Katter iFokus

Katter

Etiketter: kattstatusdjurskydd
Läst 5844 ggr
[Zlarviig]
3

AKUT! Upphittad katt, Vad göra?

Hej!

Nu är det så att jag och min syster har hittat en katt ute. Den är ganska smal, fast den har tjock mage, antingen är den gravid eller så har den väl massor av mask eller nånting. Och så har den en knöl på magen. Vi gav den lite mat och den blev som galen, åt upp allt på ungefär tre sekunder.

Vi har tre katter och en hund hemma, så vi kan inte ta in den. Jag tänkte ta den till polisstationen, men de stängde klockan 3. Och den har en öronmärkning så jag tänkte att den kanske bara är en utekatt som går hem snart. Så jag släppte ut den igen med en kartong och en filt, om den inte hade någonstans att sova.

Nu på kvällspromenaden med hunden så såg vi den igen springa omkring utanför vårt hus, så vi tog den. Jag är så rädd att den fryser ihjäl, det är ju svinkallt ute.

Nu är den nere i vår källare medan vi funderar på vad vi ska göra.

Vad tycker ni?

Ska den få vara i källaren under natten, så släpper vi ut den på morgonen och släpper in den igen nästa natt, eftersom polisstationen bara har öppet på vardagar?

Eller kan man ringa polisen nu direkt och be de komma och hämta den?

Vad ska vi göra?

HJÄLP!

Tyrisen
0

Vad bra gjort av dig att ta in kissen, det låter som den behövde det! Jag tror du alltid kan ringa polisens nationella nr. 114 14 och fråga när och hur du kan anmäla upphittad katt. Gör det.

Sen om du kan komma åt att se ID-märkningen i örat så kan du söka på det på djurid.se och få upp ägaren alldeles själv :)

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Tyrisen
0

I övrigt tror jag kisse skulle uppskatta att få ha kartongen med filten i källaren, lite mat och vatten och om ni har någon låda med sand extra. Det är ju sent nu men du kanske kan fylla en kartong med lite sand eller tidningspapper ändå, just nu. Tycker du ska hålla kissen inne imorgon.

Stoppa BYB!

[Zlarviig]
0

Tack! Jag stortjöt när jag släppte ut den innan idag…

Okej! Men kommer de och hämtar den då? Hon blir ju så stressad av att vara instängd där helt själv :( Jag känner mig så elak :(

Jag kan inte se vad det står tyvärr :/

[Zlarviig]
0

#2 Jo, kartongen har hon kvar, lite mat har hon fått. Vågar inte ge henne mer ännu, ifall hon spyr upp allt..

Har tyvärr ingen extra sand hemma.. :/

Men grejen är att, vi bor i ett hyreshus, så vi delar källaren med massor av andra människor. Nu på natten är det väl inte så möjligt att någon går ner dit, men på dagen kommer de att göra det så då kan jag ju inte ha henne där :(

Vombat
0

I vilken stad finns katten? Vad är det för färg på han eller henne?

IceJossan
3

Kan ni läsa ID-märkningen? Försök tyda så många tecken du kan! Det är lättare om du tar typ alsolsprit och blöter upp i örat och sen tar en ficklampa och sätter emot baksidan, då är det lättare att läsa. Kolla i SKKs och SVERAKs register.Om du inte kan tyda alla tecken kan du sätta en * istället för det tecken du inte ser, så kommer liknande ID-nummer upp - ex 72*3Z.

Fråga grannarna om de har möjlighet att ha hand om stackarn sålänge! Kattsand behövs inte om du inte har extra, gå ut och hämta sand, finkornigt grus eller jord, det funkar bra sålänge.

[Zlarviig]
0

#5 Det är en hona tror jag, har inte sett ordentligt. Hon är grå med vit mage, vita tassar, två vita prickar under nosen som ser ut som kanin tänder och en grå fläck på den ena vita baktassen.

#6 Jag försökte hitta så många som möjligt men det ända jag såg var en 8:a eller 0:a, en 5:a, 2:a eller ett S…

Tack för tipset! Ska försöka igen snart.

Jag kan ta lite sand från sandlådan i parken :P

[Zlarviig]
4

UPPDATERING:

Katten fick sova i källaren under natten. Jag skulle ner klockan 22.20 och fylla på vattnet som hon säkerligen hade druckit upp då hon var VÄLDIGT törstig, men då kom jag ihåg att man inte kan åka ner till källaren efter klockan 22.00 så jag kom inte in. Men då var jag iallafall säker på att ingen skulle hitta henne där under natten.

Nu gick jag upp 7.00 när de öppnar källaren igen och gav henne mer mat och vatten. Sen satte jag på henne ett svart katthalsband, ifall någon skulle se henne utanför huset utan halsband skulle de säkert sparka bort henne eller nåt, men om hon har halsband så tror de att hon bor här och då gör de inget. Sen ställde jag ut kartongen, vattnet och maten och sen tog de en timme för mig att slita mig från henne.

Hon är den gosigaste katten jag har sett och det är omöjligt att släppa ut henne utan att gråta och gå tillbaka och kolla om hon mår bra. Hon följde efter mig till porten och stog där med nosen tryckt mot glaset och jamade :(

Hon kommer säkert komma tillbaka till huset senare eftersom att hon vet att hon får mat och vatten och en varm sovplats här. Så klockan 21.00 ska jag ut och leta efter henne, sen släpper jag in henne i källaren igen, försöker läsa hennes öronmärkning igen. Och sen får hon sova där inatt.

Sen gör jag samma sak på söndag, och på måndag åker jag till polisen innan jag går till skolan och lämnar henne hos de. Jag ska be de kontakta mig om vad som händer. Om hon inte har en ägare så kanske vi tar henne.

Annars hoppas och tror jag att det finns någon som saknar henne och gärna vill ha tillbaka henne!

[silkesnosen]
0

Kanske bör du skriva en lapp, så attt grannarna i huset vet att det är din katt och att du försöker hjälpa henne. Jag hoppas att hon inte är dräktig och får föda ungarna ute.

Du gör ett riktigt bra jobb, försök att tyda öronmärkningen igen och kanske behöver du finna ngn som kan ta in henne tillfälligt.

[Zlarviig]
1

#9 Jo, det tänkte jag också. Jag ska iallafall sätta en lapp i källaren om någon konstigt nog skulle kunna komma in ändå.

