Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 5476 ggr
Mantissa
0

Kattungepaket?

Jag har nyligen fått mit stamnamn godkänt och min första kull är nu en dryg vecka gammal!
De kommer att bli uppfödda på RC torrfoder och färskfoder och naturligtvis får de med lite av detta när de flyttar.

Men jag funderar på det här med kattungepaket. Vad innehåller de olika paketen från diverse foderleverantörer? Det finns ju massor av bra foder, och jag förväntar mig inte att en köpare håller katten på samma foder som jag har gjort.
Men kan man beställa kattungepaket ifrån flera olika tillverkare? Eller måste man binda sig till en?

De jag kikat lite på är
Olivers
Purina Pro Plan
Bozita

men det finns säkert fler.

Fridaybrew
0

Du kan beställa från flera, men bäst är att beställa från den som du redan ger mat ifrån. Foderbyten kan vara knepigt för små känsliga magar.  Kattungepaket är ju egentligen ren reklam  så varför skulle de vara emot att få dela ut mer reklam?

/Fridaybrew

[Stampelina]
0

Royal Canin har ju kattungepaket, se till att få därifrån om det är den maten du ger dem nu, det är ju den maten du anser vara bäst eftersom du ger till dina katter så varför inte hjälpa dem att göra lite reklam för sig?Glad

blondifire
1

du kan beställa därifrån du är medlem o dom erbjuder gratis paket. jag brukar ta från RC, JB och Purina. naturligtvis har bebbarna oxå fått prova den maten innan..

S*Winsnes Wilda

Mona22
0

Jag tar rc kattungepaket och de innehåller lite provmat , mjuk och hård.Rabattkuponger, kattungeinformation, liten filt och foderkopp så man kan mäta upp mat.

Hawknestgrove
0

ja vi har också Rc och det finns även Going-homekit för vuxna katter med väska mat filt m m. vidare så får du 20% på Rc om du reggardig i deras Breeder Club.Trevligt att skicka med en litne västa med saker med sina katter. hills har väl också sånt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mantissa
0

Tack för svaren!

Jag har en fråga till. Är det bättre eller sämre att variera maten till kattungarna? Ökar det risken för känsliga magar eller gör det kattungarna tåligare?

#3 Dum fråga förmodligen, men vilket foder står 'JB' för?

MonicaLagerquist
0

Jag är av den åsikten att man ska lära kattungarna att äta olika slags mat och olika sorter.De mår magarna bäst av.

Stolt ägare till tre La permer

blondifire
0

James wellbeloved, ingen dum fråga alls, ibland blir man "hemmablind" ;-)

S*Winsnes Wilda

GoneRaven
0

#7 så sant som det var sagt!

När det gäller märken så rekommenderar jag Orijen och Bozita.