Höstbengaler + Neva Masquerade
Var ute på en underbar höstpromenad med mina egna 2 herrar (bengalerna) idag… Båda fullkomligt älskar att vistas utomhus och att vi tillsammans kan rusa av oss all energi och röra på oss i samma takt som en hund är underbart 😃
Först ut är min snöprins Milo, det finns ingen vackrare, iallafall inte i mattens hjärta ❤️
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Sen har jag haft ett mysigt kvällsbesök hemma hos Agneta på S*Simplicity och hennes två 4 månaders Neva Masquerade ❤️ Deras personligheter är så himla mysiga, båda två somnade glatt i famnen med ett kurrande 😍
Först ut Benito 💋
Fina bilder på fina katter 🙂
Guuud så fina alla är!
Åh, har Milo blåa ögon? Så vackra katter 😍
#7 Tack 😉
#8 Det är en lyx att få vistas bland dom 😃
#9 Milo har jättefina mycket ljusblå ögon ❤️ Tack!
Fina allihopa! Läcker Milo är. :)
#11 Tack! 😃 Milo har dessutom världens skönaste personlighet.. Han är väldigt pratglad och jamar inte som en vanlig katt.. Han hittar alltid på upptåg och lufsar fram när vi är utomhus (med frambenen breddade som en engelsk bulldogg)😃
Snöbengaler är så himla vackra. Förresten tycker jag inte att selarna stör, de ser bara sportiga ut i dem. :)
#13 Det är dom verkligen! 😃 Har valt selar med bra passform och en färg som framhäver deras ögonfärg ❤️
Väldigt vackra allihopa, men första bengalen var verkligen superstilig…😍😍
#15 Kul att du tycker det 😃 kan ju erkänna att det inte alls var tänkt att jag skulle skaffa en snöbengal från början, men så föll min mamma och så tog de bara en kort stund så var jag också såld… Vem kan säga nej till detta liksom? ❤️
OMG jag skaffade mig en till favvo ras =p
Men har 2 busungar här hemma så får dröja innan det kommer mer men definitivt en bengal nästa gång!
Vad är det för koppel du har till dem? :)
SÅ fina katter! Frivilligt att svara på (vill inte vara OT): Vad är det för sele, rekommenderar du den? är på jakt efter en bekväm och safe sele.
#17 Tänk på att bengalen kräver lite mer vad gäller aktivering och hjärngymnastik.. Det klassas som en utav de mer aktiva raserna så man bör läsa på lite och inte bara skaffa på grund av utseendet 👍
#18 & #19 Jag använder mig utav Puppia - Ritefit Harness:
http://www.pupstore.se/se/art/puppia-ritefit-harness.php
Har storlek S till båda mina herrar och det passar bra trots att dom skiljer sig en hel del var gäller kroppsformen, M är väldigt stort så det rekommenderar jag på en Maine Coon typ (mina väger 6,5kg vardera).. Jag rekommenderar dom varmt i och med att man aldrig behöver trä selen över huvudet och du har möjlighet att spänna på 2 ställen, över skuldrorna och över halsen.. Kvalitén är super, dom kan kännas något klumpiga när man får hem dom, men hädanefter kommer jag inte skaffa någon annan sele än Puppia! 😉

Riktigt fina bilder och katter. Skulle gärna ha en snöbengal men har inte riktigt plats just nu.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#21 Kul att du tycker det, tack! 🙂 Ja, dom är speciella.. Min är otroligt pratglad som siameser/orientaller 😃

Har cornish hemma och det är nästan aldrig tyst 😂
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus