Ta med katter på resa?
Jag planerar en tågresa som tar drygt 7h enkel resa med ett par byten och ska vara borta torsdag till söndag.. är osäker på om jag kan hitta kattvakt och funderar därför på om det är en inte allt för idiotisk idé att ta med båda katterna.
Så många dagar tänker jag inte lämna katterna med enbart tillsyn, de behöver ju sällskap och aktivering av en människa, någon som bor med dem och ser efter dem. Därför blir det lite knepigt att lämna iväg dem då folk runt mig antingen har hund som inte är snäll mot katter, eller har katt som inte gillar andra katter, allergi osv. Därav mina planer på att ta med dem, då har de ju dessutom åtminstone mig med som de känner och är trygga med, även om stället är nytt.
Jag har planer på att flytta, och därför vill jag dit och kolla in stället lite, ev. kolla på lägenhet osv, därför är det en rätt viktig resa. Kommer bo hos min kompis som redan flyttat dit. Lugn miljö, så de får lugn och ro under dagarna vi är där.
Det jag funderar mest över är om tågresan är för lång. Jag har redan tänkt på att jag ska köpa Feliway för att mildra stressen lite. Äzzy har ju varit på utställningar så hon är mer van vid resor och nya miljöer, men Elsa är lugn hon med de gånger vi åkt bil.
Vad säger ni? Visdomsord, erfarenheter?
Lite tips finns i denna tråd:
Toppen, tack så mycket!