Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1087 ggr
Zakira
0

Katt i sele

Hej! Vet att många av er går ut med era katter i olika former av koppel. Vi försökte gå ut ett par gånger med vår lilla Zelda (huskatt) och det gick bra, hon tyckte det var spännande men lite nytt och ovant, men sen satt hon och skrek säkert en vecka efteråt innanför ytterdörren. Som att hon tjatade på att få gå ut mer, särskilt när någon kom eller gick ut genom dörren. Detta trots massor av lek, uppmärksamhet och en del klättermöjligheter. Hur beter sig era katter när ni varit ute med dem? Går dem bara snällt in och är som vanligt eller börjar dem tjata vid ytterdörren? Hur ofta är ni ute med dem?

Ewepewe
0

Var glad att du inte har en bengal katt, hennes ljudnivå klår allas katter känns det som. Hon fullkomligt skriker (och slutar aldrig) om hon inte får gå ut i solskenet och hänger i dörrhandtagen och gör allt för att få gå ut. Idag rymde hon ut i trapphuset då husse kom hem.

Vi är ute med henne då det är fint väder, ej på vintern för då vill hon inte gå ut.

Så ja, du får fundera hur ofta du vill och kan ta ut din katt, för har de en gång fått vara ute så vill de ha mer :)

Men jag tycker det är bra med sele då det finns så många idioter i samhället som dödar/misshandlar/fångar in katter.

Mona22
0

Jag tar ut mina katter i transportburen med koppel på. de associerar inte ytterdörren med att gå ut då. Prova göra såGlad

femman
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag började ta ut min katt i sele i våras, och efter det sprang han mot dörren när man skulle ut och ibland stannade han inte utan sprang rakt ut i trädgården! Och efter varje gång han hade varit ute så jamade han och stod vid dörren. Men nu har vi byggt en jättefin rastgård till honom, så nu när han får vara ute mer så jamar han inte vid dörren längre, utan verkar väldigt nöjd :)

Men du får nog stå ut med jamandet, det är väl deras sätt att säga att som vill gå ut. Men jag tror att det är bra att göra som #2 sa, att ta ut dom i transportburen!

Lycka till!

jollycox
0

Mina katter får komma ut några gånger i veckan på våren, sommaren, hösten. beror lite på vad det är för väder. Den ena tigger inte om att få gå ut men den andra gör det, han sitter vid altandörren och jamar men han brukar sluta och gå därifrån när vi säger åt honom. Men när dom har varit ute och vi kommer in så är dom nöjda.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin