Torkade kycklinghalsar
Hej! Jag vet inte om denna fråga passar bättre på BARF men jag kan börja här 😉
Min gudsonskatt har börjat få tandsten, och han börjar lukta ur munnen. Jag har rekommenderat torkade kycklinghalsar till min syster (som äger katten) men hon säger bara "Uuuew! Nej, usch vad äckligt! (att hantera kycklinghalsarna alltså)".
Att katten ska få det gör ingenting för henne, men hon tycker att det är äckligt med djuriska kroppsdelar och sånt och att hon ska behöva röra vid dem.
Men jag tänker gå och köpa det iallafall, vet ni var man kan köpa det, i butik (Sthlm)?
Finns det i större djuraffärer, typ Arken Zoo, Bromma Zoomarknad?
Jag tänkte att jag frågar först innan jag går ut och åker land och rike, förgäves 🤪
Annars kan hon ju faktiskt bara borsta tänderna, så är alla nöjda.
Ge råa kycklinghalsar, kycklingvingar…
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#1 Att borsta tänderna på en katt tar tid, och min syster har inte tid att träna katten, och jag har inte tid att vara där varje vecka och träna katten istället för henne. Jag skulle gladeligen göra det, men jag har inte tid.
Ger man kött med ben, råa elr torkade, gynnar man käkmusklerna som katter faktiskt har, men med bara torrfoder och blötfoder så kan de inte utnyttja dessa. Det är en katt, inte ett spädbarn.
#2 Det vet jag, men nu frågade jag efter torkade och inte råa 😃

Om hon tvärvägrar får du väl föreslå Plaque off 😉
#4 Jag köpte Plaque Off på min katt som jag hade förut, men jag tyckte inte att det gjorde sån stor skillnad 🤐
Men det kanske tar ännu längre tid än den tiden jag använde produkten. Min katt var trots allt 17 år, och hans beläggningar var långt gångna, så att säga. Min gudsonmisse är ca 9 mån, och har nyligen fått plack/beläggningar! 😃
Annars kanske hon kan hantera allt det ''äckliga'' genom att använda en korvtång? :P
#3 nåja så mkt tid tar der inte om de bara har en god relation.
#6 Haha ja, kan tipsa henne det om hon får en påse av mig! 😉