Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 3402 ggr
Loveradio
0

Tror hon är katt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade det här klippet på aftonbladet. Haha, jaaa vad ska man säga??

länken

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mona22
2

Jadu, vad säger man… Finns folk till allt….

EddaM
1

Såg det på outsiders på femman igår.  Och ja vad skall man säga…för att tro att man är en katt…veta så otroligt lite om katter…hahaha ja man såg ju att hon inte hade allt hemma så att säga.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Loveradio
0

#1 Jo det finns ju det haha.

#2 Åh det missade jag, får gå in på kanal 5 play och kolla. Haha inte alla indianer i kanoten direkt Flört

GabbiS87
0

Lampan lyser men ingen är hemma Flört

Loveradio
0

#4 Haha, hissen går inte ända upp ;)

GabbiS87
0

#5 Haha nej hjulet snurrar men hamstern är död! Finns massor man kan säga! Ännu är inte den sista idioten född….

[Lillfjanten]
0

nu har jag inte samma intressen eller tankar om denne som "tror att hon är en katt", men att hålla på och håna henne som många gör i inläggen är hemskt att läsa. bara för att folk har udda tycken så är det inte ok att skriva som ni gör.

Loveradio
0

#6 Haha, och inte den vassaste kniven i lådan! Haha tycker sånna talessätt är roliga Skrattande

GabbiS87
0

#8 Jag tycker också såna är roliga, men nu pratar jag inte ens om "hon som tror hon är en katt" längre! Det är inte skottat ända fram, haha, den är skön!

#7 Om man inte får reagera på hennes intressen och tankar är det ju konstigt att hon ens vill vara med i ett timmeslångt program på tv?

Loveradio
0

#9 Nej inte jag heller. Haha ja den är också bra!

#7 Tycker du överreagerar lite. Finns ju folk som skrattar i ansiktet på henne, och pekar och hånar henne IRL. Och det är ju mycket hemskare än att sitta vid en dator.

[Lillfjanten]
0

#9  jag har inte sagt att man inte får reagera, men jag tycker bara att man kan reagera på annat sätt än genom att göra sig lustig över folk. jag tycker att det är strongt att visa att man är annorlunda, det finns nog många som har avvikande intressen, men inte törs visa det och jag förstår varför. men självklart kan man ju diskutera intresset!

Cazzos
2

Jag såg det avsnittet på Outsiders igår natt. Alltså klockan 00:20 och inte 20.00 Flört

Jag tycker att det ser mer ut som ett rollspel än som något hon "hellre vill vara" eller "känner sig som".

Dvs att hon trivs bättre med att rollspela och vara en katt, och att det sitter hårt i hennes huvud, och då säger hon att hon känner att hon är "född till fel art".

Det är typ som med furrys. Det är också ett rollspel, men man får tolka det hur man vill och jag tycker iallafall att det är udda men acceptabelt.. Om alla låtsades vara katter och man ser en människa med en hund i koppel så skulle kommentarerna vändas.

Men att hon går med på att visa sig i tv för hela Sverige så får hon förbereda sig på att det finns folk som tycker att det är helt absurt eller konstigt.

[nataschaj]
0

Kolla med på de i natt. Tycker de e sådär. Vists jag sj skulle tänka mig gå runt i sån dräkt, för skoj skull, men inte göra de som en vardag eller liknande.

Och hon som beteer sig (tror)att hon e en katt..jaa, får hoppas att hon inte skaffar barn och lär de barnet såna saker, för de kommer vara synd om de barnet.

Lite OT Nu men dem råttor hon hade va grymt söta, men gilla inte dirket buren hon hade..

EddaM
0

#13: Men hon tyckte inte att man skulle ha djur i bur utan de skulle leva naturligt…ja hon sade emot sig själv väldigt mycket.

Tjejen i Örebro bor jag visst nästan granne med…ja så där ser man. Har dock aldrig sett henne.

S*Luddhuvet´z

Imasy
0

Rent krasst är hon väl inget sämre än tex lajvare eller de där amerikanska gubbarna som "leker" inbördeskriget de hade på 1800 talet?

Kanske ett annrlunda sätt att leva och inget jag skulle vilja göra, men är hon nöjd med att vara katt så är det väl bra för henne :)

[Lillfjanten]
0

dessutom (säger INTE att denna tjej har det) så finns det folk som har psykisk ohälsa och då skriva att de inte har alla hästar hemma osv, det ser hemskt tråkigt ut. håller med #15 i vad hon skriver.

Loveradio
0

#16 Men snälla, du överdriver. Hon tar inte skada av att vi pratar om henne..

