Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1538 ggr
Bine93
0

Namntips till kattunge, hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nästa måndag hämtar jag hem min nya familjemedlem! Ska bli superkul! 🙂 Har dock inget namn åt honom än..

De namn jag hittat som jag gillar är Bastian och Sammy. Men tar gärna emot flera namnförslag :)!

lite kort om honom (det jag vet).. Han är huskatt, mörkast och minst i sin kull. 
När jag var och hälsade på ungarna var han den enda av ungarna som spann när jag klappade och kliade honom. Han började slicka på min hand och han mös riktigt bra där en stund. Så han valde nog mig före jag valde honom 😉

Ös på med namnförslag! :)

(Kattungen till höger på bilden) Har bara en hyfsat kass mobilbild :P

[lenniiis]
0

Vad söta katter! 😍

Vad sägs om… Ozzy? Findus? Simba… Conny? Vill du ha människonamn (många tycker ju att det är kul) eller typiska kattnamn? Eller från filmer? Vad tycker du om för filmer? Har du någon idol att döpa honom efter?

Svante? Svennis? Måns?

[nettaahs]
0

Hicke, Oskar, Zeke, Chicko, Lexy. 
Några spontana namn sådär.. :)

Jessicahagstrom94
0

Han ser ut som en Bastian/Safir/Malte/Sigge/Mårten. :)

OberonsMatte
1

Vilken sötplutt! Bastian är ett jättefint namn tycker jag.

Är det från en privatperson du köper katten eller vad har kullen för bakgrund? Hur gammal kommer kattungen vara när du hämtar honom?

Anledningen till att jag undrar är för att han är betydligt mindre än sitt syskon på bilden, och då kan man behöva låta honom stanna längre än 12 veckor hos sin mamma.

Kattungar måste vara minst 12 veckor när man köper dem, men bör också väga minst 1 kg.

Sajtvärd Katter iFokus

Bine93
1

#1 Visst är de! Inte alltför traditionella kattnamn, Findus och Simba har redan hamnat långt ner på listan eftersom det är så vanligt. Så lite mer människoaktiga namn som kan passa på katt, blir väl enklast förklarat. Dock kan ju vissa typiska kattnamn också fina men..

#4 visst är han! Jo jag gillar det med :).
Det är en privatperson, tror det är en lite "hoppsankull". Jag hämtar honom den 9 Dec, veckan han fyller 15 veckor, han är född den 30 Augusti. Vet att de behöver vara minst 12 veckor, hon som säljer dem vet det också :).

OberonsMatte
0

#5 Bra att han får några "extra" veckor med sin mamma och i sin invanda miljö och inte rycks upp på 12-veckorsdagen! När kattungen av någon orsak är ovanligt liten behöver den det extra mycket.

Sajtvärd Katter iFokus

Bine93
0

#6 Okej jo det är bra :)

imke
1

Mina killar heter Kaos och Azlan :-) Sandor tycker jag är fint. Och Jax ☺️

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Jessicahagstrom94
0

Nemo kanske? 😃

[lenniiis]
0

Hmm… Petter? Putte?

[Hen]
0

Åh vad söt! Jag tycker han ser ut som en Bastian :) Sammy var också väldigt fint och passande tycker jag. Han ser kanske även ut lite som en Dexter. Eller en Rasmus. Eller en liten Stellan. Eller: Lex, Sandro, Adrian, Dante, Agaron, Sixten eller… Tyko. :)

Bine93
0

Adrian var fint :) 

Jo han känns lite som en Bastian..

cillanilsson2
0

Å så söt. Förstår att du längtar. Jag ska oxå hämta en liten kisse på ca 15 veckor snart 🙂Han heter Zorro och den jag redan har här hemma heter Cezar. Tycker att din ser ut som den heter " Linus " 🐱

[Taxie]
0

Boris och Bert Älskar såna där fulsöta namn ;)

Allumania
0

Pussel, Putte,Plut, Fille, Phil :P

rumpenstiltzkin
0

Nämen så söt! Pixel, Pussel eller  Sammy såg han ut att passa ganska bra i tycker jag :)