Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1196 ggr
miagirl40
0

Dåligt eller bra?

Hej

Jag förlorade min katt i måndags, hon var då 18 år och jättesjuk.

Igår hämtade jag hem en ny katt från katthemmet, som de hade hittat indränkt i olja och i en påse inslängd i skogen.

En del säger att jag borde skämmas för att skaffa ny katt så fort, men mitt "kall" här i livet har alltid varit att ta hand om värnlösa djur. Visst känns det i mitt hjärta efter min älskade smulan, och hon kommer alltid alltid vara speciell för mig. Det var min bebis. Och kommer alltid förbli. Ingen katt kommer någonsin kunna ta hennes plats i mitt liv.

Mina två andra katter börjar sakta men säkert vänja sig. Har Feliway så det ska underlätta lite. Det kändes precis som om detta var vad min lilla smulan ville. Att jag skulle rädda en liten värnlös katt och ge henne kärlek. Jag sänder min kärlek till min lilla smulan varje dag, flera gånger om dagen pratar jag med henne som om hon fanns hos mig och låter henne veta hur mycket jag älskar henne och att hon har det bra där hon är nu med andra som ger henne lika mycket kärlek som jag gjorde och gör.

Jourhemmet
0

Smulan sitter nog i katthimlen och är mycket stolt över dig. Kram

Mona22
0

Du gjorde en väldigt bra gärning som tog hem en katt som behöver hjälp. Jag tycker verkligen inte det är fel av dig!! du är en bra människa och självklart skulle smulan vara glad att du hjälper en i nöd.

[SoooL]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är väl ändå individuellt hur snabbt man kan skaffa en ny katt efter en gammal katts bortgång?! Värre är väl om man avlivar en för att man tröttnat och skaffar en ny?
Så jag tycker bara att du gjort en helt underbar insats som hjälper denna krabat!!
Lägg in bild så man kan få se nytillskottet (om du vill) :)

Heidi
0

Jag tycker absolut inte du gjort något fel. Självklart kan du ju sörja din älskade Smulan även att du hjälper en ny katt till ett bra liv. Jag tror Smulan är stolt över dig i sin katthimmel för du hjälpte en behövande katt.

Den nya katten ersätter ju inte Smulan, det är ju en helt ny individ.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

AmandaWvW
0

Det var det dummaste jag hört, all sorg är unik och ingen borde berätta för dig vad som känns bra.

Lycka till med nya missen, och hoppas hon får ett lika långt och från och med nu lyckligt liv!

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

miagirl40
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket allihop, känns så skönt att höra.

Det finns ju ingen som kan ersätta det jag och min älskade smulan hade/har. För jag känner allt henne omkring mig ibland ändå.

Här kommer en bild på Lilla Nea som jag hämtade igår.

miagirl40
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och denna bilden är min älskade smulan

Hittade smulan när hon var 3veckor gammal. Så hon blev ju min bebis. Men känner att hon har det bra där hon är nu, slippa smärtan. Och så mycket kärlek det finns där oxå.

[SoooL]
0

Vilken ursöt tjej du tagit hand om!

Och Smulan också - en riktig liten skatt Kyss

Jourhemmet
0

Aha det blev ingen vuxen? Jaja, det blev en katthemskatt iaf. Då får du busa mycket med den lille eftersom dina gamla inte lär göra det.

miagirl40
0

Nea är 7 månader :) Det var den som de helst ville ha ut så fort som möjligt eftersom hon varit i ett hem redan, men de lämnade tillbaka henne för de kom på att "de hade inte tiden för en katt". Så Nea hade börjat att gå in i en depression.

Men jag har nu skrivit upp mig för att hjälpa till på hemmet flera dagar i veckan. Och har nog förmodligen fått 4 av mina vänner att ta hem varsin katt därifrån :) Det känns otroligt skönt.

Den äldsta katt de hade på hemmet var 2 år. Men gud vad fint de har det där. Allt guld i världen till de som startat denna idén för våra älsklingar.

Josefa
0

Vilket dumt resonemang. Det finns väl inget bättre sätt att sörja på, än att ge sin tid och omsorg till någon som behöver det. Smulan varken mår dåligt eller blir ledsen för att du tar dig an en annan katt. Tvärt om tror jag hon är glad för både din och nya kissens skull. Hon hamnade ju själv hos dig, när hon som mest behövde hjälp.

Lycka till.

Jourhemmet
0

Strålande att du ska bli volontär Skrattande Var ligger katthemmet? Fråga runt lite till du så kanske fler får upp ögone för dom stackars katterna.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Skämmas? Det är väl det sista du ska göra, tvärtom  var stolt som trots din svåra förlust av lilla Smulan ger denna arma lilla krake ett hem med värme och kärlek som mäniskor behandlat så illa. Sträck på dig och var stolt.