Vad ska jag tänka på??
Hej sitter med min jour kisse som i morse runt 8 hade massa kladd i baken och små rosa blödningar alltså det kom lite droppar. Nu 7 timmar senare ligger hon på golvet och har nog värkar om jag förstått det rätt?? Hon liksom vibrerar lite emellanåt. Hur lång tid kan det tänkas ta? Var det vatten som gick i morse? Det var liksom några pölar på golvet.. Vad ska jag särskilt tänka på? Jag vet att man ska hålla koll efter varje kattunge så moderkakan kommer ut. Jag har läst på en del men ös på med bra tips!!
Vilken dag är hon på? Krystar hon?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag vet inte exakt? Ca dag 64 minst iaf hon krystar inte. Tvättar sig väldigt mycket och ligger mest och spinner och andas liksom mer ansträngt än vanligt. Detta är hennes andra kull.
Ok.Så länge mammakatt inte mår dåligt kan du avvakta säger jag som kattuppfödare. Men ha telefonnummer framme,så du direkt kan ringa veterinär om du blir orolig. Fostervatten kan gå flera timmar innan första ungen kommer,men också i den första krystvärken,och krystar hon utan att något händer kan första ungen ha fastnat… Lycka till.
Tack!
I morse kom 5 små kissar till världen! Gick super men fick hjälpa till lite grann i slutet då hon blev super trött:)
Grattis då! Skönt allt gick bra <3
Då kan det vara på plats att gratulera . Lycka till med lilla familjen🙂
Tack tack!!