Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 776 ggr
Beafer
0

Bits i fötterna. Feliway?

Min söta, goa, rara katt har fått för sig att min karls fötter är leksaker. När han sover ;) Nej, fräs och vattenspruta har vi provat. Hon slutar inte! Jag leker ju väldigt mycket med min katt. Så det har inte med understimulering att göra. I natt kletade jag även citron på hans fötter. Funkade inte heller.

Tror ni att feliway skulle kunna funka att ha i sovrummet? Det finns ju både för ellutag och på sprayflaska. Tänkte prova uttaget först. Om inte det funkar så tänkte jag spraya vid fotändan. Vad tror ni om det?

Något mer tips? I början av Juli hämtar jag hem en kattkompis till henne. Det hoppas jag ska hjälpa lite också :)

OberonsMatte
0

Jag tror inte att Feliway har någon effekt på en katt som vill busa när ni ligger och sover. Det enda man kan göra är att gömma (bädda in) fötterna under täcket och inte röra en muskel, då tröttnar hon snart. Alla sorters reaktioner och rörelser kommer hon se som en uppmuntran att fortsätta.

Sajtvärd Katter iFokus

Beafer
1

#1 Typiskt. Min sambo har aldrig täcke på fötterna. Det blir för varmt för honom. Kanske får leta efter en väldigt tunn filt han kan bädda in fötterna i.

OberonsMatte
0

#2 Det kanske hjälper om han bara har strumpor på sig? Just barfotafötter är extra lockande att bita i för en katt.

Sajtvärd Katter iFokus

Nerdysiamese
0

hade det problemet med min ena siames och det är som OberonsMatte säger, det enda som hjälper är att inte reagera, tillslut tröttnar katten när det inte händer något.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Cazzos
0

Klickerträning? 🙂