Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1267 ggr
Fridaaaa
0

Varför gör dem så?!

Hittade en reva till i tapeten idag.
Blir så arg.
Varför gör dem så?
Våra katter är både inne & ute katter.
Har ett klösträd/ställning.
Får mat flera gånger om dagen.
Har några leksaker (som knappt leks med)
Varsin bädd.

Varför ger dem sig då på tapetten? :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Josefa
0

De är uttråkade.

Fridaaaa
0

#1 Hur kan dem vara det när dem har leksaker, klösträd/ställning, vara ute när dem vill osv?!

Mona22
0

Ett uteliv betyder inte automatiskt att de får stimulans. ni måste underhålla och leka med dem Glad

Fridaaaa
0

#3 Det gör vi, var dag :)
Med vippa, andra leksaker är inte lika roliga enligt dem :)
Den ena katten fyller 3 nu och den andra är 14 år gammal (haft henne lite mer än 1 år).

Tränar även hankatten (3åringen) att sitta fint, slå med tassen mm :)

MonicaLagerquist
0

Placeringen och storleken på klösträdet kan spela in.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
0

#5 Min hankatt klöser på det, men inte gammelkatten.
Dock har hon aldrig haft ett klösträd i hela sitt liv, så kanske inte så konstigt.
Har placerat det på 2-3 olika ställen, kan inte ha det på fler ställen

Hawknestgrove
0

Katten/katterna har hittat en liten  lös flik i tapeten…….Mitt tips är att du tapetserar om noga, då händer det inte mer

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fridaaaa
0

#7 Inte jag som tapetserat :) Kan inte sånt ;)
Och det var noga gjort, dem har gjort det i 2 rum, ena rummet vet jag var noga gjort, men såg sedan hur han gjort: När han hoppar efter flugor så har han klorna ute och då har han rivit på den på det sättet :/
Sedan är den tapeten vi använde utgående med så den finns inte mer i butiken :)

Hawknestgrove
1

asch….. Ok, lite roar småbarn. Med andra ord så är flugor bara kul så länge katterna är unga. Det ÄR inte svårt att tapetsera….Skrattande Finns ju dösnygga billiga tapeter på Rusta….Hemligheten är, att man måste låta tapeten ligga och dra sig med limmet ca 10 minuter per våd. Du kletar på tapetklister och viker tapeten så att insidorna inte torkar…. låter tapetvåden ligga ca 10 minuter och sen upp på väggen.

http://www.youtube.com/results?search_query=tapetsera&oq=tapetsera&aq=f&aqi=g1&aql=1&gs_sm=s&gs_upl=1276l4544l0l6827l9l9l0l3l3l0l298l1289l0.3.3l6l0

Du kan om du vill!!! Friskt vågat, hälften vunnet! MEn vänta tills kissebarnen blivit vuxna och trötta på att jaga flugor

Fridaaaa
0

Hehe japp Flugor är en höjdare att jaga och hoppa efter! ;) Den gamla bryr sig inte direkt hihi :D Du ska se ena fönstret, massa tassavtryck efter han när han har slagit efter flugor ;) hihi Ja jag får nog vänta lite till hehe :D

line84
0

Som #7 skriver har de säkert hittat en liten reva i tapeten och tycker det är jätteroligt att riva där, särskilt när det lossnar mer och mer! Så det är nog "bara" lek för dom. Förstår att det inte är lika kul för dig.. :(

Hawknestgrove
0

Ja, han slutar när han blivit ca två år. Ok att mysa med dem i fönstret( dekillar ju så skönt under trampdynan) det brukar sitta i. MEn alla våra har lagt av med jagandet efter flugor när de kommit över året. Sen är det ju säsongsbetonat också. nu finns det ju inga. MEn jag brukar alltid vänta till månadsskiftet maj juni med att putsa fönster just för att på våren  vaknar de äckliga vindsflugorna till liv och det tar ett tag att bli av med dem. och som sagt små fina tassar på fönstren det kan man ju stå ut med.

Fridaaaa
0

#12 Min fyller 3 år nu i april/maj och han är lika busig än när det gäller sånt ;)
Här finns det dessvärre flugor pga det milda vädret & att jag bor på landet ^^,
Ja det får man stå ut med hehe Inte mycket att göra åt! :D

#11 Justdär vet jag att det inte var några revor :)

Hawknestgrove
0

jag bor också mitt ute på landet. MEn flugor inne, det har vi inte nu. De kommer igen när solen börjar värma, då vaknar vindsflugorna och sitter i stora klasar på ytterväggar och fönster där ingen är. Jag är nog lyckligt lottad då. Ok, har en av katterna, som fortfarande jagar flugor, men bara på fönstren

AgnetaB
0

Minsta lilla insekt som kommer in så river de allt i fönstren mm i sin jakt.

Mina fönster är helt kladdiga av flugjakt men det lugnar sig väl om något år.

[silkesnosen]
0

Hm se till att klorna e klippta. Jag fick min katt att använda klösbrädan genom att ta tassarna o dra, de återgår ju till där det luktar dem. Jag fjäskade oxå ngt enormt, så han fick uppmärksamhet när han var där! Dock har jag några rottingstolar, som han får gå loss på å de är oemotståndliga :)

Fridaaaa
0

#14 Okej för svärmor har med problem.
Vi har höns plus en "damm" bakom hönshuset, tror det med drar till sig flugor. Fast nu är det knappt några men några är det ju.

Hawknestgrove
0

Ok, då blir det mera flugor inne. Då får du hoppas att kissarna växer ifrån glyttigheterna. Chansen finnsSkrattande

Fridaaaa
0

#18 Hehe ja får hoppas ;)