[Lillfjanten]
1

#17  nej inte att man pratar OM henne, men sättet det görs på.. eftersom jag har en del kontakt med personer som har psykisk ohälsa så tycker jag att detta är lika illa att bete sig på detta vis som att kalla folk cp hit och dit. men det är ju bara min åsikt.

Imasy
0

Fast å andra sidan, hon kan ju lika väl vara medlem här på sajten? Detta är ju ingen sluten grupp utan vem som helst kan ju läsa här.

Loveradio
0

#19 Jaja. Tycker klippet var kul iallafall. Sen om inte ni tycker det så behöver ni inte tycka det.

Josefa
1

Nu såg jag inte programmet, men antag att tjejen har någon psykisk störning. Då är det inte ok att hålla på och göra narr av henne. Och väldigt fel av TV att visa upp henne. Har hon en störning så är hon inte ett sådant tillstånd att hon kan avgöra om det så bra för henne att visas upp i TV.

Imasy
0

Jag kan väl tycka att det är en sak att diskutera själva "fenomenet", att rollspela, och en annan sak att diskutera henne som person.

Det finns folk som "leker" vampyr, medeltida riddare, Star wars-gubbar eller varför inte sjuksköterskedräkten i sängkammaren osv osv.

Själv har jag aldrig förstått mig på detta med rollspel öht, så för mig är det obegripligt hur man kan vilja låtsas vara vare sig katt eller vampyr eller något annat, men vill man rollspela och ha det som intresse eller vad man ska säga så får det väl vara så. Men det finns myket annat folk gör som ter sig lustigt i min värld, men det är väl upp till var och en att tycka ;)

[Lillfjanten]
0

#20  ja tänk vad tråkigt det vore om alla var likadana :)  och om det inte vore för lite udda personer så blev det inte många intressanta program heller.

Loveradio
0

Förlåt för att jag tyckte det var roligt. Då är jag väl en jättehemsk människa då.

[Sniff]
0

Prata inte illa om henne.

Jag har en stor del av min barndom krypit runt på "fyra ben", skällt, gnällt, jamat, fräst och ylat. Varit ett djur. Nu gör jag inte det längre, men än idag gnäller jag när jag mår dåligt eller är ledsen, skäller när jag är glad, jamar när jag vill ha uppmärksamhet och fräser, morrar och klöser när jag är arg.

GabbiS87
0

Jag tyckte det var mer skrämmande än roligt egentligen, iaf när jag såg programmet….det är klart att hon får leva sitt liv precis som hon vill men det skrämmer mig vad det finns för människor. Jag tycker att det är skumt och konstigt, det är min åsikt och jag har rätt att uttrycka den. Fast jaa, det var barnsligt att hålla på och driva med henne…kunde bara inte låta bli, ber om ursäkt om någon tog illa vid sig.

Sehvrin
1

#22 Skillnaden mellan rollspel (nu pratar jag bordsrollspel och lajv, sånt där i sängkammaren vet jag inget om Tungan ute) och personen som tror att hon är katt är att man har en roll som är mer eller mindre separat från en själv. Av alla mina rollspelande vänner har jag aldrig stött på att de tror att de är sin roll.

Rollspel och lajv är mycket riktigt lekar, men med lite fler regler än vanliga lekar. De ger också en möjlighet till att utforska nya aspekter av sig själv och av mänskligheten som man aldrig får i den verkliga världen (inte utan att lida för det i alla fall).

Att rollspela är inte konstigare än att se på en film. Fast istället för att sitta passiv så påverkar man historien aktivt.

Att lajva är inte konstigare än att åka på semester. Fast istället för att åka på solsemester till Grekland så kanske man åker till ett krigsdrabbat sagoland.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EddaM
1

Det jag reagerade mest på var att för att vara katt så vet hon otroligt lite om just katter. Hon kanske skulle studera katter istället för att göra som hon tror en katt gör…fast det är min åsikt och är man med på tv om en sådan här sak så får man tåla en del mindre positiva saker med.

S*Luddhuvet´z

[Lillfjanten]
0

så om man visar en dokumentär om psykiskt sjuka eller andra människor, som tror att de är någon/något annan/annat än de är så är det ok att håna dem? karlar som tror att de är fruntimmer och tvärtom? jag tycker att det är synd att många tycker att det är ok. skrämmande t.o.m. man kanske även ska håna dem som ser annorlunda ut? sen vet man aldrig vad folk har för sig inom sina väggar hemma, utåt kan de vara "normala", men hemma en helt annan person. det är nog mycket vi inte vet om våra bekanta.

EddaM
0

Håna är väl för att gå förö långt tycker jag. Men går man ut med sådana saker få man vänta sig att folk reagerar helt enkelt. Jag skrattar åt de på Idol som kommer o tror att de kan sjunga tex. jag vet att jag inte kan…alltså ställer jag inte upp i sådana program.

