Katter iFokus

Katter

Etiketter: bildtrådarvideoklipp
Läst 2225 ggr
[Geekinblack]
6

Nu har vi nätat balkongen! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi nätat in balkongen! Missarna tyckte det var hemskt spännande. Vi ska hålla koll på dom när dom är ute nu tills vi är säkra på att dom inte kommer att försöka klättra på nätet :P

Dom har en kruka med gräs i (som jag stal från gräsmattan 😇)

Och en låda med blomjord. Den skulle jag slänga men Oden ville så hemskt gärna ligga i jorden och gräva lite… den får stå kvar ett tag tills han tröttnar. Börjar han bajsa i den så får jag väl byta ut jorden ibland :P

När dom vant sig vid alla ljud där ute så ska vi gå ut med sele :)

Ser inte så vackert ut på balkongen kanske, men vi är nöjda! :)

[Geekinblack]
3

.

[Geekinblack]
3

.

[Geekinblack]
2

:)

[Geekinblack]
2

.

VildaVittra
2

Där blomlådan står skulle jag sätta en pallkrage och odla gräs i åt katterna. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Imasy
0

De såg ju riktigt nöjda ut, lovar att det blir favvostället 🙂

[Emma--]
0

Härligt :)

[Geekinblack]
0

#5 Ja det var ju en bra idé! Det kanske vi kan göra! Men för tillfället får dom nöja sig med gräset i krukan :)

#6 Ja dom tyckte att det var hemskt spännande! Sen kom grannkatten och satte sig nedanför och mjauade så då satt den ena och skakade men ville inte gå in, den andra satt och glodde ner på honom utan att bry sig :P Har tagit bort kattrampen som jag haft till min förra katt så grannens katt kan inte komma upp och stjäla mat längre…

#7 Javisst! :)

Bellbooh
1

Hmm bara ett litet tips: det är nog säkrare att ha nätet ända upp så att den täcker hela balkongen. De kanske inte kommer klättra i början men man vet ju aldrig. Jag trodde aldrig att mina katter skulle klättra upp på min innätade balkong men det har hänt ett par gånger hittills att min perserkatt som fått ryck sprungit rakt ut i balkongen och sen klättrat upp ända till balkongens tak, utan förvarning. Och hon är ingen sån katt som klättrar på gardinerna så att säga. Då har det iallafall känts skönt att ha ett säkert innätad balkong för mig som bor i åttonde våningen, men fortfarande även om jag bara hade bott i första våningen så hade jag haft likadant så att inte katterna ska kunna rymma genom att klättra över nätet t ex.

Annars gillar jag verkligen idén om att ha gräs på blomlådan som någon annan redan tipsat dig om. Själv har jag en gräsplätt som min pappa fixade i en trälåda med ram på ca 60*40 cm som min gräsälskare till katt betar av varje dag i stort sett. Nu när vintern närmar sig har jag den inomhus dock men ser riktigt fint ut på balkongen sen när det är varmare ute :)

[Geekinblack]
0

#9 Jo du har nog rätt, och vi diskuterade att sätta nätet hela vägen upp, vi kommer nog att göra det :) höll på i flera timmar att försöka få upp nätet över huvud taget så när det var säkert nog för katterna att gå ut så bestämde vi att avsluta "byggandet" för dagen. Vi får finjustera det lite sen :)