Jag hoppas att det är någon ofarlig mask som är lätt att bota.. Om hon är dräktig så tror jag  iallafall inte att hon är hög dräktig, för så stor är magen inte. Så man behöver nog inte oroa sig för att hon ska behöva föda ute iallafall

Jag försöker hitta någon som kan ta hand om henne två nätter, men de flesta här är antingen rädda för katter, allergiska eller så tycker de att katter är äckliga. De som jag vet gillar djur har redan antingen katt eller hund :/

Men tack! Jag försöker så gott jag kan!

MSH
0

Bra jobbat, var finns katten?

[Zlarviig]
0

#11 Tack! Hon finns i skärholmen i stockholm

MSH
0

Är hon infångad?

IceJossan
8

Du ser så pass många iaf!

Kan du skriva här i vilken ordning alla tecken kommer, på detta sätt: 2518Z och för de bokstäver/siffror du inte kan tyda gör du en *, typ såhär: 2*18Z. Och så tar du kort på katten och lägger in här så kan jag hjälpa dig att leta i registrena!

[Zlarviig]
0

#13 Nej, eller hon är tam så det behövs inte direkt att man "fångar in" henne. Hon håller sig kvar i området och jag har sett henne utanför mitt hus på kvällarna flera dagar i rad. Har aldrig kunnat fånga henne eftersom jag har hunden med mig och hon gillar tydligen inte hundar. Men om jag skulle behöva ha tag i henne letar jag bara i 10 minuter ungefär sen är det bara att ropa lite så kommer hon och man kan lyfta upp henne.

#14 Jag kan tyvärr inte ta kort då min mobil är trasig och jag har ingen kamera :/ Men nu på kvällen när jag tar in henne igen så ska jag försöka se mer av siffrorna. Hon var lite lätt stressad förra gången jag kollade eftersom vi var utanför min dörr och hunden stog innanför och gnällde..

MSH
1

Toppen icejossan! Jag tänkte att vi kunde erbjuda övernattning hos oss ? Det är dock ganska långt på andra sidan stan…. Kanske dumt att flytta misse så långt……?! Finns det någon som kan ta in katten akut ?!!!!

[Zlarviig]
1

Kan passa på att uppdatera lite:

Nu var jag ute med hunden och leta efter henne, bara för att veta var hon är. (Är orolig att hon går längre bort och jag inte hittar henne igen sen) När vi var på väg hem igen så hittade hunden henne.

Vi bor i ett 8 vånings hyreshus med tvättstuga längst ner. Under den nedersta balkongen finns ett "krypin" som är nästan lika stort som en balkong. Längst in finns ett fönster som hör till torkrummet i tvättstugan. Det fönstret var öppet och man kunde känna att det kom ut väldigt varm luft därifrån. Precis under fönstret låg hon, ihopkurad bland löven i värmen.

Då blev jag genast lugnare. Hon håller sig i närheten av mitt hus och hon har hittat ett varmt ställe att vara på under dagen. Tvättstugan är öppen dygnet runt och det är folk där åtminstone till klockan 22.00. Där kan hon ligga nu och imorgon på dagen eftersom katter sover största delen av dygnet. Och sen får hon ju komma in på nätterna! Hon kommer nog klara sig fint innan vi åker till polisen eller jag hittar hennes ägare!

[Zlarviig]
0

#16 Hur långt är det att åka dit?

Det skulle ju såklart vara bäst om hon fick en ordentlig plats att sova på. Men som du säger så kanske det är dumt att flytta henne långt.. Hon har nog varit med om mycket de senaste dagarna stackarn..

Men det kanske är bäst så? Jag vet inte, det är första gången jag gör nåt sånt här. :/

[silkesnosen]
0

Kan du lägga en filt eller ngt där hon ligger på dagarna? Lite vatten och mat där kanske?

Börja först med att kika efter nummret. Ska hon flyttas så behöver det vara ngn som kan ha en längre period än ngt dygn, annars blir det bara mer stress.

[Zlarviig]
0

#19 Jag har flyttat över hennes kartong med filt i, mat och vatten dit.

När min syster är klar så ska jag be henne hjälpa mig med numret. Jo, det tänkte jag också, och eftersom det bara är två nätter till kanske det är bättre om hon är kvar här?

Annars var det riktigt snällt MSH!

Jag skulle vilja duscha henne, hon är så skitig :( Men jag ska inte göra det, den oljiga pälsen skyddar mot kyla och vatten, vad jag har förstått?

Tycker ni att jag ska klippa klorna på henne om det går innan jag tar henne till polisen?                Det är verkligen jättelånga och vassa. Jag tänkte så att hon inte rivs eller nåt.

[silkesnosen]
2

Nej, inte än, klorna behöver hon, när honn är ute. Jag hoppas verkligen att ni kan finna matte…

MSH
0

Så sant så sant….leta nummer och fixa filt så kanske snart ägaren kan hittas…?!

[Zlarviig]
0

Vi gick ner och tittade efter numret nu! Jag tvättade med alsosprit och hade en ficklampa bakom. Jag tror ganska säkert att E4702 stämmer! Jag ska kolla om jag hittar något!

[Zlarviig]
0

Jag hittar ingenting… :(

Vilken besvikelse :(

MSH
0

Hmmm på hittekatter är de duktiga på att tyda nr… Kan du fota örat?

[silkesnosen]
0

Låna någons mobil, ta foto.

[Zlarviig]
0

Men det är det, det går inte att lägga ut foton från mobilen och vi har varken sladd eller adapter till datorn…

Numret var inte otydligt med lampan bakom, vi såg exakt vad det stog. Någon måste ha glömt att registrera de på hemsidan eller något.. :(

[silkesnosen]
0

Kan du dela till FB och spara därifrån? Så gör jag.

[Zlarviig]
0

visst ja smart!

[Zlarviig]
0

Men bilden är dålig… vi kan ta mer bilder senare ikväll och då kan jag fota öronmärkningen också

[Zlarviig]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Miss-E Som vi kallar henne:

[silkesnosen]
0

Fin:) Rolig mustasch:p

[Zlarviig]
0

#32 haha jaa, det ser ut som kanin tänder :P

IceJossan
5

Veterinärerna köper in ID-nummer i serier, typ E4700 till E4760. Kolla numrena innan och efter denna katts nr, ring upp ägarna och förklara läget med hittekatten och att du behöver veta vilken veterinäratation deras katter ID-märktes på så att du kan kontakta den veterinären och på så vis kanske få tag på hittekattens ägare.

[Zlarviig]
0

#34 herregud vad smart du är!

Nu kommer det säkert låta som att jag bara försöker komma med bortförklaringer, men det är tyvärr sant. Våran hemtelefon har precis pajat så man kan inte höra vad någon säger. De kan höra oss, men vi kan inte höra de. Ingen har pengar på mobilen, och om de hade det skulle de säkert inte vilja låna ut den till att ringa upp alla pengar. Min mobil har precis pajat efter att jag tappade den i hundvattenskålen så jag har en gammal "reserv" mobil där högtalaren är trasig så jag kan inte höra något. Jag har dessutom ett nytt simkort som jag inte har tankat på än så jag har inte heller pengar.

Snacka om att det här hände vid fel tillfälle…

IceJossan
1

Kan du ringa från jobbet eller låna en grannes eller kompis telefon? Det tar ju troligen inte flera timmar utan det blir ju bara några samtal att ringa.

[Zlarviig]
0

#36 Jag jobbar inte, går i skolan. Men jag skulle kunna ringa från skolan, men det är ju isåfall på måndag och då är ju polisstationen öppen så då kan jag lika gärna lämna katten där.

Jag ska säga åt de att ringa mig direkt om de inte hittar ägaren och föreslå ett katthem i närheten.

IceJossan
11

Lämnar du katten hos Polisen är risken STOR att den avlivas om ingen ägare hittats inom drygt en vecka, så gör inte det!! Vet inte hur det funkar i ditt län, men i många län går det till just så :( Tar du henne dit så be dem kolla om är chippad, men ta med henne tillbaka sen. Men du bör i alla fall kontakta Polisen och anmäla henne upphittad.

carlas
6

Det är precis som IceJossan säger. Katten avlivas snart om du lämnar in den till polisen. gör inte det!!

Bättre att ta henne till MSH då som erbjudit sig (även om på andra sidan stan, inga märkvärdiga avstånd). Där finns säkert telefon också …

Bra jobbat TS så långt. Fin misse! Glad

[Zlarviig]
0

#38 Usch :( Jag trodde att de lämnade över de till ett katthem? :( Jag kontaktade katthemmet via mail och de sa att de tar inte emot katter från privat personer utan endast genom polisen. Min syster sa att hennes kompis hade knytit fast en katt utanför katthemmet och plingat på och gått därifrån, och några dagar senare så fanns katten på deras hemsida och var redo att adopteras bort. Hon föreslog att jag skulle göra samma sak, men jag vågar inte riskera att de struntar i henne :(

#39 Jo, det är sant.. :/     Om MSH kan ha henne längre än bara någon dag? :)

Tack! :)

IceJossan
3

#40 VA?!!?! Herrejävlar, gör ABSOLUT inte som din systers kompis!!!! Kontakta då polisen och försök få katthemmet att ta sig an denna katt genom polisen. Se för allt i världen till att de inte avlivar henne.

Sabbekatt
4

Jag ser att TS bor i Stockholm och här har polisen avtal med 3 katthem som de kan lämna katten till i väntan på att en ev. ägare hör av sig till polisen. Om ingen ägare hör av sig inom en viss tid, övergår katten i katthemmets ägo.

Alla polisstationer kan dock inte ta emot katter, t.ex närpolisstationer, men hittegodsinlämningen (eller vad det heter) på Bergsgatan 54 på Kungsholmen kan nog hjälpa dig.

[silkesnosen]
0

# 42 Bra råd:)

[Zlarviig]
0

#42 tack! Super då lämnar jag henne där! Vet du om man kan få information av polisen sen om var hon hamnar och sånt?

IceJossan
1

Vad bra att stockholmspolisen är mer seriösa!

Men försök ändå få tag i ägaren genom att kontakta de med föregående och efterliggande ID-nummer, när du får tillgång till telefon! Jag tror knappast att polisen gör sånt, och katthemmen har stört mycket att göra de med. Kan du göra detta kan det underlätta enormt!

MSH
0

Stackars lilla missen! Finns det ingen närmre som kan ta missen ett tag…?! Kan du inte kolla med hittekatter sidan???!!

[Zlarviig]
0

#45 Jag ska försöka få tag på en telefon på måndag, innan jag åker med katten. Jag ska fråga på hunddagiset som jag praoade på förra året.

#46 Tyvärr inte :( Jo det kan jag göra, men jag skulle isåfall behöva någon som skulle kunna kosta på sig att ta henne till veterinären, för jag är orolig för knölarna på hennes mage :(

[Zlarviig]
1

En liten uppdatering:

Igår hittade jag henne inte när jag skulle släppa in henne i källaren. Jag letade i en timme vid klockan 19.00 och en timme vid 21.00. Sen gick jag en runda klockan 22.00 och letade och en gång runt 02.00. På morgonen hittade jag henne inte heller så jag trodde att något hade hänt henne. Men ungefär 18.00 så gick min syster, mamma och pappa ner i miljöstugan och skulle kasta kartonger, och då låg hon där nere i en annan kartong. Miljöstugan stänger också 22.00 så hon måste ha varit där inne igår och vid 21.00 så stog dörren öppen och då stängde jag den. Hon har alltså varit varm och säker hela natten utan att jag visste det.

Min syster tog upp henne och då blev jag hur glad som helst. Jag tog med mig lite mer mat och sen gick vi ut på en promenad. Hon följde efter mig hela tiden. Hon kissade en gång, men jag har aldrig sett henne bajsa..  

Nu ligger hon och sover i en bur med filt utanför min ytterdörr. Jag kollade henne extra noga och märkte att hon har minst två knölar på magen. Magen känns väldigt spänd. Hennes öron känns torra och sköra på toppen. Hennes trampdynor är torra och en är lite sprucken. Jag tror att hon är mellan 3-6 år. Hennes tänder är ganska fina, men hon har lite "gamlingpäls" på ena tassen.

Jag ska snart ta ner henne till källaren när klockan är 21.50 så att hon får ligga där ostört.

Vi tog mer foton:

[silkesnosen]
0

Lille kissen, nu får vi hoppas att hon får vara trygg i fortsättningen..

[Zlarviig]
1

Jag har kollat upp hittegodsinlämningen, det tar endast runt 30 minuter att åka dit härifrån. Jag och min syster ska åka från skolan runt 14.00 och lämna henne där.

Sabbekatt, Är du säker på att jag kan lämna katten där?

[Zlarviig]
0

#49 Ja, hoppas jag också. Och att hon är frisk.. Tack så mycket för hjälpen!

Sabbekatt
0

Jag har inte varit där själv, men jag har hört andra som har lämnat in upphittade katter där. Det kan nog kanske även hjälpa dig med att försöka spåra id-märkningen.

Lycka till Glad.

IceJossan
0

Jag tycker att det ser ut som att 0:an är en 8! Jag sökte på SKK och hittade dessa möjliga:

Sökning: *4782

D4782 Lisa, Hona, född 2003, huskatt, gråvit, bor/har bott i  Brämhult.
J4782 Gucci, Hona, född 2001, huskatt, grå-vit, bor/har bott i  Värmdö.
M4782 Snorre, Hane, född 1996, huskatt, grå-vita tecken, bor/har bott i  Svedala.
X4782 Belsibubb, Hane, född 2005, huskatt, grå m vita tk, bor/har bott i Långsele.

Är du SÄKER på att det är en hona? Kolla dessa ID-nummer och kontakta ägarna. De som inte visar sina kontaktuppgifter på sidan får man kontakt med genom att kontakta SKK.

Hesat
0

Antingen *4702, *4762 eller *4782. De två senare mest troliga.

Medarbetare - Halloween.ifokus

IceJossan
0

Sökning: *4762

K4762 Gosan, Hona, född 2003, huskatt, grå m vitt, bor/har bott i Nybro.
Y4762 Maja, Hona, född 2005, huskatt, grå m vita tk, bor/har bott i Karlstad.

Andina
0

Ändrade lite på färger m m på din bild på öronmärkningen lite för att se tatueringen tydligare. Så gjorde jag när jag sökte ägaren till en hittekatt som "flyttade hit" tidigare i år - och lyckades hitta ägaren till slut.

Jag tyckte det stod E4782 - men det stämde inte med kattens beskrivning. Så här kommer alternativ som jag hittat på SKK:s id-söksida. Jag vet inte var du finns (om det står i tråden så har jag läst slarvigt…) - men kanske ligger några av dessa orter inte så långt ifrån dig?

D4782, Lisa, hona, f 2003, gråvit, Brämhult

Kattnamn :

Lisa

Tatuering/tång-ID :

D4782

Födelseår :

2003

Chip-nr :

ID-märkningsår :

2005

Ras :

huskatt

Hårlag :

korthårig

Kön :

Hona

Färg :

gråvit

Kastrerad :

Nej

Ägaren har ej medgivit att personuppgifter visas på Internet.

G4782, Sesam, hane, vit, grå/bruna tkn, Gävle

Kattnamn :

Sesam

Tatuering/tång-ID :

G4782

Födelseår :

9999

Chip-nr :

ID-märkningsår :

2004

Ras :

huskatt

Hårlag :

korthårig

Kön :

Hane

Färg :

vit, grå/bruna tecken

Kastrerad :

Nej

J4782, Gucci, hona, f 2001, grå-vit, Värmdö (utanf sthlm)

Kattnamn :

Gucci

Tatuering/tång-ID :

J4782

Födelseår :

2001

Chip-nr :

ID-märkningsår :

2005

Ras :

huskatt

Hårlag :

Kön :

Hona

Färg :

grå-vit

Kastrerad :

Ja

Namn:

Johansson Cerés

Telefon hem:

08-7157174

Adress:

Nattviolsvägen 5

arbete:

139 35  Värmdö

mobil:

0735-121000

**K4782 Mimmi, hona, f 2005, grå, Hovmantorp
**

Kattnamn :

Mimmi

Tatuering/tång-ID :

K4782

Födelseår :

2005

Chip-nr :

ID-märkningsår :

2006

Ras :

huskatt

Hårlag :

Kön :

Hona

Färg :

grå

Kastrerad :

Ja

Namn:

Gustafsson Gunilla

Telefon hem:

0478-41316

Adress:

Sandgärdsg 9

arbete:

0478-588009

360 51  Hovmantorp

mobil:

**
M4782, Snorre, hane, f 1996, grå-vita tkn, Svedala**

Kattnamn :

Snorre

Tatuering/tång-ID :

M4782

Födelseår :

1996

Chip-nr :

ID-märkningsår :

1997

Ras :

huskatt

Hårlag :

korthårig

Kön :

Hane

Färg :

grå-vita tecken

Kastrerad :

Nej

X4782, Belsibubb, hane, f 2005, grå m vita tkn, Långsele

Kattnamn :

Belsibubb

Tatuering/tång-ID :

X4782

Födelseår :

2005

Chip-nr :

ID-märkningsår :

2006

Ras :

huskatt

Hårlag :

korthårig

Kön :

Hane

Färg :

grå m vita tk

Kastrerad :

Ja

Namn:

Johansson Tony

Telefon hem:

0620-20660

Adress:

Nässe 112

arbete:

882 91  Långsele

mobil:

073-8206865

S4782 Maja, hona, f 2006, Borlänge (färg?)

Kattnamn :

Maja

Tatuering/tång-ID :

S4782

Födelseår :

2006

Chip-nr :

ID-märkningsår :

2007

Ras :

huskatt

Hårlag :

Kön :

Hona

Färg :

Kastrerad :

Ja

Namn:

Sundberg Johanna

Telefon hem:

0243-211097

Adress:

Hedgatan 1 A Lgh 1203

arbete:

784 63  Borlänge

mobil:

070-7178311

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

MSH
0

Men vad du kan bra Andina!! Toppen nu kan de jobba vidare!

Andina
0

Tack, MSH! Ja, jag fick bra övning i somras tack vare hittekatten som höll till här då.

Så nu är det 'bara' att ringa runt… till kattägare och skk.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

IceJossan
0

Tänk på att ägarna och katten kan ha flyttat en glömt ändrat stad i registret. Så ring även till de i helt andra delar av Sverige ifall de flyttat till din stad utan att ändra i reggningen.

Andina
4

Såg nu att du, TS, finns i Skärholmen. Den enda jag hittade kring Stockholm var den på Värmdö. Men precis som IceJossan skriver, så kan ägarna ha flyttat men inte ändrat uppgifterna i registret.

Så var det med ägarna till hittekatten jag hade här i somras. Så jag fick ringa runt till många människor med samma namn (som jag hittade på Eniro). Och fick till slut napp! Ägarna var jättelyckliga! Deras katt hade varit försvunnen i 7 månader!

[Zlarviig]
2

Men nu har jag redan lämnat katten :(

De sa att hon får vara där tills och om de hittar ägaren, om inte, får hon komma till ett kattpensionat eller katthem. Men hon hade chip, så de kommer förmodligen att hitta ägaren. De sa att de först och främst skulle kolla om de hittar ägaren, de har väl ett större system där än vad vi privatpersoner har på internet. De sa att så fort som det händer någonting så ringer de mig. Om de inte hittar ägaren och inget katthem eller kattpensionat kan ta emot henne, sa de att jag skulle ta henne igen och släppa ut henne (!) där jag hittade henne. För de säger att om hon inte är undernärd eller sjuk så räknas inte hon som en hemlös katt… För då kan det vara någons utekatt. Men då tar jag henne och försöker hitta någon bra ägare åt henne.

Jag tror att hon antingen är gravid och ägarna bara har kastat ut henne för att de inte vill ha kattungar, eller så har de kastat ut henne p.g.a knölarna på magen. Tyvärr så finns det ju såna idiotiska ansvarslösa människor :(

Jag är bara rädd att knölarna ska vara cancer och de måste avliva henne :(

Usch jag saknar henne :(

Tack allihopa så mycket för alla tips och hjälpen jag har fått! Nu vet jag iallafall vad jag kan göra om jag hittar fler katter..

Nu hoppas jag bara att hon får det bra.

[silkesnosen]
1

låter lovande att hon hade chip. Nu får vi hoppas på det bästa!

Sabbekatt
0

Instämmer med #62. Om hon är både tatuerad och chipad, KAN det ju betyda att hon har en ägare som både saknar och letar efter henne. Hoppas verkligen att det är så Glad.

Jag försökte att också att tyda tatueringen, men var inte lika duktig som Andina och IceJossan, trots att jag har haft en katt som hade en suddig tatuering. Fast hans id-nummer kunde jag ju Skrattande.

carlas
6

#61 Bra jobbat igen!

Helt rätt tänkt där Zlarviig, citat" "Men då tar jag henne och försöker finna någon bra ägare åt henne". Precis! Så "slarvig" är du inte iaf :-). Polisens råd att eventuellt släppa ut missan igen där du fann henne är nämligen helt vansinnig. Kattflickan kan ha förirrat sig bort från gud vet var och då skulle hon gå ett mycket grymt öde till mötes. Så'na har vi nog av.

Både öronmärkt och chippad bådar gott! Hoppas förstås att väntande ägare hittas och att katten återbördas till ett kärleksfullt hem. Men så säker kan man inte vara. Kan vara så som du själv säger, att utslängd då dräktig el sjuk så för dyr … Inte första ggn.

Om jag får ha en bön så skulle det vara: kolla regelbundet upp hos polisen hur det går för katten, om de funnit ägare, hur ägare isf reagerat - om de vill ha henne åter, och om inte - om hon får komma till katthem (inte säkert utifall ägare finns som inte vill ta ansvar) - eller om du i annat fall kan återta henne för att ordna hem (säg att du själv tar ansvar, så får vi hjälpas åt, här och på andra kattsajter).

Litar nämligen inte helt på polisen i sådana här frågor. (Bor inte i Sthlm men så olika kan det väl knappast vara, vågar inte chansa på det iaf.)

Vet du vad polisen menar med att katten "får vara där" tills och om de finner ägare? Var är katten, närmare bestämt? I finkan?

Att katten enligt polisen lämnas till t ex "kattpensionat" om ägare ej hittas bör man vara mkt skeptisk mot. Det innebär alltid att polisen betalar kattpensionatet för en (kort) tid, och att katten därefter avlivas, utan prut, eftersom då ej mer lönsam för kattpensionatet. "Katthem" är annorlunda, eller KAN vara annorlunda.

Så snälla kolla upp. Och tack! Kyss

Oj blev långt det här. Är du med?

IceJossan
3

#64 Ja, fruktansvärt nog så finns det många katthem i vårt avlånga land som avlivar katter som inte är lika "adoptionsbara" som de tamaste knäkatterna, för de anser inte att de har resurser till att lägga tid på dessa "mindre önskvärda" katter :'(

Alla katthem borde inse fakta, att rädsla, udda utseende eller udda beteende INTE säker värdet på kattens liv! Fler borde följa SVEKATTs stadgar!

carlas
5

#65 Instämmer helt, och tack för länken till Svekatt. Viktig!

(Men) i det här fallet är det ännu knepigare. Katten är hos polisen (TS fick det rådet här på sajten; är själv skeptisk), är öron- och chipmärkt, alltså ägd. Polisen säger att om ägare ej hittas, kanske avflyttad el död, vad vet jag (el hittas och inte vill ta ansvar för katten, antar jag?) så lämnas den till "kattpensionat" el "katthem". Är mest orolig för "kattpensionat" här eftersom deras samarbete med polisen är helt baserat på lönsamhetsprincipen (till skillnad från åtminstone en hel del katthem). Denna katt ÄR tydligen en tam knäkatt, men inte heller sådana är lätta att finna nya hem till på kort tid - finns ju hur många som helst, kolla omplaceringar på blocket t ex - och då, är jag rädd, avlivas katten av det kattpensionat som eventuellt får ta över, efter det att polisens betalning upphört, som typ efter en vecka? Onödigt, idiotiskt och SORGLIGT att Zlarviig (TS) ska ha kämpat för något sådant, framförallt för kattens del.

Hoppas förstås på en glad och go' ägare som får sin misse tillbaka! Detta ska isf inte ta mer än ngt/ngr dygn - chip avläses, SKK och Sverak kollas, ägare kontaktas. Att bara luta sig tillbaka och rulla tummarna under hoppets fana är dock farligt. Då kan beskedet komma, för sent: tyvärr, katten är avlivad. Och så sitter vi här och skriver spaltmetrar om regnbågsland och hur ljuvligt det är för den missen att slippa allt lidande. Är j*****t trött på det.

Därför vill jag be dig TS att fortsätta hålla koll hos polisen de närmaste dagarna. Begär information! Lita inte på att polisen kommer att kontakta dig. Det är osannolikt att de gör det. Katter prioriteras inte så högt. Hoppas att jag har fel. Men som sagt, hopp är inget att förlita sig på. Enbart. Flört

Tack igen TS!

Sabbekatt
2

2 av de 3 katthemmen som har avtal med polisen i Stockholm är med i Svekatt Glad.

