Kattleksak cat it senses
http://animail.se/cat-it-senses-lekcenter.html
Är det någon som har erfarenhet av denna kattleksak? Blinkar och lyser denna boll också precis som cat it senses speed? Kan man sätta ihop modulerna lite som man vill? tex i en ring?
Funderar på att köpa den i julklapp till kattungarna 🙂
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Mina katter ÄLSKAR den, speciellt min ena. Fick med den när jag köpte en stor 10kg säck med torrfoder. Den varken blinkar eller låter. Eller tja, det låter ju om den när de busar men inget från bollen. Det går att bygga den lite som man själv vill, men delarna är krökta så det går ju t.ex. inte att bygga en rak länga. Min ena tycker om den så mycket att han sover på den.😃
Matte älskar den dock inte på nätterna…………..
#1 Åh vad roligt att du slängde in en bild också! Måste erkänna att jag tittade mer på birman än på leksaken, jag är så birmakär.. 😊
Men hm, du har inte den andra varianten i speed då? Vad jag har förstått så blinkar och lyser den bollen.. Vill ha det där lyset och vågorna på den banan, men inte speedeffekten. Min birma är ganska slö 🙂 Vet inte vilken jag ska välja!
Första gången jag såg en birma på bild föll jag pladask.. Och nu har jag två!
Går bollen snabbare i den speed?? För mina verka tycka om när bollen bara rullar lite. När den väl står stilla så attackerar dem. 😃Om jag försöker leka med dem och puttar runt bollen snabbt så sitter de bara och tittar på. S
åg att man kunde köpa extrabollar http://www.supercat.se/aktiverings-kattleksaker/blinkande-bollar-2-pack.html som är till den speed och de borde väl fungera på den här vanliga också?
Måste få tipsa när du ändå är sugen på att köpa en :) Du kanske använder Royal Canin själv eller känner någon som gör och vill beställa så kan du ju få tag på en gratis 😉
http://www.zooplus.se/shop/katt/kattmat_torrfoder/royal_canin_feline/318394
Mina katter älskade sin i början men nu står den mest, kommer dock inte göra mig av med den då jag tror att den kommer uppskattas av eventuell framtida kattunge 😃
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Åh, min katt HATAR den tyvärr. Jag har verkligen försökt att få upp hennes intresse för den. Har lekt med den när hon har sett, låtit den stå framme ett tag, sedan tagit bort den och fram igen osv. Men nej. En enda gång – när den var helt ny – gick hon fram till den och körde lite med bollen… Men hon verkade tycka det var tråkigt. Hon älskar att spela pingis över hela golvet med en pingisboll och jagar ofta boll med pingla runt hela lägenheten. Kanske tyckte hon att den här bollen som är liksom inlåst blev för förutsägbar. Samma med två av mina vänners katter… de här bollbanorna står och dammar hos dem också…
Och ja: Man kan sätta modulerna i ring!
#5 Du får gärna skicka hit alla banor som bara står och dammar 😃
#3 Vad bra att man kan köpa extra bollar som blinkar! Perfekt! Men, är det tro bollarna speedeffekten ligger i, eller underlaget i själva speed leksaken? 🤔
Jag känner så igen det du berättar i min egen birma! Om jag leker med någonting, då sitter han och tittar intressant på, men gör oftast ingenting. Men när leksaken stannar, då attackerar han. Är det något som är typiskt för rasen tro?
Min andra katt däremot, är bondkatt och hon skulle aldrig någonsin kunna låta bli en leksak som rör sig. Hon bara måste ha den. Till varje pris!
#4 Tyvärr så använder varken jag eller någon jag känner royal canin.. Här säger vi blä på den maten 🙂
#6 Ingen aning om det är bollarna effekten ligger i eller inte. Hittade ingenting om det tyvärr annars hade det ju varit roligt att testa. Kanske ska beställa hem ett par nästa gång jag köper något.
Det är full rulle på mina katter annars. Har fått två flugfiskeflugor som min svåger har bundit och dessa är de helt galna i. Drar man lite i dem så flyger de på den och ska busa!
#6 Då kanske det bara är min som är slö.. Den bästa leken han vet är när han får smyga på leksaker. Jag sätter mig på golvet och försiktigt smyger någon fjäderleksak bakom ryggen eller benen, då smyger han efter. Så håller vi på, om och om igen. Ibland kastar jag iväg leksaken och han lunkar iväg för att hämta den åt mig. Den leken kan han köra i evigheter utan att bli trött på.
Kan ju omöjligt finnas slöare lek 😴jag tröttnar superfort😴
Så sött hon sover! Ja men det är ju skönt att veta att den kan användas till annat om leken inte uppskattas🙂
Jag har också en såndär leksak till mina katter och bollen blinkar när den accelereras. Köpte den till min katt när hon var ca 4mån gammal och hon älskade den. Hon lekte helt vilt med den tills hon blev ca 8mån. Den är inte lika intressant längre, i bästa fall stötter hon på bollen och tittar på den en stund sen går hon därifrån. Min birmahane som är 2,5år(ett år äldre än min hona) har inte gillat den särskilt mycket, iaf inte som leksak, men han sover gärna på den ibland :) Så dina kattungar kommer säkert gilla den, min gjorde det när hon var i den åldern ;)
Jag är övertygad om att åtminstone min ena kattunge som är 6mån skulle leka med den. Min birma kille som är 10 månader övertygar mig inte alls lika mycket, skulle snarare bli förvånad om han lekte med den. Han är inte så förtjust i leksaker.
Vilken vacker blå färg din hane har.
Ser föresten att du har den banan som ska vara snabbare än orginalet. Har du någon uppfattning om det är bollen som är snabb, eller om det är underlaget som är halkigt bara?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja jag tror också att din yngre kattunge kommer leka med den, de är så himla alerta när de är så unga. Kollade igenom mina katters youtube o hittade denna video på leksaken "in action". Där kan du se hur snabb bollen eller banan är. Finns säkert fler videos på youtube med leksaken. Tyvärr så får man inte se hur bollen blinkar på min video men det beror på att den bara blinkar när katten slår på den tillräckligt hårt eller när bollen åker riktigt snabbt, då blinkar den i ca 30sek och blir extra rolig för katten.
Men herre mig vilken söt misse du har. Nu är jag övertygad. Måste ha denna leksak om inte annat till mig själv!
Jag ser en Peewee påse!! 👍 (Ursäkta 😃)
Hmm den ser ju faktiskt rätt spännande ut den också… Kanske man ska utöka banan lite med både den platta och vågiga!
Jag sökte lite och det verkar som att det är upphöjningarna som gör att bollen rullar snabbare(nerför=snabbare). På supercat.se står det "Skillnaden mot Play Cirquit är att denna bana har upphöjningar vilket ger bollen fart, bollen blinkar när katten tassar till den vilket ger ännu ett moment i denna roliga bana!"
Skillnaden på vanliga bollar och speed circuit-bollarna är att dom senare blinkar.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#17 Jag har Play Curcuit, dvs med den vanliga bollen (ej blinkningar), och den har upphöjningar för att skjutsa igång bollens fart. :) Den uppskattas här hemma av 11 månaderskattungen, men inte av 6- och 8-åringen. De har nog aldrig rört den. Jag tycker den låter mycket också, precis som många andra sånna typer av leksaker, när man ska sova. Men det är bara att ta bort bollen. Kanändras om pga lösa delar, vilket varierar bra! Rekommenderar!

Den var mer poppis när de var kattungar än som stora… Vi har byggt ihop två stycken så att det är en ring istället för en"mask". Har en äldre katt som leker med den ibland, men som sagt… mer rolig för kattungar än stora katter.
Min ena katt älskade Play Circuit över allt annat upp till ca 1 års ålder. Hon lekte med den "jämt" och däremellan sov hon på den… Sedan "tvärdog" intresset. Jag har även provat speed-varianten men den har aldrig varit populär. Den blinkande bollen intresserar inte alls, och banan är för backig för att mina katter ska klara att få upp bollarna för "backarna"… (kanske har de dålig teknik?). I båda banorna har jag ersatt bollarna med pingisbollar (eftersom katterna har gillat dessa bättre). De hårda bollarna från play Circuit banan har de däremot gillat att leka med på köksgolvet…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Kan man ta ut bollen och kanske lägga godis i istället så dem får lite aktivering på så sätt? Tänkte om man ändå har en och kan nyttja den på annat vis än att den står och samlar damm bara. 😉
#21 Funkar jättebra #harprovat hehe ^^
#22 👍