Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 1859 ggr
Llindaa
0

Transportbur, kom gärna med tips

Kollade precis på Go'kväll och fick då veta att vår transportbur inte är tillräckligt stor så vi är på jakt efter en ny större och undrar om någon härinne har tips på någon bra? Har kollat på Pet cargo cabrio men vet inte riktigt vad vi tycker om den. Vi vill ha en hård bur som uppfyller minimimåtten alltså längd: 0,50 m, bredd: 0,30 m och höjd: 0,35 m (om jag inte hörde fel) och kunna spännas fast med säkerhetsbälte. Buren ska framförallt användas för transporter i bil längre sträckor då vi bor långt ifrån våra familjer och vi vill att vår misse ska sitta så bekvämt och säkert som möjligt.

Caifig
0

Jag köpte en http://www.petsonline.se/hund/burar/bilburar/gulliver-iata-transportbur-1/&i=754 i storlek large som jag har båda mina katter i. Den är i och för sig rätt stor men får plats på ett bilsäte (har min i passagerarsätet utan problem). Kan dock inte spänna fast den i de s.k. "säkerhetsbälte-hålen" eftersom den är för bred, men jag drar säkerhetsbältet genom handtaget istället. 

Jag tycker den är bra och prisvärd, stabil, lätt att montera samt att man kan sätta åh vad heter det… Ett sånt axelband i hålen på toppen och bära den som en stor väska istället för i handtaget. 😃

[ElisabethYL]
0

Mina får snällt hålla tillgodo med mina gamla transportburar tills de vuxit färdigt, men sen kommer jag defenitivt köpa en sån som #1 länkar till, då jag tycker den verkar otroligt prisvärd! (Antingen 2 st medium eller 1 st large beroende på hur stora mina katter kommer bli..)

Bine93
0

puttar upp tråden lite :) Ska köpa en transportbur till min första kattunge så söker också tips :)

Caifig
0

#3 Jag köpte först en http://www.grizzlyzoo.se/transport-Ferplast/transportbur-atlas-10/ men tycker den redan är på gränsen till för liten för en 6 månaders kattunge. Så köp hellre en större så du inte behöver byta när kattungen vuxit. Som sagt så är jag jättenöjd med min Gulliver som jag länkade till i #1 och den finns även i mindre storlekar.

Bine93
0

#4 okej :) jo jag funderar på att köpa den i storlek medium. Det borde väl vara lagom.

Caifig
0

#5 Ja absolut! Tycker buren ska vara tillräckligt stor så att katten kan sitta upp utan problem och såvida du inte får en halv tiger när katten blir större så tror jag den blir perfekt. 😃

Bine93
0

#5 Nu är den beställd iaf! Haha det får ja hoppas jag inte får ;) Han är minst i kullen så någon tiger blir det nog inte ;)

Caifig
0

#7 Haha min ena var också det… Nu väger han mellan 4 och 4,5 kg och är bara 6 månader… Jag börjar oroa mig för totalvikten på min bur då den bara klarar 12 kg 😃

Llindaa
0

#1 tack så mycket, lutar mot en sådan i medium:) #7 uppdatera gärna när du fått den om hur den är i storlek oså:) #8 vi får hoppas att dom stannar under tolv, blir tungt att bära annars också;) oj, vad har du för katt? Vår katt är snart sju månader och har inte passerat 2 kilo ens:o

Llindaa
0

#2 ja, det är egentligen ingen brådska för oss riktigt än heller, men buren vi har nu går inte att spänna fast och vi ska åka långt på jul med mycket packning så då vill vi kunna spänna fast den:)

[Mustangcab]
0

Själv har jag en bur som uppfyller de måtten och det är till en mindre hund. Jag har 3 britter och två huskatter och det är britterna som behöver den stora buren. Fast  enligt SJV så behöver alla 5 en sån bur.

Caifig
0

#9 Jag har två birmapojkar där båda är 6 månader, den ena runt 4-4,5 kg och den andra tätt efter på 3,5-4 😃. Går det inte att dra bilbältet genom handtaget och spänna fast? Det gör alltid jag, fungerar jättebra!

Bine93
0

Fått hem den och tycker den var riktigt fin och ser bra ut :). Levererades dock med två trasiga klämmor som behövs för att över och underdelen ska hänga ihop.. Har mailat dem och så så får väl se hur det löser sig..

Bine93
0

#8 haha oj då ;) får väl se när han blir större sen då.. Han kanske blir en bassning med :P

Caifig
0

#13 Nej vad synd!!! :( De ska skicka nya om paketet kommer fram trasigt. Bara ett litet OBS på buren! Inget särskilt men se verkligen till så att burdörren sitter ordentligt fast när man har stängt in katterna 😃. Min mamma skulle stänga buren åt mig när jag var hos henne och plopp så trillade katterna ut när jag lyfte buren…Tur att det var bara några cm över golvet!!! Kan i och för sig ha varit klumpemamsen som inte stängde ordentligt. Haha!

Bine93
0

#15 ja det var det… Men fick svaret att de hade pratat med leverantören som skulle skicka reservdelar direkt till mig. Så förhoppningsvis får jag rätt delar och allt löser sig prima :). 

Haha okej jo det kan kanske vara bra att tänka på ;).