icke intressant. Min andra katt skulle gå igenom eld, vatten och höga berg för B-vitamin tabletterna jag köpte en gång…
20 man kan göra allt möjligt som godis jag torkar inte fisk eftersom katten har fiskallergi. Torkar allt i ungen i småbitar vissa gör jag mer torra vissa lite små mjuka, kyckling,hjärtan,lever kött-ofta får jag tag på billig kött av jägare så det blir en del vilt. Men man kan torka fisk om man har katt som föredrar fisk som godis ;) 50 grader i några timmar jag har luckan på glänt har träslev som håller ugnsluckan på glänt känner lite själv om jag anser det är så torkat jag vill. fryser in i små portionsmängder efter tycke o tar fram det efter behov. Jag är lite fjantig och tycker max 2 dagar sen är godiset inte så bra längre. Men ju mer man torkar ju längre hållbarhet har det.
Det finns godis som det står ursprungsland på men de är inte ofta man ser detta tyvärr. Planet Pet är inte svensk utan det är från Kina har jag läst och inget jag skulle köpa pga deras sätt att "ta hand om djur" är grym.
Mina katter älskar B-vitamin, ger dom en varsin varje morgon och det gillar dom faktiskt ännu mer än deras vanliga godis, haha.
/ Michelle
Birman: I stort sett alla skaldjur, särskilt räkor, kräftor och hummer. Krabba går inte dock.
I övrigt är hon rätt kräsen, äter sitt torrfoder och är nöjd.
Bengalen: Helt omöjligt att räkna upp allt han ser som godis då han ser allt som just godis!
Alla mejeriprodukter (han tål det men får sällan), all fisk, ALLA skaldjur, all form av kött, vissa frukter, vissa grönsaker och så vidare…
Hundmaten har blivit en riktigt favorit senaste tiden, han kör bort hunden och låter sig väl smaka. Brukar spara okryddat, tillagat kött då och då som han får, det fungerar alltid bra.