S*Luddhuvet´z

Josefa
0

Problemet är att om tjejen nu har en psykisk störning så förstår hon inte vad hon utsätter sig för när hon går med på att visa upp sig i TV. Och producenten tackar och tar emot och skiter i konsekvenserna. H*n är bara ute efter pengarna.

EddaM
1

Då borde hennes familj/vänner/hona eller hane sagt till henne att inte vara med helt enkelt.

S*Luddhuvet´z

[ingvarisbjorn]
0

#31 fast samtidigt kan man inte förutsätta att någon inte alls förstår vad den gör, bara för att denne har psykiska problem. Den sortens omyndigförklarande tillämpas tack och lov inte idag. Visst är det fruktansvärt när människor utnyttjas för pengar, men samtidigt ska man akta sig för sådana förhastade slutsatser.

Josefa
1

Nä självklart inte. Och man får ju tycka vad man vill om det hela, det är att folk gör narr av henne på allmänt forum som jag reagerar på.

pebb
0

Vad jag tycker var konstigast var ärligt talat hennes "hona" och tydligen en "hane" också (har bara sett det på aftonbladet, vet inte om allt var med där?) Jag hade känt mig väldigt skum om jag matade henne på golvet och brottades med henne osv, helt enkelt låtsats att hon var en katt..

Cazzos
0

#35 De sa i programmet (tror inte att det visas på klippet) att hennes "hona" ("hanen" visades aldrig på tv) inte känner sig som en katt lika mycket som den andra, så hon satt där o käkade med kniv o gaffel..

Tycker också att det är liiiite äckligt att hon sitter och slickar på sina fingrar. Människans saliv innehåller ju inte samma ämnen som i en katts saliv.

[Lillfjanten]
3

#35  det finns äckligare saker att slicka på om man tänker så. sina egna fingrar tycker jag inte är äckligt, ja, det beror ju på var man haft dem.. andras fingrar? ja, det är inte fräscht tycker jag.

jag tycker det är lite kul med udda människor, så länge man inte skadar andra. nuförtiden görs ju könsbyten, det vore ju lika märkligt? men det kanske många tycker. själv tycker jag att det är lika udda att tro på en gud, som enligt mig inte finns, och att leva strikt efter en bibel och behandla ex.vis homosexuella som pest. men som sagt, så länge man inte skadar andra människor så tycker jag att det är härligt att folk vågar och vill leva ut sina känslor. man lever bara en gång och att inte våga göra saker för att det är pinsamt, det kan man få ångra en dag. våga leva livet! strunta i vad folk tycker om din frisyr, din livsstil eller klädstil, så länge du mår bra och andra inte far illa av det.

pebb
0

Sen känner jag att "hon tror hon är en katt" är lite fel uttryck, hon vet ju att hon är en människa men vill vara en katt istället. Jag anser att om du tror att du är en katt så vet du inte att du är en människa utan du "vet" att du är en katt.

[FruStein]
1

Om man är 25 år och till vardags lever som katt - eller snarare tror sig leva som katt - så är något galet. Detta är inte lajv utan en person som talar om att byta art. Jag tycker att det är hemskt att hon alltså har två personer i sin närhet som möjliggör detta för henne. Hoppas att de försörjer henne också; själv ser jag hellre att mina skattepengar går till vård för förvirrade människor än att de går till försörjningsstöd för någon som tror sig vara katt och därmed inte kan arbeta (för det gör ju inte katter).

[Lillfjanten]
0

#39  vad är då förvirrade människor?

Sophey
2

Jag tror inte att hon ar har pa forumet anda, jag har da aldrig sett en katt surfa pa natet Flört

Medarbetare på matlust

[Lillfjanten]
0

nä jag har inte sett en katt handla i affären heller, men hon handlade ju eller hur?

[FruStein]
0

#40 Människor som av någon anledning inte fungerar mentalt.

[Lillfjanten]
0

#43  sen kan man ju definiera vad "inte fungera mentalt" är också. om jag har en dålig dag då är jag alltså förvirrad? hon som vill vara en katt är förvirrad? ja, vi har olika syn på saker och ting, och det är väl tur det. Förvirrad är ett ord jag inte använder (och skulle aldrig göra) om andra.

[FruStein]
0

#44 Fast vi människor föredrar olika uttryck. Det vi kan göra är att försöka förstå varandra i det stora hela och inte haka upp oss på detaljer.

[Lillfjanten]
0

#45  visst gör vi det! jag tycker bara att det är intressant med vilka definitioner vi har, och vet jag vad folk menar så är det lättare att förstå deras synpunkter.