Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1628 ggr
Elin64
0

Översättravägen/skärgårdsstad/åkersberga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran fina Lotta har försvunnit, hon har varit borta i 2 dygn (11/5) hon har aldrig varit borta mer än ett par timmar så vi är riktigt oroliga nu. Lotta är 3 årig grå tabby som både är chipmärkt och id-märkt. id nr 5714H. Hon kanske har blibit instängd i någor garage? Påkörd? Har/vet du/ni något så hör gärna av er.

Elin 0768-557558

Gosis12
4

Usch det är så hemskt när de små försvinner 😭

Jag hittade min lilla Gosis i en bilmotor efter 2 dygn.

Läs om alla bra tips o råd jag fick o hur hon hittades. Kanske det är till hjälp för dej.

http://katter.ifokus.se/discussions/51866db0ce12c4133500116f-forsvunnen-svart-honkatt-angelholm

Lyssna noga efter ljud…kolla under parkerade bilar och upp in under dem.

Hoppas verkligen att du hittar din fina Lotta mycket snart.

Har du ringt polis o katthem o djursjukhus?

Annonsera på Blocket o olika kattsidor.

Lappa affärer och stolpar o portar.

Ring på hos grannar.

Kolla på blocket efter upphittade katter.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

[idaskoog]
2

Hej!

Fy vad hemskt…vår katt försvann en dag precis såhär under våren och var borta 1 vecka. Hon hade aldrig gjort så förr men efter den gången gör hon alltid en sådan utflykt när våren och sommaren kommer. Tror du inte hon kanske är på luffartåg bara då? Jag vet att man alltid tror det värsta och det är jättejobbigt! Jag bor också i Åkersberga så jag ska hålla ögonen öppna.

Gosis12
2

Hur går det?

Har du fler katter hemma så känner de av din oro.

Försök att kela med dem lite extra mellan varven i ditt letande efter din fina Lotta (det får dej att koppla av lite så du får nya krafter att gå ut o leta igen).

Själv har jag flera katter hemma varav en blev sjuk under tiden som jag letade efter min Gosis. 

Jag tog mej inte så mycket tid till de som var hemma under dessa fasansfulla 2 dygn. En natt fick jag sova lycklig över att ha alla hemma igen hos mej igen. 

Men på förmiddagen började en av mina flickor kräkas och nu är hon inlagd på djursjukhuset och legat inlagd en vecka idag. 

Just nu ligger min bortsprungna lilla Gosis och diar på sin snuttefilt här hos mej i sängen.

Hoppas verkligen att du hittar din fina Lotta mycket snart.

Skriva och berätta hur det går.

*kramar om*

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

Elin64
0

Ingen Lotta har synts till :-( har delat ut lappar med en bra blid på Lotta, ringt polisen, katthem lagt ut på blocket, lockar på henne flera gånger varje dag. Hoppas verkligen att hon kommer hem :-) En fuktansvärd känsla att inte veta vart hon är, eller om hon ligger i något dike :-(

Vet att jag inte  ska tänka så, men tanken dyker ju upp. De skulle vara härligt om hon bara var "ute på luffen" hoppet finns ju kvar att det kan vara så. Visst är det tråkigt när ens små älsklingar blir sjuka, hoppas din kattflicka snart blir bättre :-)

Lotta har varit "lite skraltig" sen vi fick hem henne från katthemmet (nov -12) förutom öroninfektion och kattloppor har hon både forl och tandkötts inflammation, hon har tappat några tänder samt tagit bort 7 st, en ny op är inplanerad 4 juni, de ska då ta bort restrerande tänder förutom "huggtänderna" dock finns det ingen garanti för att hon får behålla dessa heller. Stackars kisse… vi vill nu bara ge henne ett kattliv där hon kan njuta och ha det gott.

Gosis12
0

Katthemmet hon kommer ifrån kanske kan tala om vart de hittade henne. Hon kanske har tagit sig dit…

Gosis12
0

Hur går det?