Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 876 ggr
Celestia
1

Ta med sig kattungen

Jag har läst att man inte bör flytta runt kattungar, men från vilken ålder då? Nu är hon 15 veckor, kan jag ta med henne till mina föräldrar över en helg? Hon är innekatt och kommer vara inomhus där med. Eller är det för tidigt?

Caifig
4

Jag tycker personligen inte det är för tidigt. 🙂 Själv var jag tvungen att ta med min katt på bröllop då ingen kunde passa honom…. Det gick hur bra som helst, och det var han fick mest uppmärksamhet näst efter bruden. 😉

Jag är av den uppfattningen att du bör "utsätta" katten för så mycket som möjligt och vänja den när den är liten för att den ska bli social och trivas med andra människor.

ElinaPersson
2

Om katten känns och verkar trygg hemma och med dig som ägare så är det bara positivt om katten får följa med på saker :) den kommer bli mer framåt och social om du bygger upp dess förtroende som liten.. märker du dock att katten blir stressad så är det bättre att människor kommer hem till dig och kattens revir ;)

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

mimåne
0

Mina två kissar har följt med till mina svärföräldrar och sambons syster sedan denna ålder din kattunge är i, och det har fungerat jätte bra. Dom älskar att åka bil och få komma hem till svärmor och hitta på hyss!

Praktiskt också om man ska iväg och inte vill lämna katterna, bara skeppa dit dom utan problem

Jag tycker absolut du kan ta med dig kattungen om den skulle gilla det.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Starfall
0

Min kattunge var runt 17 veckor när han fick följa med hem till mina föräldrar över helgen första gången, och det har fungerat väldigt bra :) Man får se lite hur kattungen reagerar helt enkelt, men jag resonerade så att ju förr desto bättre, han måste ju vänja sig vid att följa med när jag åker någonstans. Kan ju inte isolera mig för att jag skaffat katt. Så därför är det bra att han fick vänja sig tidigt, och det har gått jättebra :)

Fingerprints
0

Min katt var också väldigt ung när hon fick följa med till mina föräldrar, under tjugo veckor i alla fall. Detta var i syfte att hon skulle få lära känna deras katt och deras miljö så tidigt som möjligt då det är där hon får vara om jag reser bort. Jag tycker det är bra att utsätta dem för lite grejer när de är små så att de lär sig att det inte är någon fara.

Verkar din katt trygg hemma hos dig ser jag inga problem med att ta med den.

Regnbåge