Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 674 ggr
Lamina
0

Vad heter hans färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska få hem en liten "hemlösing" snart och har en liten fundering angående hans färg. Jag har bara haft enfärgade eller sköldpadds-katter förut och har ingen aning om vad det heter när katten är randig på dethär viset. Så frågan är, vad heter hans färg..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

OberonsMatte
3

Bruntabby och vit.

Sajtvärd Katter iFokus

Lamina
0

Tack! Jag jobbar på min hemsida och vill att all info ska vara rätt. En till fråga: Heter det bondkatt eller huskatt? Och kan jag skriva att han är manx fast han ju faktiskt inte är av rasen manx?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

OberonsMatte
1

#2 Det officiella namnet på katter utan stamtavla är Huskatt så använd den benämningen. Jag tycker inte att du ska skriva att han är Manx eftersom det  är en ras med stamtavla som dessutom kan ha 3 olika svanslängder.

Skriv att han är "svanslös" helt enkelt. Vet man om han är född sådan eller om han blivit av med svansen senare i livet?

Sajtvärd Katter iFokus

Lamina
1

Han är född sådan. Hans mamma var också svanslös, liksom många andra katter som fötts hemma hos föredetta ägaren.

Tack för hjälpen! Ser verkligen fram emot att få hem honom och ge honom det liv han förtjänar. 🙂

//Lamina

Niiinah92
0

Jättefin kille, kul att se en svanslösing till ^_^

Vixxen
3

Färg: Bruntabby och vit EMS-kod: HCS; House Cat Shorthair, alltså   HCS n 09 22

DrKatt
0

Det ser ut som Svante. Bra att han klarade sig.

Lamina
0

Ja, det är Svante, fast han heter Esset nu. 🙂

//Lamina