Kattpiss i sängen eller???
Jag har en hankatt på ca 5,5 månader, han har aldrig kissat på fel ställe. Finkornig EverClean sand i lådan och inget byte av lådplacering… Har alltid skött sig helt enkelt. Lådan städas minst 2 gånger dagligen…
Han ska kastreras på tisdag. Nu i kväll var jag på toaletten 5 minuter, katten kom efter mig rätt fort. Han låg och sov när jag gick men följer alltid efter mig direkt jag går nånstans som en hund, även nu.
Han sover alltid med mig i sängen, och har ALDRIG kissat i den. För ett par minuter sedan upptäckte jag det här på mitt täcke?? (bifogar bild). Han har inte legat där i kväll vad jag vet, jag har druckit saft men har inte märkt av att jag har spillt något… Hm. Luktat på fläcken och det luktar inte någonting, helt luktfritt. Luktar blött tyg bara…. Vad är det här???
Sorry för luddigt inlägg, rädd att jag fått en katt som börjat kissa på fel ställen…, men tycker det borde lukta piss?
Druckit för mycket vatten och kräkts på tom mage?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tro mig hade det varit kattpiss så hade du kännt de…
Tycker inte det verkar vara kattkiss, dels i och med att du inte känner någon lukt och så att det är ytterligare två fläckar, fastän mindre. Jag har då aldrig mött en katt som kissat en stor pöl och sedan två mindre. Tror också att det "bara" är uppspytt vatten.