Katthemsmatten
4

Jag förstår att  ni som bor utanför Stockholms län har andra erfarenheter än vi som bor i länet. Det finns förutom Djurskyddsgruppen även djurpoliser hos Söderortspolisen. Mycket välutbildade och kunniga. Samarbetet med de katthem som har avtal med polisen fungerar utmärkt. Med detta sagt vill jag be er att dämpa tonen en aning när det kommer till hur man hanterar hittekatter, tama såväl som skygga. Här har nämligen även de skygga katterna en mycket god chans till ett långt och lyckligt liv. Vi får hoppas att arbetssättet sprider sig till övriga delar av landet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

vinteralvan
4

En bekant till mig hade en katt som gick vilse och blev omhändertagen av en tjej som lämnade den till polisen där den fick vara i 2 dagar och sedan lämnades till Stockholms katthem. Eftersom han hade satt upp lappar så kunde tjejen ringa till honom och berätta vart Charlie var någonstans. Nu är han lyckigt hemma igen.

Katthemsmatten
0

#69 Det är en inte helt ovanlig händelse! Det bästa vore givetvis om alla såg till att inte bara id-märka sin katt utan även se till att den är ordentligt registrerad, då skulle kisse slippa mellanlanda hos polisen och på ett katthem.

vinteralvan
0

#70 Visst vore det enklare. Jag har sagt detta till honom också men han tycker det räcker med öronmärkning (som är väldigt otydlig) och halsband med telefonnr på.

Katthemsmatten
2

Men om han inte registrerat numret hos SKK/Sverak hur tror han då att det ska gå att koppla katten till honom???? Och ett halsband försvinner. Vilket det uppenbart gjort i det här fallet annars hade katten inte suttit hos polisen i 2 dagar. Förstår inte hur en del människor tänker. Obestämd

vinteralvan
0

#72 Registerat var det men inte tillräckligt tydligt för att det skulle var läsbart. Han hade inte heller anmält katten som saknad till polisen. Hur som helst så gick det ju iallafall bra till slut, synd bara att alla historier inte slutar lika lyckligt.

IceJossan
1

Det kan även vara så att SKK och/eller SVERAK inte hunnit administrera denna katts ID-märkningar än. Det kan dröja flera veckor ibland innan ID-numret syns i registret.

[Zlarviig]
9

#64 Jag lovar att jag åker till polisen och frågar hur det är med katten om de inte ringer snart. Och frågar om jag kan få se henne. Tror ni att jag får det?

De på polisen sa något om stockholms katthem när jag sa att jag hade mejlat de och frågat om jag kunde lämna henne där direkt. Jag tror att det är dit hon kommer. Fyra av mina sju katter jag har haft har kommit från stockholms katthem. Jag VET att de är superduktiga och ansvariga där. De har en avdelning med lite skyggare och rädda katter som behöver en extra duktig ägare. Kattungar är dyrare just för att de inte vill att folk endast ska köpa kattungar utan för att vuxna katter också ska få det bra. De lämnar själv katten och kollar runt i huset om katten kommer att få det bra. Med andra ord så lägger de ner mycket tid på katterna.

#68 Precis. Nu har jag ju bara varit på ett katthem hittills och det katthemmet är SUPER. Men jag har inte sett eller hört någon som berömmer de speciellt för att vara bättre än andra katthem. Och jag tvivlar på att ALLA katthem är dåliga.

Tack igen alla som har hjälpt mig och gett mig tips! Jag skulle inte ha vetat vad jag skulle göra om ni inte hjälpt mig!

carlas
7

#68 Katthemsmatte, vad gäller "tonen". Vet inte om det är som moderator el inte som du ber om rättelse i leden. Vill i vilket fall som helst be att få påpeka att inget personangrepp el annat brott mot skriv- och trivselregler förekommit i tråden (såvida inte en uttalad skepsis mot polismyndigheters - i allmänhet - hanterande av hittekattsärenden räknas som ett sådant). Vi är alla olika personligheter, för övrigt - en är en stabil lagom-svensk, t ex, en annan en mer lättantändlig skeptiker, t ex, och uttrycken blir därefter. Bättre att undvika omedelbara tillrättavisningar i just den saken kanske. Blir inte mkt till diskussionsforum kvar annars.

#68 Katthemsmatte, I SAK. Utmärkt att du kan gå i god för polismyndighetens i Sthlms län oklanderliga hantering av hittekatter och hittekattsärenden, inklusive i detta fall. Då vet vi det!

Skulle själv inte våga vara så säker, oavsett län, och uppmuntrade därför TS att själv ringa och fråga hur det går för den aktuella katten, utifall hon inte hör fr polisen inom de närmaste dagarna. Avråder du från sådant beteende, när det gäller polisen i Sthlms län, eller generellt? Instämmer du även i polisens i Sthlms län råd till TS, enligt inlägg #66, att (om polisen inte finner ägare el katthem/kattpensionat inte kan ta emot), att, alltså, TS tar katten tillbaka katten och släpper ut den där hon ursprungligen hittade den (för då kan det vara ngns ägda utekatt)? Jag gör det inte. Det vittnar för mig om riktigt dålig insikt i hittekattsproblematiken, rent generellt. Mina frågor här (två stycken, se frågetecknen) ska alltså ses som inlägg i en mer allmän diskussion, som förhoppningsvis är tillåten på sajten.

carlas
4

#75 Jätteglad att du fortsatt månar om Miss-E. Kyss Tycker det låter utmärkt att ringa (el åka - mobilen fortf kaputt?) till polisen och fråga hur det går för katten, om de funnit ägare och så. Fint om missen kommit till Sthlms Katthjälp. Då kommer det att gå bra.

Om du får hälsa på katten el inte, hos polisen el hos Sthlms Katthjälp, är det bäst du frågar Katthemsmatten om. PM:a om hon inte hittar hit på egen hand.

Superbra jobbat. All lycka till!

Tyrisen
4

Inte så Zlarviig du inte! Verkligen toppenjobb av dig TS! Tänk om alla vore som dig :)

Stoppa BYB!

[Zlarviig]
1

#77 Ja, mobilen är fortfarande trasig tyvärr.. Men känns ändå bättre att åka dit och prata med de. :) Tack!

#78 Hehe tack så mycket ! Skäms

[Zlarviig]
8

GODA NYHETER! Tror jag..

