Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 674 ggr
litettrassel
0

Kattunge som leker i sängen

Min kattunge älskar när jag lägger mig ner i sängen för att sova. Då börjar han leka hela havet stormar där han springer runt i sängen och sen ut i hallen och tillbaka. Skulle nånting av kroppen ligga utanför täcket så nafsar han gärna under sina galna upptåg. Frågan är om nån har nått tips som visar att i sängen sover man? Han får gärna leka överallt hela natten för det stör mig inte, bara inte i sängen.

godisgrisen
1

Lek med honom som bara den innan du går och lägger dig så han blir trött innan läggdags. Han behöver bli av med sin överskottsenergi och han behöver leka tillsammans med dig det stärker ert band till varandra. Om han ändå springer på dig ignorera honom bara. Han vill ha med dig i leken men eftersom du måste sova ska han inte få som han vill. Det hjälper inte att säga till när det är din uppmärksamhet han vill ha. När du pratar med honom/försöker uppfostra honom får han ju det han är ute efter nämligen kontakt med dig. Biter han dig i fötterna så stoppa in dem under täcket trots att det är varmt. Nästa sommar när det är varmt har han lärt sig och dina fötter kan ligga ostörda utanför.😉

litettrassel
3

Tack för att du tog dig tid. Det typiska tycker jag är att 10 min innan så har han legat på mig och sovit i soffan. Sen byter jag till sängen och då börjar hans galna upptåg. Men maximalt med lek innan så får vi se hur det går!