Hur stor blir han?
Är lute nyfiken på detta med vikter hos katt. Vilken vikt klassas som normalstor katt? 4 kg? Vilka raser finns som är små katter? Antar att stora katter är typ norsk skogkatt, ragdoll, main coon osv? Jag har en bondkatt som vid 12 veckor vägde 1,8 kilo. Idag är han 5 månader, uppskattar att han väger ca 2,5-3. Hur stor kan han bli? Jag har alltid tyckt att han är ganska liten :) Hur länge fortsätter en "normalstor" katt att växa på längd och höjd?
Mvh Ellenfyrkant

Det är så olika. efterssom det är en huskatt du har kan du inte riktigt veta. Möjligtvis kan han bli lite större men som sagt, det går inte avgöra 🙂
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#1 Tänkte bara om det fanns några riktlinjer typ :) Har ju träffat mammakatt men vore ändå intressant bara. ^^
Mvh Ellenfyrkant
tja min bengalhane på 1.8kg vid 12v väger nu ca 6.5kg (korthårig). Men en huskatt vet man aldrig men vet man hur föräldrarna ser ut kan man veta om den kommer bli modell större eller mindre.
Våra huskatter var väldigt små som ungar, och då vi har mamman (vi hitta mamman och ungarna ute) så trodde vi hennes ungar skulle bli små då hon var det. Men de är alla väldigt stora och väger mellan 6-7kg. Mamman ligger på ca 4,5kg.