Jag kollade nyss på min mobil och märkte då att jag hade ett missat samtal. Numret är: 086874773 och när jag googlade det så fick jag reda på att det var från kattstallet i åkeshov! Jag antar att det betyder att hon har kommit dit! Om de inte ringer ringer igen innan imorgon så mejlar jag de och frågar.

Det var ju inte det jag hade hoppats på, hade ju velat att hon fick åka hem, men det är iallafall bra!

AgnetaB
3

Jag skulle maila på en gång då de säkert har mycket att göra o lätt att glömma o ringa då man redan ringt en gång. Jag är sådan:)

[Zlarviig]
3

Jo, det är sant. Mejlar de nu! :)

carlas
4

Härligt Zlarviig! Låter som goda nyheter! Kattstallet har mycket riktigt det telefonnumret, så säkert har missen fått komma dit från polisen, och kattstallet avlivar inte friska katter enligt hemsidan. Klart att det vore underbarast om missen kunde återförenas med en längtande kattägare istället, där möjligt. (Det scenariot är förresten inte kört ännu heller - ibland tar som sagt registrering av id-märkning lång tid, på SKK och Sverak, men sådant tror jag polisen kan få fram ändå, om de verkligen försökt.) Nu får vi ändå vara glada att katten omhändertagits och är trygg. Det är tack vare dig!! Tror kanske att mail till kattstallet kan ta längre tid men jättebra att du försöker. Eftersom de redan ringt upp dig, så skulle jag råda dig att ringa upp dem imorgon igen under telefontiden 13.00-17.00 enligt hemsidan. Är lite ängslig också över de där "knölarna" som oroat dig tidigare i tråden. Jag är sådan :) [Hej AgnetaB också ;-)] Hoppas du berättar mera Zlarviig!

[Zlarviig]
2

#83 Tyvärr kan jag inte ringa, alla telefoner är fortfarande trasiga eller utan pengar :(

Ja.. Det måste ju inte betyda att hon är frisk och lever för att de har ringt. Kan mycket väl vara att hon var sjuk och de var tvugna att avliva henne :( Hon finns inte än på deras katt-lista. Men sånt kanske de inte lägger ut på en gång?

Jag håller er uppdaterade! :)

[Zlarviig]
1

De svarade på mitt mejl!

De skrev att de behövde mer information om kattens bakgrund, så att det skulle bli lättare att hitta ägaren. Jag skrev lite kortfattat om hur det var.

Så tydligen så har de katten där iallafall, de letar fortfarande efter ägaren. Om de inte hittar någon ägare så antar jag att hon får stanna där! :)

AgnetaB
1

Vad bra att hon var där:) Skickade du med alla förslag på ägare som uppkommit här så kanske lite jobb är gjort?

[Zlarviig]
0

#86 nej, det tänkte jag inte på! tack!

carlas
3

Men enligt inlägg #61 har polisen konstaterat att katten är CHIPAD (förutom öronmärkt). Där borde det inte vara ngr tveksamheter vad gäller avläsningen av det faktiska numret? Kanske en missuppfattning? Hur som, finns varken öronmärkning el chip registrerat hos SKK el Sverak, så hjälper det inte. Och då behöver Kattstallet förstås ytterligare information om bakgrunden, fyndplats etc.

Jättebra att du meddelat dem TS!

Övrigt till #84. Menade inte alls att skrämma upp dig med min ängslan över "knölarna" (i #83). Det handlar i de flesta fall om behandlingsbara sjukdomar, och då avlivas inte av ansvariga katthem som Kattstallet. Och nej, de lägger definitivt inte upp katter för omplacering med en gång. Det är karantän etc, och katten ska till en början först skrivas över på Kattstallet så som ägare - bara det tar en tid. Så oroa dig inte för det.

Fint att ni har kontakt nu. Det kommer att ordna sig för Miss-E. Igen, tack var Dig. Fortsätt så. Rosor!

IceJossan
2

Hmm, ja skicka även ett mejl där du skiver att polisen ju konstaterat att hon är chipad. Fråga om det kollats upp mer om det. För man vet aldrig, information kan missas! Polisen och katthemmen har hand om fruktansvärt mågna hittekatter, så chippet kan ha glömts bort i all hast.

[Zlarviig]
4

#88 Ja, när jag var där så kollade han chip medans hon var i buren och det blev inte så lyckat, men sen när de tog henne så sa han att de skulle kolla henne igen. Sen kom en annan polis ut och han sa att de hade hittat ett chip, fast ändå frågade de vad jag tyckte att hennes öronmärkning var. Tänk om jag hörde fel? Rynkar på näsan

Tack så mycket! Det känns verkligen skönt att jag har hjälpt henne Glad

#89 Tack! Vi får hoppas att jag inte hörde fel och att hon verkligen har ett chip nu! Förvånad Det blir ju mycket lättare med chip, eller hur? 

Jag kom även på att jag kan sätta upp lappar runt omkring och även där jag inte brukar vara så mycket, för hon kan ju ha bott där som utekatt utan att jag har sett henne.

IceJossan
3

Chip och tatuering kan vara lika bra eller lika oanvändbart beroende på om ägaren registrerats!

Annso_
0

91# det där förstår inte jag, för här där jag bor blir man det automatiskt av ett papper du får fylla i hos veterinären som dom sedan skickar iväg..Men du får däremot välja om du vill vara synlig på numret eller inte..

IceJossan
0

#92 Det är olika hos olika veterinärer. Många skickar med den blanketten hem nämligen, och sen är det lätt att den försvinner eller att de blivit dåligt informerade så att de inte förstått att man ska göra det själv. Sen kan administrationstiden vara lång också, ibland kan det ta flera veckor från att man skickat in blanketten tills att den registrerats.

[Zlarviig]
1

#91 Okej, Men vi får hoppas att de hittar ägaren snart då! Obestämd

IceJossan
0

Kan även tänka mig att veterinärklinikerna som skickar in blanketterna samlar på sig ett antal innan de skickar och att det kan dröja i dessa fall också om man har otur.

carlas
1

Zlarviig, hur går för fina Miss-E? Några nyheter från Kattstallet? Håller tummar och tassar här!

[Zlarviig]
0

#96 Jag har ingen aning Rynkar på näsan De svarar inte på mejlet. Det stog på deras hemsida att det kunde ta några dagar, men jag ska mejla de igen idag och fråga hur det går Glad

Katthemsmatten
1

Under helgen har de helt säkert inte kapacitet att svara. Det mesta arbetet på katthem sker ju av volontärer och även om det finns någon som är anställd så har ju den personen ledigt på helger, precis som de flesta andra av oss. Det behövs för att de ska orka hjälpa.

