Parade under vintern?
Kan katt honor som går ute bli parade även under vintern? eller börjar dem med det först till våren?
obs: inte min katt

Tyvärr i det läget så kan katter bli dräktiga året om.
Stolt ägare till tre La permer
#1 men det hör inte till vanligheten att dem förökar sig på vintern?
Dom löper vanligtvis mer på våren/sommaren pga ljuset.
I södra Sverige löper de året om. Inget ovanligt med kattungar i mars.
#3 det var det jag hade förr mig :)
#4 okey, ja jag bor i melln sverige, dock går min katt ogjärna utanför dörren mer än för att kissa och bajsa, hon gillar inte snön och blöt, haha liten prinsessa där ;)
obs: min hon katt är kastrerad

Tycker att alla ute katter skall vara kastrerade då skulle överskottet på de oönskade minska en del ialf. Bra att du har kastrerat din misse =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag anser att det är ens skyldighet även om man har en hankatt. Annars bidrar man ju till alla hemlösa. Hankatter blir ju även skadade ofta då de bråkar om revir o springer iväg hur långt o länge som helst. Ofta när man ser söndertrasade öron mm vet man att det är en okastrerad hankatt.
Skulle vara en lag på att alla utekatter skulla vara kastrerade då skulle det ju minska betydligt med sönderfrusna kattungar.
Det är vanligt med kattungar på vintrarna i stall o bondgårdar där jag varit.
Speciellt med dessa milda vintrar som har varit o man kan ju bara se till alla raskatter som paras på vintern så vet man att katter är fertila året om.
#6 jo jag tycker det ska bli lag på att alla utekatter ska vara kastrerade och ID märkta ;)
#7 jo, bi har kastrerat dem hanar vi haft pga att dem börjat kissa inomhus, eller för att minska risken att dem börjar kissa inomhus ;)
Ja en sån lag som följs och kollas upp att den följs skulle ju hjälpa problemet med antala hemlösa katter nå enormt :)
Jag brukar kunna se kattungar som är födda på hösten och då är små på vintern, men aldrig sett kattungar som är nyföda på vinter. -15 - -25 nästen hela vintern kallar jag inte mild vinter, fy och blä, och min och stallets katter håller med haha ;D
-6 och dem vill fortfarande inte gå ut :P

#7 Håller med dig! Mina föräldrars förra hankatt var kastrerad men han var ändå en riktig slagskämpe. ;)
Min och sambons katter är både kastrerade, öronmärkta och vaccinerade fast dem är 100%innekatter-skulle dem smita ut så är det lika bra att dem är "fixade" med allt sådant. =)
Rafflan, kolla på blocket så får du se…där finns ju alltid en massa småkatter som söker hem. Både sommar och vinter. 
Vissa ger ju sina katt honom p-piller istället. Det fick vår katt som vi hade när jag va lite också, min mor lägger helst inte pengar på djuren :/ men där blev ju en kull ändå så lika bra att kastrera katten.
Mina katter löper ca varannan vecka året om och jag bor i norr
Kastrering inbokad för katten, när första djurklinik i närheten har sin speciall sak för kastrering ska katten få komma ditt, vilker borde bli o feb-mar ;)
#12 Varför låter du dina katter gå runt och löpa stup i kvarten, det är synd om dom. Kastrera.
#14 svårt att bedriva uppfödning om jag kastrerar alla katter
och ja jag har valt bort p-piller så jag är nog en dålig ägare…man väljer mellan pest och kolera… Men jag låter iaf inte mina katter springa lös ute och para sig hur de vill..

#15 kastratavel brukar inte funka så bra,nej. hehe
Min tyra löpte jämt men hon är kastrat nu , hennes dotter vill inte löpa alls så där längtar man ju nästan efter skönsången
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus