utställning för huskatt?
godag!
jag håller på och kollar runt om det finns någon kattklubb som man kan vara medlem i som har oxå har utställningar där man ställer ut huskatter. men jag hittar ingen, eller iaf ingen där det står på hemsidan. någon som vet nån bra i sthlm som har huskattutställningar? tycker det vore roligt att ge nån av mina små damer en chans så där liksom…

Är man med i en SVERAK ansluten kattklubb så kan man ställa ut på alla SVERAK anslutan kattklubbars utställningar och huskatter är alltid välkommna på alla utställningar.Det finns några saker som man måste fixa till först.Katten måste vara minst sex månader.Är den över tio månader måste den vara kastrerad.
Katten måste vara vaccinerad IDmärkt och ha ett huskattsbevis som man får via sin kattklubb.
Om du går i på SVERAKs hemsida så ser du vilka klubbar som finns och när det är utställningart.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Jättebra! huskattbevis det vet jag, måste bara fixa det sen så ,check!

Som sagt gå in på sverak o där finns alla klubbar uppskrivna, och sedan är det bara att välja en som du tycker verkar trevlig. Gå in på deras hemsidor och kika runt. Det finns flera stycken i stockholm. =)
Jätte kul att du vill ställa ut din huskatt, det behövs flera på utställningarna. I januari skall klubben Fräset ha utställning i uppsala. Den kan du ju åka och titta in =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#3 intressant ! Ska kolla där :) tack!
gör man så att man skriver ut blanketten själv, fyller i och sen skickar in till den klubb som man vill vara medlem i eller hur funkar det?

Menar du utställningsanmälan?
Ja den fyller man i skriver ut ,skriver under och skickar till den klubben man är medlem i.
#6 oki, och hur fungerar huskattbevisen? jag vet att det finns på sverak och att man måste ha det för att ställa ut men ska man göra likadant eller, asså skriva ut och skicka in?

#7 Ja det är på samma sett med huskattsbeviset.
skall också bli medlem i en klubb så jag kan ställa ut min kise men får vänta tills januari för de skall ha betalt per kalenderår i Calmars kattklubb
tur att det inte är speciellt långt dit 
#9 tur att tiden går så fort
#10 precis!

Det är bara att fråga =) din katt på bilden är blå bicolur i ems kod blir det a03.
Du måste gå med i en klubb innan du skickar in till huskattsbevis och anmälan.
S*Luddhuvet´z
"12 då kanske du kan hjälpa mig med min? han är korthårig och bruntigré

N23 är bruntigre
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#13: Har den vitt på sig? Kan du inte lägga in en bild? =)
S*Luddhuvet´z
#17 japp när han är gammal nog

#16: Ja han är bruntigre =) Jätte söt ♥ n24 är hans kod som sagt =)
#17: Nej jag tycker inte att hon är så farligt tjock =)
S*Luddhuvet´z
#19 skönt att höra :)

#21 jag håller med =) Han är det .n24.
Och jag skrev fel förut tigre är n23 och inget annat =) Så #16 din katt är n23 =) Såg nu att jag skrivit fel.
S*Luddhuvet´z
#23 Vad för länkar? Varför bumpar du gamla utställningstrådar med "ler"?
finns ochså idp som det hette förut nu heter dom wcf dom ha med utsl. gå in på www.hallandskatten.se
ha en bra dag. kram

#26 Du behöver ett huskattsbevis och det får du via din klubb.
På SVERAKs hemsida kan du se vilka klubbar som finns.
lite uppdatering: jag har blivit medlem och skickat in huskattbevis. men jag tycker att allt är så himmla komplicerat och förvirrande… just nu känner jag bara att jag vill ha tillbaka mina pengar och skita i allt nästan, jag kommer att missa utställningen som jag ville vara med i.. för jag har fortfarande inte fått "själva huskattbeviset" ….
#29 Du kommer säkert få ditt huskattsbevis i tid, de närmaste Sverak-utställningarna är i Örebro 3-4 mars och i Stockholm 31/3-1/4.
Sverak ligger tyvärr efter med alla papper och det kan ta upp till 3 veckor att få stamtavlor od.
Kolla med avelssekreteraren i din klubb att papprena är inskickade som de ska.
Jag ska till båda dessa utställningar båda dagarna så om du vill ha hjälp eller bara sällskap så är det bara att höra av dig!
EvaS
S*Capsicum´s
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Röd eller creme, men har svårt se på mobilen
tycker den liknar creme .
ha en bra dag. kram
#30 vad trevligt, ah det ska jag

#31: Hade velat se en bättre bild på din katt för att säga färg för han kan vara ljusröd eller creme och hans mönster måste vi se sidan för att se =) Väldigt söt misse ialf =)
S*Luddhuvet´z
För mig ser han omönstrad ut

Röd är han men väldigt ljus…frågan är ju om han kan vara rödsilver. Och mönstret syns inte nu heller. Skulle behöva se honom irl känner jag. Fast du kan ju alltid ändra i huskattsbeviset sedan efter utställningen då domaren kan säga vilken färg han har.
S*Luddhuvet´z
tycker med det se ut som silver något.
ha en bra dag. kram
Tack snälla ni för svaren. Ska försöka våga mig iväg någon i sommar ;)
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Väk är ju närmast för dig och har utställning 30/6-1/7 i Forshaga.
S*Luddhuvet´z
Ååå, Tack för tippset
De är ju jätte nära. Ska fixa klubb, blir nog Närkes katt klubb.O huskatt bevis.
Man måste ha sådant skynke till buren eller kan man låna? Vet du vad de är för mått i fall jag skulle få för mig att sy??
Spännande!!

På Nerikes Kattklubbs hemsida finns en artikel Kattutställningar för Dummisar.
= för dom som aldrig ställt ut och är jättebra. Står allt om huskattsbevis, regler och mått på burskynken bla.
Själva har vi en husis som vi ställt ut sedan han var 8 månader. Han fyller 2 i April. Det var jättenervöst första gångerna fast han ligger aldrig i sin utställningsbur. Han finns hos oss i Montern då vi också säljer på utställningarna.
Ok, Då får de bli att titta in där då. Tack!
jag fick mitt huskattbevis igår.. vad glad jag är altså! :D så nu har jag behörighet till att ställa ut den här damen 

Grattis =) Vi kanske ses på någon fram över då=)
S*Luddhuvet´z
Berätta gärna hur det gått för era vackra huskatter sen! :)
tack tack
tyvärr så är det för sent för mig att anmäla mig till kattutställningen nu :/ men det kommer väll fler tåg som man brukar säga? :)