[Zlarviig]
20

HERREJÖSSES!!!

De har hittat Miss-E's ägare!!! Jippie!!!! Hurra!!!

Lillkatten har varit borta i 3 ÅR!!!!

Fatta vad glada de måste ha blivit!! Herregud! Jag är så glad just nu!! Jag kommer aldrig att kunna somna!!

Hanna
7

GRATTIS!!!! Och en STOR applåd till dig Zlarviig!!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

carlas
5

Isses! 3 år? Klart att du inte kan somna Förvånad Så då är det lika bra att du berättar hur och var och när. Right now. Är det från Kattstallet du fått uppgifterna? Vilka? Pleeeease!!! Tungan ute

Mår Miss-E bra nu då? Skrattande

Lamina
5

Men gud vad kul! Blir så glad för lilla kisse som äntligen har fått komma hem (vilken lycka hon måste känna) och ägarna som äntligen får tillbaka sin lilla älskling. Stor eloge till dig, Zlaviig, som hjälpte henne hitta hem. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

carlas
1

Zlarviig, sover du? Flört

Sabbekatt
2

Jättekul!!! Efter 3 år!!!!

Och en stor bukett rosor till dig, Zlarviig, som såg till att katten hittade hem till slut Glad.

[Zlarviig]
17

Tack så jättemycket alla! Kyss

Kattstallet mejlade mig och sa: Vi har hittat hennes ägare! De hämtar henne imorgon. Hon har varit borta i tre år…

Så idag får hon alltså träffa sin/a ägare! Skrattande

Herregud! Det här är det roligaste som har hänt mig! Jag vill bara hjälpa mer katter nu!

[Sniff]
2

Härligt!! SkrattandeSkrattandeSkrattande

MSH
3

Men helt otroligt!! Gud va glad jag blir!!! Underbart!! Tycker att du ska fortsätta med ditt arbete:-)! "Katthemsmatten" vet säkert hur:-)! Tack för din insats!!!!!

Andina
4

Vilket underbart besked, Zlarviig! Vilken härlig känsla att ha varit en räddande ängel till denna lilla katt! Toppengjort av dig!

Åh, vad jag önskar att ägaren/ägarna kunde skriva och berätta lite mer här i tråden!

Solskenshistorier kan vi ju inte få nog av! Hopplösheten vänds till Hopp för så många!

Tack Zlarviig för att du tog dig an den lilla varelsen! Kyss

[eskils]
3

Underbar nyhet! Grattis till dig Zlarviig och Miss-E och stort tack för allt du gjorde för henne!!! SkrattandeSkrattande

Blir nyfiken: varifrån hade kissen försvunnit, var det i Skärholmen eller längre bort?

vinteralvan
1

WOW. Grattis.

[Zlarviig]
1

Tack så mycket! Skäms

Och tack för hjälpen också!

#109 Jag vet inte Obestämd De berättade inte det :/

AgnetaB
5

Helt underbart!! Vad duktig du har varit!!

Kan du inte maila katthemmet o säga att vi vill gärna höra var katten kommer ifrån, berätta lite om katten  o hur alllt gått till mm.

Visste de vad de knölarna var för något?

AgnetaB
0
carlas
3

Oh ja det vore alldeles underbart om du kunde göra så som #112 föreslår Zlarviig! Vi behöver alla lära, och inte minst av slutliga  "solskenshistorier". Tre år är helt exceptionellt. (Och att inga problem med "knölar"?)

Visst är det denna misse:

http://www.katthemmet.nu/aktuellt/upphittade/2012/11/13/gra-vit-hona-algrytevagen-bredang.aspx  Upphittad, 13 nov 2012. Grå-vit hona (Ålgrytevägen, Bredäng)

Såg annonsen på Sthlms Katthems sida idag (Kattstallet Åkeshov hänvisar dit). ALL förståelse för att inte haft tid att ta bort då ägare återfunnits nyligen. Och för att det kan ta tid för dig att få veta hur allt gått till etc. Men snälla gör ett försök!

All respekt. Superduktig är du!!

linn-zy
3

Skummade igenom tråden och åh vad glad jag blev när jag läste att katten har kommit hem efter 3 ÅR!! Helt underbart!

UlrikaD
6

Helt galet att få komma hem efter tre år. Jag skulle inte fatta att det var sant.

Så jäkla bra jobbat av dig med denna katten!Skrattande

Stina A
4

Du är en sann "Vardagshjältinna"!
Så Fint gjort!

Kram!

ElinaPersson
3

Du har sett till att denna lilla katt får avsluta resten av sitt liv hemma hos sin familj, stor eloge till dig! :) Detta är ett bevis på att ju mer vi alla hjälps åt för djuren desto mer kan vi få ut av det, underbara historier som denna motiverar garanterat fler till att göra samma sak!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Elena-Maria
1

ÅÅh men vad underbart! Var tvungen att gråten en liten skvätt av lycka. Blev så rörd. Vad underbart för både katt och familj! Verkligen stort gjort av dej. Håller med #117 Jag blir så glad av att läsa om sånt här. Vi behöver mer hjältar och hjältinnor!

Fred och god växt!

[Zlarviig]
2

Tack alla så jättemycket! Glad Men så mycket gjorde jag inte Skäms

Jag fick ju massor av hjälp också!!

#112 Jo, det kan jag göra! Om jag ber snällt så kanske de orkar svara på mejlet! Tungan ute

#114 Jo, visst är det hon! Där ser man verkligen hur mysig hon är! Jag slår vad om att de blev lika kära i henne som jag blev!

Katthemsmatten
2

#120 Du gjorde precis allt det som krävs för att en katt ska få en chans till ett gott liv. Klart att du fick hjälp, men hade inte du gjort allt och tagit till dig alla tips så hade ingenting hänt. Du ska vara stolt över dig själv!

[Zlarviig]
3

#121 Hehe, tack SkämsGlad 

Jag mejlade de och frågade om de kunde säga var hon kom ifrån, hur gammal hon var osv. men de svarade bara att hon spann och jamade och blev jätteglad när husse kom och att husse var alldeles tårögd. Skrattande

MSH
2

Men så fint!!!! Tänk vad glad man skulle bli!!!!!! Efter tre år!!!!!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.