Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 2582 ggr
[Jaazoo]
0

Tips på hur jag ska få bort stanken! ?

I natt så bestämde ena katten sig för att spy ner den runda hyllan i klätterställningen men märkte det inte förrens för ett par timmar sen då jag skulle "städa den" ta bort fällpälsen. Hur som helst så tog jag bort det som jag alltid gör när dem spyr på mattor och så, MEN jag får inte bort lukten, har vädrat i 2 timmar och håller ffd på men stanken har spridit sig genom hela lägenheten. Den var inte förrens jag började gnugga som det började stinka! Det stinker fränt 🤢

Nu undrar jag vad jag kan använda för medel för att få bort lukten och fläckarna. SKa se om någon affär ha öppet så vad som helst!

KLORIN KANSKE!?

Katthemsmatten
2

TS Använd aldrig klorin om du inte vill riskera att katterna börjar kissa där. Testa med vanlig matättika istället. Finns säkert många fler tips, men ättika brukar vara bra för att få bort oönskad lukt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[RMSLiners]
0

Te påsar. Suger åt sig all spylukt om man lägger de där spyan var.

[Jaazoo]
0

#1 Våra katter älskar klorin, dem rullar sig där man har städat med det =). KOmmer inte ättika få dem att backa från att vara/sova på den platsen då? Dem har slutat använda deras bäddar efter att vi tvättade dem (dock med tvättmedel) och dem (2 av dem) avskyr nytvättat, gissar att dem är känsliga för dofter som vi människor anser doftar gott. (?)

#2 Det ska jag testa, lägger på några stycken innan jag ger mig iväg :)

-------------

Fler tips?

[silkesnosen]
0

#3 Vilket tvättmedel har du? Min är tvärtom, älskar nytvättat och oanvänt. Jag har använt parfymerat tidiagre, men nu använderf jag neutral.

Paddiz
0

Scent stop tar bort lukten efter kiss, bajs, spyror.
http://scentstop.se/

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

grandma
0

En kolbit i en perforerad plastpåse  så det inte blir svart, såg jag på nyhetsmorgon just idag och ättika som drar åt sig all lukt. Min ena katt läcker urin när hon sover och då har jag alltid i lite ättika i förtvätten så försvinner det. I alla fall till nästa gång 😃.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

[Jaazoo]
0

#4 Ariel flytande tvättmedel, parfymerad. Fast tvättar numera deras i parfymfritt sen dem slutade använda bäddarna.

#5 Har läst lite om den och kommer nog klicka hem en flaska och testa.

#6 Jag kan inte ta loss tyget och tvätta det i maskin, hon spydde i denna, http://www.swecat.com/katten-no1-rund-hylla-med-kant-50-cm-vit

---------

Blir till 90 % att köpa en ny rund hylla då dem vägrar att vara på den våningen, dem hoppar från högsta till lägsta för att unvika den vilket inte ser så säkert, Det var även deras favorit plats i trädet som dem turades om att dela på. Ska skrubba den nu igen, fast med tvättmedel denna gången då dem ändå inte använder den, så värt att testa 🤫

Tack för alla tips 🙂

grandma
0

TS! då skulle jag tvätta den med ättika på plats om katterna ändå undviker den. Den lukten avdunstar ju, eller den lilla kolbiten som suger åt sig odör. Om inte du har någon kolbit(grillkol) så kanske någon snäll granne har en. 

Lycka till!

// Nalle Puh// 

[Jaazoo]
0

Då tyget aldrig torka och katterna behandla platsen som pest så valde jag att klippa(!) (🤫) bort den biten dels för att jag redan skrubbat sönder vissa delar så det var helt förstört ändå och för att spånskivan ska kunna torka. Kändes väll lagom kul då den är så ny😕 

Hade tänkt klä om den i nytt plysch tyg och undrar om någon vet något ställe eller en online sida som säljer plysch tyg i helst naturvit?

grandma
0

Kolla den här sidan. Finns säkert en uppsjö av dem. Men har du ingen tygaffär i närheten. Blir säkert billigare ändå. Antar att du inte ska ha så mycket och då får du säkert betala frakt och du kanske måste handla mycket mer än du behöver på nätet.

// Nalle Puh// 

[Jaazoo]
0

Vilken sida? 😃 Jag har aldrig köpt tyg så har ingen koll på vilka affärer som säljer plyschtyg eller tyg överhuvudtaget.

grandma
0

Hahaha förlåt jag glömde klistra in länken.  ☺️Sen finns det fler. Googla på billiga tyger.Lite får du göra själv.

http://www.tyg.se/search.go?q=plysch

De flesta tygaffärer har nog plyschtyg och de heter nog"tygaffär" också.

// Nalle Puh// 

[Jaazoo]
0

Tack. Den sidan har jag redan kollat in men ska se om jag hittar någon i Malmö så jag slipper frakten 🙂

grandma
0

I Malmö finns det ju många tygaffärer. Bl.a den här i Svågertorp

http://www.stoffochstil.se/?gclid=CMbr75-HvrcCFat7cAod1RwAzw och övriga http://www.reco.se/q/Tygaff%C3%A4r/MALM%C3%96/1

// Nalle Puh// 

[Jaazoo]
0

Hittade några butiken bara ett stenkast från mig 😃

Tack så mycket :)

grandma
1

😉

// Nalle Puh// 

gmyra
1

För framtida spyor…bakpulver kan va värt att testa också. Tar bort lukt, suger åt sig fukt. Sen kan man kanske borsta bort det. Bakpulver <3