HJÄLP!
Jag behöver massor utav hjälp, det är såhär att min pojkväns mamma har en katt som kissar överallt helatiden. Vet inte om hon har kollat upp det hos en vetrinär men hon har varit och frågat någon och då fick hon någon mat som skulle hjälpa eller något?
Han är världens finaste katt, dock lite konstigt temprament för han får nog ganska snabbt och så bits han.
Det stora problemet här nu är att han kommer avlvas inom snar framtid om ingen kan ta hand om honom, och jag är helt emot avlivningar så jag sitter och panikar och behöver hjälp. Är det verkligen en tillräcklig anledning till avlivning?
Han är kastrerad och han finns i nordvästra skåne kanske jag borde tilllägga..

Kolla genast upp om det kan vara urinvägsinfektion! Då kissar katten pyttelite hela tiden, helst lite överallt eftersom det gör ont att gå på lådan och katten testar andra ställen.
Eller urinsten
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Blås sten är vanligt att kastrerade hankatter får, då kissar dom lite här och där urinen kan då vara lite blodblandad. Katten behöver en diagnos och behandling, inte en avlivning.
Hmm.. har rngt och pratat med henne och hon söger att hon har vart hos vetten men hon kom inte vad det var och han fick pencilin och stressnedsättande. vet inte om det är det man får mot urinsten elelr blåssten eller så men.. Tycker inte att han ska avlivas bara, känns inte alls bra.
kan det kanske vara brist på uppmärksamhet?
Visst kan det bero på brist på uppmärksamhet, sjukdom måste uteslutas. veterinären har special foder för katter som bildar blås stenar om det nu skulle vara problemet. En katt behöver ha många rena toalådor, kanske något att tänka på.

Har det blivit någon stor förändring (om det inte är uvi)? katter kan ju protestera mot sådant.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Hur mycket stimulans får katten? Är han ensamkatt? Innekatt? Någon förändring som skedde strax innan han började kissa omkring?
Det är vanligt att katter protestkissar - det är deras sätt att berätta att något är fel eller otillräckligt, sen är det upp till ägaren att lista ut vad katten mår dåligt av.
Är han kastrerad?
En artikel om orsak ochåtgärder om katten kissar utanför lådan

#9 Du glömde nog länka.
Har ni testat att byta sand i lådan? kan ju vara så att katten inte gillar den som är nu?
Har katten varit på återbesök hos vet. för att kontatera att åkomman han fick penicilin för är borta? Det kollar man väl innan avlivning ens kommer på tal???
Zabelle