Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 8143 ggr
Beafer
0

Göra egen kattlåda

Jag tänkte försöka mig på att göra en kattlåda av en förvaringsbox med lock. Tänkte göra hålet i locket. Typ som "Modkat". Jag tänkte mig måtten (minst) H40, B40, L40. Vad tror ni  om det? Något jag borde tänka på?

sotarn76
0

Kanske lite för lite om det inte handlar om kattungar …
Min behöver lite mer plats 😇
Och hans är 45x65….

men storleken är ju relativ enda jag kommer på att den inte

skulle kunna läcka …

Beafer
0

Kollade måtten på Modkat. Den är lite mindre. Jag har en vuxen sphynx. Men hon är en liten plutt. Sen kommer det en sphynxbebis i Juli. Men jag tänkte som sagt minst dom måtten. Helst aningens större.

Beafer
0

Tänkte på höjden, det är ju inga problem att hopp upp på den om den är högre än 40cm. Men det kanske blir svårt för dom att komma ur den igen om den blir för hög?

sotarn76
0

tänk på sanden som sprids sen,

kanske enklare med en liten " ramp"

utifrån in och ut skulle det funka genom sanden

som är i lådan eller en ramp där med.

är de större sen kan du ju plocka bort den.

LykkeLii
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att göra en egen modcat är verkligen både billigare och roligare.

Jag for till Rusta och köpte back, 140l med lock. Tog en assiett som mall för hålen. Borrade flera hål runt ringen på locken sedan sågade till kanterna innan en bit slang som jag ska på ena sidan och sedan träddes den på runt hålet.

Jag valde sådan stor för jag har fler katter och se älskar den. De två jag har nu saknar en lock men de går hellre på den med lock.

Lycka till! Lägg gärna ut din färdiga skapelse sedan.

Det kan dock vara knepigt för en kattunge, pga höjden. Men jag får ta ställning då när mitt lilla tillskott kommer. Men jag tycker du verkligen ska testa!

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Beafer
0

#5 Det ser ju jätte bra ut! :) Tack för bilden! Tänkte köpa en till liten låda utifall om nya kattungen inte gillar dom andra lådorna. Hoppas jag hinner förbi Rusta idag. Blev riktigt taggad nu!

LykkeLii
0

Roligt att du är taggad, det var jag med!
Till kattungen kan du göra hålet på en av sidorna.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se