Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 976 ggr
liindaahh
0

Katt kräks vätska utan förvarning

Min 3åriga hona spydde vätska rakt ut nyss. Ingen förvarning genom hulkningar utan bara SPRUTT! Både säng och golv fick sig en dusch.. Det luktar surt och var lite grumligt men genomskinligt. Hon vart rädd och sprang iväg efter hon kräktes. Hon har kräkts upp mat och hårbollar innan, men då har hon hulkat. Denna gång bara sprutade det ut. Detta hände för bara någon minut sen så ska hålla koll om vi behöver åka till vet.. Några tankar på vad det kan vara? Hon verkar inte medtagen, men hon vart rädd. Nu ligger hon uppe på kylskåpet och tvättar sig.. Min lilla stumpa..

Ca 15 min senare verkar hon fortfarande opåverkad. Lockade henne till att leka utan problem.

annzoo
0

druckit vatten för fort kanske?

VildaVittra
0

Hon kan ha mask och varit tom i magen, då slingrar sig maskarna upp i strupen i jakt på mat.

Lite kuriosa från min tid i Afrika, så var detta fenomen ganska vanligt hos människor som hade ont om mat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Uppkatten
0

Ett alternativ är att ringa till Agrias veterinärer för rådgivning. Ett samtal dit kostar kring 60:- tror jag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

limahisy
0

Låter konstigt. Inte kräkningen, men bara så där utan hulkningar. Antingen ringer du Agrias veterinärer som #3 skriver eller så avvaktar du till imorgon och ser. Men det låter mysko. Hoppas det inte blir fler gånger.

OberonsMatte
1

Jag har varit med om att katterna har kräkts utan förvarning. Ibland mat och ibland bara vätska.

Händer det en enstaka gång och katten är som vanligt i övrigt skulle jag inte oroa mig.

Sajtvärd Katter iFokus

liindaahh
0

Mask är möjligt. Har nyligen fått hem ett par kattungar som möjligtvis tagit med sig mask. Annars är alla innekatter:)

Niiinah92
1

Exakt så gjorde min hankatt för ett par veckor sedan, verkade bli rädd av det själv och sprang för att söka skydd hos matte, slutade med att både jag, säng, matta och vägg fick rentvättas. Har inte hänt sedan den gången och han mår bara fint men det skrämde honom och mig. 

Håller med #5 

Är du orolig för mask kan du ju köpa kolla masken på apoteket eller avmaska dem.

Allumania
0

Min Ru hade mask när han kom hem :( Som tur hade han spytt upp en mask och jag viste vad jag skulle ta mig till. (Vattniga o sura spyor ganska lika som du beskriver) Köp kolla masken på apoteket :) Hur ser avföringen ut? Är den lös? Ser den annorlunda ut än förut?

liindaahh
0

Jag har 6 st katter hemma just nu, så svart att avgöra vems som är vems #8 , men de flesta verkar lösa så lika bra att avmaska. :)