Nu får hon ett hem
Berätta i vintras tror jag det var om den hemlösa katten som farmor hade hemma utanför huset. Ja nu är hon iaf finare i pälsen men fortfarande hungrig och sitter ofta utanför deras hus. Min pojkvän och jag som flyttar ihop i sommar har bestämt oss för att ta henne eller kanske honom. Nu ville vi ju helst ha en enbart innekatt men hon har aldrig varit inne men vi får väl anpassa oss och se vad som passar henne bäst. Hon får ju iaf ett hem och kärlek. Blir ju för det första en runda till veten. Jag hoppas nu att vi lyckas genomföra det men vet aldrig med farmor. Men som jag sa att har hon några ägare så tar dem inte hand om henne. I vintras var hela hon en stor tuva henne öron är jack i för hon frös om dem i vintras. Så vi tar med henne är det tänkt iaf. Hon är så kelen och gosig.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Vad bra att ni tar er an H*n. se till att kastrera den om den inte är det.
Det är inte omöjligt att vänja en utekatt som innekatt.
Lycka till
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#1 Jag tror inte att den är kastrerad. Dock har den ju inte fått ungar. Vi säger alltid hon men det kanske är en hane. Vi får ju inte kolla och vi ser inte på avstånd har ju så mycket päls. Dock har vi våra misstankar om att det var grannens katt från början men så flyttade dem och då var hon ännu mer hos farmor än innan. Så kanske kasterad.
Nej fast är ju snart två år och har en enbart varit ute så det lär nog bli svårt. Hon är ju iaf van vid hund som tur är. Så får hoppas att det funkar. Hon får ju flytta ut sen när vi skaffat hus. Då hämtar jag ju hem mina två små missar. Dem kan inte bli innekatter det har vi redan provat hemma.
Det är inte svårt att lära en utekatt att vara inne. Jag har tagit hand om över 200 hemlösa katter där ingen någonsin har varit inomhus tidigare. En enda har protesterat.
#3 Jag får hoppas. Min honkatt funkade det ju inte att få till innekatt och min hankatt tänker jag inte ens prova på. Nu går han inte ens in i huset.
de flesta brukar vara på något vis oerhört tacksamma att de slipper gå ut. vi har aldrig haft problem med det. Men det kanske har att göra med, att de katter vi tagit in har haft det superj****t när vi fått in dem, vad vet jag?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 Det har du rätt i. Hon har försökt smitta in hos farmor ibland men hon tilllåter det inte. Hon hade egentligen tagit henne själv men hon motar bort deras egna katt så hon vågar inte riktigt. Men nu tar ju vi henne. Hoppas bara hon går ihop med mina katter sen. Tur att Blixt inte har hel svans. Dem är som kopior. Kan man förresten ta blodprov för att se om katter är släkt med varandra?
#7 Okej tack. Får kolla upp det när jag kommer hem. Vore roligt att göra. Kanske inte närmaste året men om några år iaf.
#9 Jag är bra på engelska men inte riktigt så bra så jag förstår det som står där.
Tror inte att du har något att oroa dig över angående att vänja katten till att vara inne. Min katt var utekatt i ett år, men när jag flyttade till lägenhet fick han följa med och det har gått jättebra. Se bara till att leka mycket med katten och "kattifiera" lägenheten med klösträd och eventuella hyllor längs väggarna som katten kan klättra på. Det blir faktiskt riktigt snyggt också! :)
Många gör misstaget att inte skapa en kattvänlig miljö inomhus, utan bara sätter ut kattlåda och matskål och tror att den ska nöja sig med det. Jag erkänner att jag först var en av dem som gjorde så, men katten blev ju tokig. Och jag klandrar inte honom!
Han jamade hela nätterna eftersom han inte hade fått göra av med energin under dagen. Gömde sig bakom hörn och attackerade när vi gick förbi. Varje gång vi skulle klappa honom trodde han att det var lekdags och bet oss.
Sedan efter att ha läst på mer och mer om katter så byggde vi eget katträd, har ett till på G nu och satte upp hyllor :) Ser också till att leka med honom varje dag (speciellt innan läggdags) tills han flåsar på golvet, vilket resulterar i att han somnar gott. Han är en helt annan katt idag :)
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
#10 Min pojkvän har allt sånt hemma redan och framme. Hans katt dog ju för någon vecka sedan så han har inte fått hjärta att plocka bort något. Men som sagt så gick inte min katter att få till innekatter trots mycket lek och bus. Så jag kan bara hoppas.
Huvudsaken är att du försöker iaf :) Som du skrev verkar det inte som att den förra ägaren tog så bra hand om katten, så det kan väl bara bli bättre för den? :)
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
#12 Ja henne ska vi försöka med. Hoppas verkligen att det går. Har velat ta hem henne länge men min mamma tycker vi har för många katter. Blir ju jättebra nu när jag flyttar. Min pojkvän har själv tagit hand om hemlösa katter. Hans egna katt hittade han fem veckor gammal. Mamman var ju hemlös och hade dött. Så han tog de två kattungarna till sig. Hon blev 12år och hennes bror lever fortfarande.
Nehe min mamma pratade med farmor igår och då sa farmor att vi inte får ta katten. Hon vill att den ska få vara ute med. Men snälla nån det är ju bara att prova och hon behöver ett hem ju. Jag kan ju inte säga en vit lögn heller för farmor går inte på sånt. Hon läser mig som en öppen bok.