Bilder på era "Skogskatter" :)
Det är alltså inte meningen att bara jag ska lägga in bilder (skrev lite otydligt såg jag) utan alla är välkomna. 🙂
Ja, är det i norska skogen så är det ju självklart att den är äkta. 😃
Häromdagen när jag var ute med min katt så mötte vi faktiskt en person som sa: -Åh, vad fin! Det är väl en skogis?
-Eh…nej det är en huskatt (som desstuom inte har några som helst likheter med skogis förutom möjligen pälslängden).
-Jaha, jag har också en huskatt hemma men den ser inte alls likadan ut?!?
#3 Hahaha, nu fick jag mig dagens skratt! Folks okunskap är ju lite lustig ibland! :)
Haha! Påminner mig om när jag la upp bilder på min fröken på FB, då var det en som kommenterade vilken fin skogis jag hade (trots att jag hade skrivit att hon var en huskatt). Personen hade tydligen flera bekanta som hade skogisar som såg ut precis som min men inte till färgen då men jag tänkte för mig själv att det måste vara ena riktigt otypiska skogisar i så fall alt. norsk skogskatt = huskatt 😃. Sen hade ju min örontofsar och yvig svans och det måste ju innebära att det är en skogis ju enligt allvetaren. Men om det är någon ras som är känd för örontofsar så borde det väl vara maine coon i så fall men hur som helst så blev människan nästan förbannad när jag envist hävdade att min inte var det minsta lik en skogis 😇
Efter det har jag däremot på andra forum fått höra att min har maine coon drag och det kan jag väl kanske gå med på jämfört med att hon skulle vara lik en skogis, huskatt är hon i alla fall definitivt och om hon skulle ha någon ras bakom sig kommer vi aldrig få veta 🙂
Förresten så har jag ju konstaterat att min "skogis" inte ens är 100% katt. Han är nämligen korsning mellan katt (man kan se på utseendet att det finns katt i honom), gam (glufsar i sig allt han ser…speciellt om det råkar befinna sig på MIN tallrik) och ekorre (besitter oanade trädklättrartalanger).
Här visar han en typisk ekorrpose. 😃
#8 Det är bara gam som inte framgår av bilden. Om man tittar på svansföringen är det en ekorre med inslag av katt 😃 Söt som socker!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Olle i skogen :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
HAhaha vilken rolig och positiv tråd. 😂🌺
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//

#18 och 19 Ni har liksom missat poängen. En "skogis" ska vara i skogen annars är det en annan sort, typ innekatt eller nåt. ;)
#20 Från #0: Bilder på äkta Norska Skogkatter är också välkomna. 😃
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Har har ni mina "skogisar".
Antar att det blir thailändska skogskatter då ;)
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#21 Ja, men dom ska ju vara i skogen. :-)
#25 ja, från min sida var det bara en miss. Man läser snabbt och missar lite 😃

#30 Det var den absolut finaste skogen jag har sett på länge. :-)
#8 Vilken underbar bild!
/Matilda
Älskar den här tråden xD
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
#42 Det syns faktiskt tydligt att Oberon är en äkta skogis för han klättrar ju i ett träd. 😉😃
#42 Absolut. Verkar tyvärr som de flesta okunniga människor tror att katten har en speciell ras i sig (oftast skogis) bara för att den är långhårig. Det är aldrig folk som påpekar att någon av mina korthåriga huskatter "måste" ha en speciell ras i sig. 😉
/Matilda
#46 Joho, dom kan visst vara skogisar fast dom är korthåriga. Det har jag läst på Blocket så det är säkert sant. 😂
#47 Det har du ju rätt i.😂
/Matilda
😂
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
#8 måste bara säga att jag älskade den bilden. otroligt söt katt/gam/ekorre du har! :) Gillade dessutom den blandningen. ;D
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Sen katten som en främmande grupp människor förklarade för mig att hon måste vara en skogskatt, jag vet inte vad jag pratar om för deras bekant hade en lika dan som var en skogis.
Den glasklara skogisen!
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
#57 Vilket ljuvligt, näpet ansiktsuttryck. Jättesöt! 🙂
Sofy: Dra mig baklänges på en pinne vilka fina katter du har!!! :D

#60 Åh, så vacker <3

Tack! 🙂
En lite nyare bild på min "skogis" dock kom hennes hund med på bilden också, hoppas det är ok!😉
#59 Tackar!
#63 Hon har skaffat en snygg hund som verkar gå tass riktigt bra 🙂
#64 Tack! Jo då, hon är en utomordentligt bra hundförare.😃Väldigt praktiskt.
#57 Gud så söt
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#58 Då vet jag rasen 'STADSKATT' 😃
#70 Ja, finns det skogskatter så finns det naturligtvis stadskatter också…."stadisar" kallas dom.🙂
Får nog starta en ny tråd med den "rasen", haha.
#71 Undrar när första blocketannonsen om 'äkta stadis/skogis' kommer till priset 12.500.- eftersom den är så enormt exklusiv……….
Givetvis inte avmaskad, för det behövs inte på den här rasen. Vaccinationer och något så dumt som kastrering får den nya ägaren själv bekosta om de prompt måste.
#71 #72 Natthumor xD
#70 Om det är min Sotan du menar (tror du refererade till fel inlägg) så stämmer det utmärkt! Han är en äkta Stockholmare från början. Skånsk lantkatt på gamla dar. Inte lätt att ändra sina vanor då heller! 😉
#74 Visst var det Sotan jag menade! Tack för att du korrigerade mig och pussa sötnosen från mig.
#82 Varför inte då? Korthåriga SkogSkatter är en mycket sällsynt variant och ska därför betalas med ännu större summa 🤪