äta med katten!
Ni som har katt, brukar ni ibland mata katten med lite mat från eran tallrik och sedan fortsätta äta med samma gaffel/sked? Det brukar iallafall jag och jag tycker inte att det är ett dugg äckligt :D Tycker det är mycket äckligare att dricka från nån annans flaska eller nåt.. kanske bara jag som är kokko? :O

Katterna äter i köket. Från tallrikar och skålar som står på golvet. Kattmat (med inslag av en och annan räka). Basta.
Så, ja jag tycker att det är lite äckligt att använda samma gaffel. Nu är iofs våra katter ute och käkar möss, så det kanske färgar mina åsikter lite.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Min katt är innekatt så hon äter inte möss och sånt :P
Jag matar inte med gaffel, men de kan få smaka från tallriken - när jag har ätit klart, eller så får de en liten del av tallriken. Vet att jag gjorde så en gång när Mao ville smaka ris av mig, då hade jag noga koll på vart han åt nånstans. Vi har innekatter, men det är mer att de ska veta att de inte bara kan komma och ta för sig utan jag bestämmer.

*asg* Inte är du kokko….inte i mina ögon iaf för jag gör likadant *S* De dricker ur samma glas, äter från samma gaffel ibland och sen har vi en hund som ibland får smaka på glassen när man äter glass :D
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
jag brukar alltid äta med mina katter låter dom äta vår hemalagad mat .
Aldrig! Inte för att det är speciellt äckligt, men jag vill inte ha några tiggande katter. Min mat är min mat och så är det bara. Därför har jag aldrig några katter som sitter och tittar med stora ögon efter matte eller husses mat som finns på tallriken.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#4 haha, härligt att nån gör likadant :D Får ibland höra att det är äckligt att min lilla kisse sitter med mig vid matbordet.. men hon vet att hon bara får sitta där när jag ropar på henne 
Katten kan få äta EFTER mig. Inte på samma gång. Bläk.. Mysigt, tvättar sig i rumpen och sen dela bestick och tallrik?? 
Katterna brukar få ngt från min tallrik, men aldrig att dom äter från min gaffel, jag tkr inte det är äckligt, men har bara inte gjort det så. Men samma glas använder vi när det står på mitt nattduksbord.
Hundarna brukar så smaka på glassen, och jag o kanin delar äpple tillsammans, äter på varsin sida 
Nä jag tycker inte det är äckligt, jag tycker så mkt om de och unnar de detta! Vi delar glas och tallrik. Men jag kan inte säga de tigger för jag frågar de om de vill ha och då kommer de fram. Annars är de bara den äldsta, tjocka katten som vågar hoppa upp på bordet =) Mina katter och jag hör ihop och vi bor tillsammans så vi delar på allt..

nej jag gör inte så.. jag vill inte ha tiggande katter o sen så har de en massa bakterier som de kan hålla för sig själv.. de har speciella gafflar o sånt här hemma,,
Nej jag ger inte mina katter min mat, beror mest på att jag brukar krydda min mat ganska rejält och vill inte ge dom väl kryddad mat.
Men om det blir nån pasta, ris och sånt kvar så kan dom få en smakbit efter att jag har ätit klart.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela
Nä jag ger inte mina katter ALL mat jag gör och jag ger bara katten den mat som den tycker om.
nee det skulle jag inte göra :) har ju en katt som gillar tvätta oss lite här o där visst jag tycker inte det är äkligt men ne jag skulle inte äta innan jag tävttat händerna (o det e inte för att hon har tvättat händerna innan) utan för allt annat man tar i.
Nej inte det. För låter jag dom smaka medans vi äter så låter dom oss inte vara ifred. :P

nej det får inte äta från samma gaffel. när vi är klara kan de eventuellt få smaka men jag vill inte ha tiggande katter och det känns på något sätt lite ofrächt när de som en annan skrev, att de kan ha slickat sig på något speciellt ställe och sen äta från min gaffel, nej tyvärr.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Mina katter äter inte med gaffel 
Om det handlar om hygien så är jag inte så kinkig. En puss på nosen får de dagligen och det har alltid mina katter fått…. Jag har då inte blivit sjuk av det, och inte katterna heller. Jag kan liksom inte låta bli 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ett djur som tigger ger jag aldrig mat när jag äter. De får sin mat på sina tider, får de något utöver det så är det inte i samband med mina måltider.. Godis kan jag slänga ut lite på golvet och på ställen så de får tänka och leta. Någon mumsbit kan jag spara från min tallrik som de får när jag ätit färdigt.
Jag har ett riktigt matvrak här hemma som, trots att jag aldrig uppuntrat hennes beteende, alltid tigger när det vankas mat. Och hon tror alltid att hon ska få, hoppet är det sista som överger en sägs det… 
Min sambo dör när jag delar med Melvin.. =) Ha ha.. Men dom är duktiga. Dom vet att om dom sitter snällt bredvid så kan dom få smaka. Man får absolut inte smaka om man kastar sig över mattes mat.

Mina katter får vackert hålla sig på golvet, men visst sitter de där och tigger med sina bedjande ögon… Och när vi ätit klart kan de få lite överbliven pasta eller köttbit om det inte är för starkt kryddat.
Fast när vi lagar mat, så brukar de få varsin smakbit, äter de med förtjusning så vet vi att t.ex köttfärsen är fräsch, skulle de rata en köttbit eller färs-klutt finns det nog anledning att överväga om man ska kasta alltihop…
jag tyc ker att en katt är renare än vad människan är
Nej, Katterna får inte äta från min tallrik. Jo jag tycker det är ganska äckligt. Däremot får de gärna smaka lite i sina skålar när jag är färdig. Men mest får de torrfoder; och verkar må gott av det. Men det är ju upp till var och en.
Mina får smaka lite då och då men inte från min gaffel utan då tar jag istället och lägger på deras plats, vill ju inte att dom börjar tigga. Dessutom tycker jag nog att det är lite äckligt sådär att "äta med katten".

de brukar få äta lite av min mat när jag ätit färdigt eller få smaka en liten bit. som jag tar loss från resten av maten. de brukar även dricka från vårt vatten, gör mig inget.