Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1227 ggr
[NinaCrown]
0

Katt som luktar hund

Min norska hankatt har börjat lukta hund och jag förstår inte varför 😮 Först luktade han bara hund på bröstet under halsen, men idag märkte jag att han luktar hund även mellan skulderbladen.

Är ingen unken eller blöt doft, utan bara som en torr vanlig hund. Resten av honom luktar fortfarande katt dock!

Visst, han beter sig väldigt mycket som en hund men lite ordning ska det väll ändå vara 😛 Han är för övrigt 5 år gammal, kastrerad sedan ca ett år och innekatt. Bor ingen hund här heller!

[Timantis]
0

Och?

grandma
0

😂 Nej förlåt men det låter lite kul, men vad var frågan?

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

[NinaCrown]
0

Varför han plötsligt luktar som en annan djurart som han inte ens har möjlighet att umgås med? 😛 Känns väldigt underligt tycker jag

vinteralvan
0

Du får väl ta och bada honom så blir det säkert bättre. Skrattar

[NinaCrown]
0

#4 Försökt men fick mer en blöt sur katt, inte ens som slutade lukta som en hund 😂

Är inte så att det är jobbigt att han luktar, och tror inte att han lider av det själv… Jag är mest nyfiken på hur det kan komma sig. Är ju ändå en ganska stor skillnad på en hund och en katt

Wony
0

Hm. Vår katt luktade currykrydda förut, mest vid skuldrorna, halsen och huvudet. Vi fick aldrig någon förklaring till detta mysterium, men hon började lukta katt efter en vecka igen. 🤔

vinteralvan
0

Kan det bero på kosten kanske? Funderar Har ni bytt mat nyligen?

[NinaCrown]
0

#6 Hon kanske hade hittat en liten hög där någon spillt curry och tyckt att det var ett bra ställe att rulla sig? 😛

Min katt har luktat i flera månader, även efter ett bad, och nu har doften börjat sprida sig. Sniffade på honom nu medans vi myste, och nu luktar han på ryggen med 🤦‍♂️

[NinaCrown]
0

#7 Han har fått applaws torrfoder sedan ungefär 1,5 år tillbaka, så kanske ☝️ Senaste två-tre månaderna har han även fått det uppblött så att han inte ska kunna frossa på samma sätt för att därefter spy upp maten.

Wony
0

#8 Vi äter visserligen mycket curry här hemma, men ingen hade spillt krydda på golvet, och vi hade nog inte ätit något med curry i på minst en vecka innan hon började lukta. Börjar fundera på om någon spillt något ute och hon rullat sig där… Jag är faktiskt glad att hon luktar katt igen. 👍