Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 882 ggr
Lusthan
0

Autoimmun sjukdom eller parasit

Väntar på att veterinären ska ringa och tala om vad som är fel på vår Bruce. Efter magsjukan som härjade hos oss under påsken, lagom trevligt med fyra magsjuka katter som spyr hejvilt, så har han inte gått upp i vikt och började bli hängig. Han fick följa med till veterinären när vi tog med ena honan förra veckan som vi trodde hade problem med njurar eller diabetes. (Visade sig att hon bara hade mask…) Bruce blodprover visade på ganska rejäl blodbrist, anemi. Han blev inlagd och utredd men fick komma hem under helgen. Blodproverna idag visade sämre än i förra veckan. De gjorde ett test som visade att blodet, tror det var de röda blodkropparna, klumpar ihop sig. Detta skulle tydligen tyda på antingen en parasit som går att behandla eller en autoimmun sjukdom där vi får ta bort katten. Vilken sjukdom det var tal om vet jag inte, det sa hon inte. Nu sitter jag och väntar på svaret. Är det inte parasiten så tar vi bort han så fort vi får en tid. Sjukt sorgligt. Kanske får han inte bli mer än sex är lilla gubben… :-(

Lusthan
0

Att behöva vänta så här är hemskt. Hela dagen står still. Jag har inte gjort nått vettigt alls. Nu hoppas jag att de ringer idag annars lär det bli en jobbig natt.

[Nightcat]
0

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir bra ❤️

Lusthan
0

Ja vi hoppas det också här hemma. Om veterinären bara kan ringa…

Lusthan
0

Veterinären kunde inget hitta i blodet. Det ska dubbelkollas men jag tror inte att vi har sån tur. Så jag får anta att lilla Bruce får fara till katthimlen imorgon…