Ras-lek.
Jag tycker vi kan ha en liten lek här, som jag har hittat på hundar iFokus :)
Den går till som så att jag skriver en ras, och personen under mig ska skriva "ja" om personen kan tänka sig ha en sån raskatt eller "nej" om personen inte vill ha en sån raskatt. man får gärna skriva varför också.
Sedan skriver personen under mig också en ras, som nästa person ska svara "ja" eller "nej" på. Det gör inget om det blir samma ras flera gånger.
Första rasen: Ragdoll?
Ps, har ni bild på rasen är det ännu bättre, och vet ni inte hur en viss ras ser ut kan ni ju alltid söka på google.
Ja! Min ragdollkille Nelson är den mest underbara katt jag någonsin mött:) Han är totalt galen i att mysa, ligga nära, sitta i knäet eller bli buren. Han följer mig och min sambo vart vi än går i lägenheten. En riktig katt-hund! Jag fastnade för beskrivningen av rasen såsom snäll, lugn, tillgiven och sällskaplig och Nelson stämmer in på pricken! Att han dessutom är modig, rolig och extremt lätthanterad gör ju inte saken sämre:) MAINE COON? :)
Ja!
Maine Coon katter är helt underbara😍.
Balines?
Absolut! såg två lilamaskade balineser på en utställning förut och blev helt kär, underbar personlighet på båda två och så fina!
Helig Birma?

Nja, beror på individen. vissa har lite konstigt utseende, men din katt är jättefin! våran Smille är halvskogis :)
Bengal?
Ohja, älskar bengaler, så otroligt vackra och underbara. Har hittills inte träffat en bengal jag inte har blivit kär i 🙂.
Russian Blue?
Jadå, tycker det är fina katter :)
Devon rex?
Ne tror faktiskt inte det, jag är väldigt kär i långhåriga katter och inte så kär i Devon Rex utseendet. Men allt handlar väl egentligen om individen!
Sibirisk katt?
#8 Klart jag vill ha en alien, har en god vän som är devonuppfödare och de är så fina! 😍 Sen är ena hanen som hon har helt otrolig psykiskt, gosar som bara den med domarna 😃
#9 Såg ej dig!! Sibir, ja tack! Dom är så vackra!! Sen värkar dom sådär lagom aktiva och kelsjuka 😍
Sphynx?
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Absolut! Hur fin får man bli liksom :)
Exotic?

Har haft en exotic och hon fällde så hemskt mycket så nej ingen sådan igen.
Cornish rex?
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Absolut, har en cornish hemma nu och har aldrig varit nöjdar :) helt underbar ras!
Perser?
Nej, verkar fälla mycket och sedan så har jag lite svårt för deras utseende. Dock verkar de vara väldigt snälla och tillgivna.
Siames/oriental?
Nej, varken Siames eller Oriental tilltalar mig, dock så kan jag tycka att dem kan vara väldigt vackra 🙂.
Sokoke?

Absolut kan jag tänka mig burma. de är så mysiga och jättemjuka!
Europè ?
Ja, en bruntabby är man lätt sugen på!
Chartreux?
Har aldrig mött en, men på bilder ser de ju ut att vara supergosiga😃
Maine Coon?

Absolut! Har en och skulle kunna tänka mig fler.
Russian blue?
Helt klart! Älskar den rasen, vill bland annat ha en Russian Blue i framtiden 😍.
Bombay?

Absolut! Ingen är den andra lik men ändå är dom så söta! :D
Scottish fold?
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Ja! Huskatt är den bästa katten ju.
Pixie bob?
I can't drown my demons, they know how to swim.
svarar på båda; #26 Nej, gillar inte öronen.. sönderavlade. #27 jag föredrar katter med svans och katter som inte är sönderavlad på nåt vis.
balines?
Nja, gillar temperamentet, men är tveksam till långhår…
German rex?
Nej, kan inget om rasen vet bara hur den ser ut.
Egyptian Mau?
kan inget om dom men dom är fina, så ja :)
orientalisk korthår?

Nej absolut inte, jag ogillar deras extrema utseende och att de är så översociala! :P
Devon Rex?
#32 nej
Toyger?
Ja.
Sibirisk katt?
I can't drown my demons, they know how to swim.

Nej, för långhårig. Men annars så!
Turkisk Van?
#35 Jag är inte så jätteförtjust i enfärgade katter (faller dock pladask för tigré, min favoritteckning!), inte så mycket för långhåriga heller, så tyvärr nej!
Siames? (både thai/traditional och modern - utseendemässigt alltså)

Thai/traditionell/old-style Siames, absolut! Avskyr däremot den morderna (enligt mig extrema) siamesen, den är gräslig till utseendet tycker jag! :P
Turkisk Angora?