Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1300 ggr
[ElisabethYL]
0

Inglasad eller innätad balkong?

Är det någon skillnad ur ett "katt-perspektiv" eller är det likvärdigt? Tänk två i övrigt identiska balkonger..

(Är bara nyfiken på vad ni skulle välja, andra komplement till innevistelsen är koppelpromenader varje dag som vädret tillåter..)

[[pimey]]
0

Har inglasad altan och för mig känns det säkrast och bäst :)

Caifig
0

För mig skulle inglasad kännas bäst. Då kan dörren även vara öppen när det är kallt ute och de kan gå in och ut som de vill. Som #1 skriver känns det också säkrare!

Scorpio97
2

Jag skulle nog välja innätad, eftersom katten då kan känna lukter och så, men istället bara låta katten vara där när jag har uppsikt.
Annars håller jag med om att inglasad är säkrare, så vill man att katten ska kunna vara där fast man inte är hemma så är det bättre.

//Jessie

[ElisabethYL]
0

Själv har jag ingen balkong alls just nu, men det är så att säga en fundering om vad som skulle vara bäst med "katt-ögon"

[Emma--]
2

Själv föredrar jag nät då det annars bara känns som ett extra rum. Vill att dom ska kunna få sitta där och känna lukter och få friskluft. 

En kombination vore kanske det bästa där man har glas men kan öppna och sätta fast nät.

Caifig
0

Inglasad balkong går ju att öppna upp också :) Antingen spärra fönsterna eller sätta upp extra nät som #5 sa.

MonicaLagerquist
1

Vi har både och.Halva altanen är inglasad och halva är nätad 11 x 5 meter stor.

Stolt ägare till tre La permer

SannnaH
1

Vi har inglasat, men öppnar upp och sätter nät på vissa delar när det är sommar. Det blir varmt som attan när alla glasen är stängda annars. Fördel med glas är dock att det blir mindre kallt på hösten/vintern så vi kan ha öppet dit ut i stort sett jämt.

jollycox
1

Samma här som #8 skriver. Inglasat men nätfönster som kan sättas i vissa fönster.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Mustangcab]
0

Vi har också en inglasad altan på 19 kvm men trots isolering så kan man inte ha dörren öppen nu på vintern. Så har vi en rastgård på 65 kvm i anslutning till denna.

AgnetaB
0

Sådant funderar jag också på då jag säljer kattungar. Inglasat blir ju som andra också skrivit bara ett extra  rum o mycket av poängen går förlorad. katten vill ju kunna lukta o höra allt som händer utanför så kanske man kan då det blir kallt stänga o på sommaren ha en del med nät,  annars blir den ju kokhet o oanvändbar

.

IceJossan
1

Jag har tidigare bara haft inglasade balkonger men har nu en innätad och FY SJUTTON vad skönt det är!! Katterna fullkomligt älskar det (de gillade visserligen de inglasade också) och det blir inte pensionärskuvös där inne om somrarna utan det fläktar skönt :)