Hjälp med könsbestämning katt
Är det inte så att om undre öppningen är avlång så är det tjej?
Jag är väldigt dålig på sånt här, har försökt läsa mig till det, men jag blir inte klokare….
Det där är en kille. Jämför med dessa bilder från pawpeds: http://pawpeds.com/pawacademy/beginnerscorner/breedingalitter/kittens_se.html
Sajtvärd Katter iFokus
Det luriga är att uppfödaren är djursjukvårdare och arbetar på djursjukhus och säger att det är en hona (katten har två bröder). Katten veterinärbesiktigades i torsdags och veterinären sa hona och skrev som kommentar "söt tjej"….
Men jag är skeptisk, jag tycker det ser ut som en pojke…
Är jättetacksam även för gissningar! :)
har du inga större bilder? :P
Ser ut som en pojke. Det färgade på den är väl själva pungen.
Var hos veterinären imorse och fick mina misstankar bekräftade - det är en pojke…, :-/
Ts, så du köpte en katt från en uppfödare som också råkar vara veterinär och hon besiktigade sina katter själv? Har jag förstått det rätt? En veterinär borde jo veta.
#11 ibland kollar inte veterinären så noggrant utan går efter vad uppfödaren säger för kön. Är den endast tänkt till sällskap så är ju fördelen att hanar är i regel gosigare och billigare att kastrera=)
Uppfödaren är djursjukvårdare och jobbar på ett djursjukhus. Troligen gick den vet som besiktigade efter uppfödarens uppgifter… Pinsamt för henne att skriva "söt tjej" som omdöme på en hankatt… Kissen är helt underbar, men jag hade velat ha en hona den här gången och ev ta en kull på henne för "husbehov".
#14 isf får du väl lämna tillbaka katten? Då den ej blev de kön du ville ha..
#14 Kanske en fingervisning om att du inte borde föda upp kattungar till "husbehov"?
Josefa; skön kommentar! TS Huskatter har vi för många av redan!
Jag får lämna tillbaka katten, men det vill jag inte då vi redan fäst oss vid honom.
Husbehov innebär att jag isåfall innan kull planeras har köpare i släkt- och vänskapskrets. Det är skapligt stor efterfrågan på huskatter med renrasiga föräldrar, fin färg, maskning och hårlag trots att stamtavla saknas. Det är ju knappast upp till någon besserwisser på ett forum att avgöra om min katt skulle få en kull kattungar eller inte. Enda gången man bör ha en synpunkt är om kattungarna dödas, säljs för hundra spänn till nån oseriös jävel eller släpps vind för våg.
Sjukt att vara sådan rasist. Som om min renrasiga ragdoll med stamtavla och min renrasiga skogis med stamtavla skulle vara mer värda än denna som är ett resultat av en tjuvparning mellan två olika raser (med stamtavla). Ekonomiskt sett var denna katt förstås inte lika dyr, men i övrigt har den samma värde.
Dessutom är det betydligt billigare att försäkra en blandras/huskatt än en registrerad. Halva priset typ.
Vad lustigt, det finns en annons på blocket om en annan kattunge som de trodde var tjej och visade sig vara kille. Där hann de dock inte hämta hem katten verkar det som.
#18 Jag antar att du också tänkt lägga ut pengar på alla de tester som krävs innan du avlar.
TS har avslutat sitt konto.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Kan verkligen inte förstå varför folk sätter taggarna utåt när dom får rådet att inte avla på sina huskatter ><