Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 494 ggr
evamojje
0

Godförmiddag Lördagen den 21 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En fin solig men blåsig dag på söder ser det ut att bli. Sitter och dricker mitt morgonkaffe äntligen. Vart väckt av 2 upprörda katter då deras klätterträd har gått sönder. Det har delat sig på mitten och hur jag en gör så kan jag inte skruva ihop det. Fattar inte vad som har hänt, har försökt allt nu medan Mojje och Strawberrie har gått runt mig och jamat men det går inte. Så nu e dom väldigt sura och fundersamma för hur ska dom komma upp på sitt favoritskåp nu?.

Får väl försöka hitta på någon lösning *L* några förslag? Har ni kanske erfarenhet av detta?

I vilket fall idag blir det en lugn dag med en promenad och fika med några kompisar.

Ha de bra

Eva & Mojje & Strawberrie

Ps. Bilden är från skåpet som dom nu inte kommer upp till *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

beda_stina
0

Gå till skogs och hämta ett nytt träd!

Titti
0

God förmiddag.

Idag har Vimsan mest varit ute, i blåsten. Hon är inte rädd för vädret hon.
  Det blåser så pass att m/s Ålandsfärjan hittills har ställt in alla turer, och jag som väntar hit min bror från Stockholm. Men som sagt, han hinner nog hit till tisdag och det är det viktigaste.

Ikväll ska jag och spela kort. Är ju Pitchmästerskap, fast jag är med bara för att det är roligt - inte för att vinna. Jag har ju varit med och vunnit en gång redan, så för mig är det inte viktigt att få mitt namn igen på pokalen. För dom som undrar kan jag berätta att det är ett kortspel, närmare kan jag inte förklara för jag är dålig på det. Flört

Föresten så sitter jag just nu med andan i halsen. Fått veta saker som jag inte visste. Skrikandes   Här har jag suttit och trott att jag i det närmaste har en clean och säker dator - städar den lite nu och då och uppgraderar programmen. Ha… Jag blev lite kallsvettig när min shattkompis berättar att min dator är som en öppen bok trots alla uppdateringar - och mellan 800-1100 anfall/per minut av spam, virus och annat skräp försöker min brandvägg stoppa… Dessutom höll det på och maskade sig in en Trojan i min dator medans vi höll på.   Men nu är det fixat så att min chattkompis får ta hand om dom värre och farligare grejorna, eftersom inte jag har program som fixar bort dom.   Märkligt egentligen, min chattkompis kan sitta flera 100-tals mil bort och skanna efter virus i min dator. Oskyldig

Ha en bra dag, och blås inte bort Flört

evamojje
0

#1 *s* snacka om kraft tag men det får nog vara. Bor ju som sagt i stan så det känns aningen avlägset att ge mig ut i skogen och kapa träd *s*. Men tack för tipset ;-)

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Murre_Uddiz
0

idag har jag varit i kyrkan på min syrras konfirmationsdag. Sen kom släkten å alla hem till oss och så :P
Murre var ute hela tiden, han e såå rädd för främmande männikor!
Senare idag ska jag till stallet för att fixa inför tävlingen imorrn *nervös*