Lag på ID-märkning, vaccin mm?
Vad krävs för att det ska bli olagligt att föda upp katter om man inte chippar, vaccinerar, avmaskar, veterinärbesiktar och registrerar? Alltså uppfödaren borde ju enligt lag vara tvungen att göra detta innan kattungarna är 12v. Namninsamling? Jag har ingen aning.. Vad tycker ni om detta? Hade ni skrivit på för det?
Jag hade definitivt skrivit på namninsamlingen ifall det hade tagits upp någonstans.
inte jag för man kan inte stifta lagar mot allt däremot tycker jag hella djurskudslagen skall ändras
med lagar skall land byggas
http://www.djurskyddet.se/se/vart-arbete/vara-kampanjer/ny-djurskyddslag/
Förslag till förändring av djurskyddslagen där bla obligatorisk märkning finns redan
#3 tack!
Jag tycker att 12 veckor är för tidigt att göra allt detta och sen flytt direkt efter.
De flesta kattungar är inte redo att flytta redan när de är 12 veckor.
En lag som jag skulle vilja ha snabbt är att det skulle bli förbjudet att ha okastrerade och omärkta katter på fri tass. Men hur den lagen skulle fungera har jag ingen aning om. Det lär ju bli svårt att veta vems omärkta o okastrerade katt det är. Det kan ju också vara en som rymt. De e svårt det här med att få till en fungerande lag.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
Ja Obligatorisk märkning är jättebra.
Hoppas att det också blir snart.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.