Försäkra era katter!
Lillkattan har varit ute igår kväll. Tror hon gick över till grannen som har en katt. De är ungefär lika gamla, runt ett år. Efter en stund rusade hon hem och in under köksbordet. Tyckte hon blinkade konstigt med vänstra ögat så jag tittade såklart lite närmare. Ögat ser helt ok ut. Men precis intill har hon en blodig hudflik som hänger. Ser inte fint ut, kanske behöver sys ihop, så nu på morgonen bokade jag en tid till vet. Ska åka om en stund.
Frågade vad de tippar att det går på. Bara jourtillägget blir nästan tusenlapp, sen allt det vanliga, så kanske hon behöver sövas för att sys ihop oxå. Tur vi har försäkring. Eller inte tur, förutseende vill jag hellre kalla det. Förr eller senare behöver man vet.
Kolla på bilden hur ser hon ut vid ögat (obs! lite blodigt!)
Stackars misse. Men som du säger FÖRSÄKRA katten.
Hoppas det går bra hos vetten.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Stackars lilla kisse att hon blivit skadad😕
Tur endå att hon har en ägare som bryr sig om henne och vill lägga pengar på henne. Tyvärr inte alla som anser att en katt är värd att lägga pengar på utan tar billigaste alternativet, avlivning.
Hoppas hon blir helt återställd.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Stackars liten! Här hos oss är det en självklarhet att försäkra alla djur, man vet aldrig när olyckan är framme!
Lilla skrutten vad ögat ser ut. Håller helt med om det mer försäkring, förutseende var rätt ord.
Hon är hemma, lillskrutten. Ser så fin nu när är "lagad" (säger mina barn ;)) Hon blinkar lite och kisar med ögat, kan tänka mig att stygnet stramar, eller att det känns obehagligt på annat sätt. Hon fick ögondroppar berättade de, så det kan även vara det som påverkar. Känns underbart att hon kommer bli helt bra. Tur i oturen att ögat klarade sig!
Notan blev 5500;- Puh!
Jag fick betala dryga två, resten går på försäkringen.
.
Åh va bra hon är hemma och allt gått bra. Ja, det låter onekligen som det kan strama. Gav vet henne ordentligt med smärtstillande så hon inte har ont?
Försäkringar is the shit! Likt dig så glad att jag har mina försäkrade :-)
Skönt att katten är hemma igen. Pussa på henne och önska att hon kryar på sig snabbt.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_