Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3662 ggr
nossukram
0

Öppen dörr och innekatt?

Hej alla kattvänner!

En fråga till er som har innekatt och bor i hus. På sommaren vill man ju gärna ha altan dörren öppen och så men hur gör man med innekatten?Borde man sätta något nät för dörren eller vad?

OberonsMatte
1

Jag tycker att man ska näta in altanen eller ännu hellre hela tomten.

Sajtvärd Katter iFokus

Magrat
1

Vi bor inte i hus, men i lägenhet på markplan med en trädgårdsplats så jag antar att det är likvärdigt.

Vi gjorde som så att vi nätade in hela altanen. Mycket uppskattat av två katter och oss människor som kan få frisk luft nu 🙂
Tyvärr har jag ingen bild på hur det ser ut.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

MonicaLagerquist
1

Vi har nätat in vår altan och kan numera ha dörren öppen när vi vill.

Stolt ägare till tre La permer

[[pimey]]
0

Vi har glasaltan :)

[Mustangcab]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här gör vi nu för tiden😃

Vi har nätat in utanför glasaltanen så att katterna kan komma och gå in och ut som de vill både på altanen och rastgården.

[[pimey]]
1

Är ni inte rädd att de klättra över :)?

[Mustangcab]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 6 Om det är mig du avser så är svaret Nej. Vi har satt nät överst på stolarna där de klättrar och hela vägen runt upptil cirka 2-3 dm. De har försökt genom att dels klättra på själva stolparna och dels genom att klättra på nätet bredvid stolparna med en tass vardera bredvid stolpen.

Det är rådjursnät så det är inte så bra att klättra i för katter då det ger med sig utom vid just stolparna. Men vi ska sätta elstängsel också längst upp där vi har en ståltråd.

Med den typen av nät och den storleken på rastgård så kan man inte ha tak för det kommer att tyngas ned av snön när den kommer. Ett foto till från andra sidan.