Kolhydrater i "nya" Orijen?
Någon som har en påse hemma eller som vet hur mycket kolhydrater Orijen innehåller?
När jag gav det så innehöll det fortfarande potatis vilket det inte gör längre, därav min fråga :)
15%
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Trodde det skulle var lägre 😮 Tack! :)
Jag har inte sett ett torrfoder som ligger lägre i handeln, har du?
Snarare att jag hade hoppats på att det var lägre*
Tror dock att det blivit något fel eller att det inte stämmer men detta fodret sägs innehålla så lite som 3% kolhydrater. Litar inte riktigt på det men det är vad det står😐http://zoodepa.se/power-of-nature-natural-cat-chicken.html
Ser ju ut som om det inte innehåller mer kolhydratkällor än alfalfa och linfrö…

Jäklar, det såg inte dåligt ut! Nån som har koll på hur lagersaldot brukar ligga?
Du kan maila dem på info@zoodepa.se :) Har klickat på lite random saker och allt har hittils ej varit i lager men man kan fortfarande lägga varorna som ej är i lager i "varukorgen" vilket jag tycker är lite konstigt (kanske blivit något fel) 🤔
#7 har för mig att zoodepå inte har ett stort lager just för att hålla kostnaderna nere, därmed skickas en del varor direkt från leverantören . Har beställt två gånger därifrån hittills och fått bra service varje gång. Senast ringde de mig för att dubbelkolla så att betal/leverans uppgifterna var rätt angivna, vilket kändes skönt eftersom jag även passade på att ställa frågor som jag gått o undrat på. Så det är inte så konstigt att vissa varor inte är i lager, men du kan ju alltid mejla dem om du vill veta mer :)
Kommer maila dem när jag ska beställa då jag i så fall kommer köpa Orijen därifrån :) Hur ser leveranstiden ut?
Ja. Köpte orijen därifrån för ett par veckor sen, beställde på en fredag och fick den på onsdag. Så det är inte så tokigt med tanke på det låga priset. Däremot fick jag tandborsten till katten som jag beställde tillsammans med maten ett par dagar senare, då den hade skickats direkt från deras leverantör. Mig gjorde det inget eftersom maten som oftast är viktigast att den kommer fram i tid skickades snabbt till mig.
Varför har dem i havsalt i Power of Nature och hur mycket är det?
Det verkar riktigt bra. Hittar den inte på Animail. Synd, jag beställer helst därifrån.
Här är en tråd om just power of nature om någon missat den och är intresserade:) http://katter.ifokus.se/discussions/517a73d2ce12c46d4a0008d4-vad-sager-ni-om-detta (Förlåt TS att det är OT)