info om kastrering
Hej hej
Tänkte höra om ni har några råd inför kattfrökens kastrering på onsdag.
(och hur länge tar ingreppet?)
Joline

Ingen mat från och med kvällen innan. vatten är ok. I vissa fall får du hem katten inom några timmar. ANdra behåller dem hela dagen. LÅt henne få lugn och ro när hon vaknar , hon kommer nog vara lite snurrig då. SEn bör hon inte leka allt för våldsamt första dagarna men ibland är det svårt att hindra. LYcka till =)
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Tack snälla Mona för info.
Det var 16 år sen sist man hade småttingar…
Katten kan få en krage för att inte slicka på såret.

Jajustja, hemmagjorda kragar hade dom. Sen kröps det in i påslakan och ut genom de små hålen (man trär händerna igenom,) och kvar i påslakanet låg kragen…

Är det titth¨lskastering eller "vanlig"? Med titthål slipper man krage och såret är läkt på 3-4 dagar.

Vet inte.. vanlig kastrering tror jag.
Men nu är jag orolig, hon sover än och det är över fyra timmar sen jag fick tillbaka henne. Sen låg hon på ett tjockt lager hushållspapper som var dyngsurt. verkar läcka nån vätska (el kiss? luktar inget)

Ingen aning vad det kan vara. Ring till kliniken som utförde ingreppet och fråga.
hej när ja kastrerade jourkatten tidigare i år så sov hon länge oxå, å hon kissade på sig detta sa min vet att de va vanligt de gjorde även jourkatten ja hade innan oxå, så du kan vara lugn :) håll henne dock borta från mat till hon inte e groggy alls för hon kan sätta i halsen annars.

Tack alla för era råd. Missen mår fint igen. Kram Joline
Skönt att höra :)