Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1837 ggr
Djurälskaren87
1

vad gör ni på dagarna?

Hej! hade varit roligt att se vad ni medlemmar jobbar/pluggar med eller om ni inte jobbar alls eller tom är pensionärer;)

jag jobbar på akut psyk för ungdomar samt har ett extra jobb som ekonomisk rådgivare.

jnielsen
0

Jag studerar till redovisningsekonom. Har jobbat på bageri, som säljare, elevassistent, fritidsledare m.m tidigare.

Plingen85
0

Blivit arbetslös efter att ha jobbat som el/bygg lärling.. är igentligen i grunden bagare/konditor men har också utbildat mig till barnskötare.
Varit mammaledig och arbetslös innan i några år..

Va med om en arbetsolycka i vintras så nu sitter jag här…

Jessicahagstrom94
0

Arbetslös, ska kanske börja på en serviceutbildning snart där jag ska lära mig kassaarbete med mera.

Niiinah92
0

Student, läser till F-3 lärare, är undersköterska i grunden och jobbar som vikarie när det behövs.

Bine93
0

Student, läser till Förskollärare.

Starfall
0

Jobbar som undersköterska inom handikappomsorgen, daglig verksamhet. Tycker det är ett väldigt roligt och givande yrke. Dock är jag än så länge bara vikarie.. Om ett år börjar jag troligen plugga till biomedicinsk analytiker :)

Allumania
0

Studerar till sjuksköterska. :)

Bellbooh
0

Studerar heltid till kemist, sista året nu. Men kommer fortsätta med att ta master och doktorera efter jag fått mitt examen. Har deltidsjobbat på helgerna sen jag började studera, just nu jobbar jag extra minst 8h/vecka med städning på ett stort sjukhus. Inför nästa år planerar jag att jobba fler timmar/vecka i samband med studierna genom att vara läxhjälp eller på restaurang/bageri. Är även volontär i Mattecentrum i min kommun där jag hjälper ungdomar med matematik en kväll i veckan.

cBrodin
0

Studerar till förskollärare, de dagar vi har självstudier jobbar jag extra inom förskolan som vikarie.

bubbelbruden
9

Var undersköterska, skadade mig och driver nu en hittekatts förening som har ett katthem i en ombyggd del av mitt hus.

[trh]
0

Har ett år kvar på min sjuksköterskeutbildning och arbetar extra inom psykiatri på en akutvårdsavdelning för missbruk

sofka189
0

Jag är nyutbildad sjuksköterska o arbetar inom äldrevård :)

Lyla
0

Undersköterska/Skötare på ett särskilt boénde för multisjuka över 65 år 🙂

Plingen85
3

Det verkar som katt älskare har yrken där man värnar om andra =)

[Elinors]
0

Studerar till undersköterska och jobbar som vikare på ett LSS boende för människor med psykisk funltionsnedsättning :) nästa år ska jag studera vidare till social pedagog :)

oh-la
0

jobbar heltid med global transportlogistik, min sambo läser till läkare och jobbar som sjuksköteska, så det finns lite "omhändertagande" i familjen ändå.

MichelleLindh
0

Jag är 17 och har inte fått nåt jobb än, bara praktik. Delade ut reklam när jag var yngre men det var inte värt det. 
Min mamma är också undersköterska och jobbar med äldre och som har psykiska problem. Min moster är lite över 30 och är nästan klar med sin utbildning hon ska bli lärare på högskolan. Innan det jobbade hon åt tidningare som frilansare. Min morfar jobbar fortfarande på stora last fartyg och åker runt hela världen och lämnar lastsaker. :)

/ Michelle 

Omorika
2

Jag är landskapsarkitekt och min sambo klipper gräs så i den här familjen finns inget omhändertagande men vi tyckr om vår Lill-kisse iaf😉

vinteralvan
0

Jag jobbar som medicinsk sekreterare.

jollycox
0

Jag studerar webbdesign på heltid.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

OberonsMatte
0

Jag är förskollärare, men just nu är jag arbetslös.

Sajtvärd Katter iFokus

Wony
0

Jag är CNC-operatör, men överväger att plugga vidare någon gång i framtiden.

Gosis12
7

Jag är en 53-årig förtidspensionär. 

Jag går med rollator när jag är ute men klarar mej utan inomhus. 

Jag lever dygnet runt med alla mina små pälsklingar. Vi leker och gosar mycket. 

Alla mina små har sina egna personligheter. De är helt underbara.

Om jag så bara råkar snudda vid laserpekaren så hör Gosis det och kommer rusande (ibland har de väldigt bra hörsel)…

Tassen älskar att ligga på mitt bröst och älta med tassarna och kärleksbita mej i näsan.

Black-Beauty Don-Juan (långt namn) ligger alltid bredvid mej och sjunger för mej.

Saga håller koll så att alla mår bra… hon är allas vår mamma 🌺…

Silver lägger sej med alla tassarna upp i luften och spinner för full hals så fort jag nuddar hans tigermage…

Skorpan mjauar som ett får och älskar att bli kliad på kinderna. Hon käkar även upp mina plastkassar när hon får tillfälle.

Estelle gillar att bli buren i famnen med tassarna upp medan jag kliar henne på magen med ena handen. Hon käkar gärna upp mina sladdar…

Ja alla är helt underbara.❤️ De älskar verkligen varandra❤️.

Jag har oxå en papegoja Philippa som flyger fritt i lägenheten 🙂när hon känner för det. Gosis älskar att klättra in i hennes bur för att klättra i hennes träd.

Pälsklingarna har ett eget träd som fyller upp hela fönsterväggen i stora rummet. 

Jag har nätat in balkongen (själv)🙂med kompostgaller, bambupinnar och buntband. Det blev superbra, jag som inte trodde att jag kunde…

När jag inte leker o gosar med mina pälsklingar spelar jag spel på datorn…många timmar spel blir det…

Min 120 säng börjar bli lite trång för oss alla så det får bli 160 säng så småningom.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

Nerdysiamese
1

Jobbar som säljare i en tv-spelbutik, har jobbat som handläggare på skatteverket, men jag vill jobba som speldesigner och planerar att börja studera till det nästa år.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

MichelleLindh
0

#24 coolt! 🙂

/ Michelle 

rumpenstiltzkin
0

är grafiker/animatör främst inom spelbranschen, men utbildad för film/tv animation egentligen, jobbade fram tills för 2 veckor sen så nu sitter man och letar nytt jobb igen :(

annars även utbildad säkerhets/brandvakt och jobbat till och från på raffinaderier och liknande både i sverige och norge.

[MyCassie]
0

Är arbetsledare inom servicebranschen samt studerar ekonomi och ledarskap.

Imasy
0

Just nu pluggar jag med mål att bli kriminolog, samt jobbar extra som teknisk installatör.

[Emma--]
0

Jobbar på en restaurang som lite allt-i-allo. Gör fint i restaurangen, stryker kläder, hjälper till lite med disk, fixar kaffe osv under lunchen. Det dom andra inte hinner helt enkelt. 😛
Skulle jättegärna jobba med djur, men är nog rätt kört på den punkten.

ElinaPersson
0

Är anställd som ambulerande tjänsteman men är för stunden uppdragslös efter flera månaders sjukskrivning för stress + ångest.. 

Har sökt till en yrkesutbildning som Volvo håller i på 1 år och har blivit uttagen för intervju (igår), så nu väntar vi bara besked om jag blir antagen (vilket blir nästa vecka) 😃

Annars har jag fått vikariat på ett dagis här i stan 🙂

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

paka
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är fd redovisningsekonom, fd undersköterska och förtidspensionär i väntan på ålderspension. Mio är min första katt 🙂
Han är född 29 maj och flyttade hem till oss den 18 augusti.

MichelleLindh
1

#31 Vad söt! Jag har två katter och en utav dom är också röd. 🙂

/ Michelle